پورانفرد : بالغ بر 95 میلیارد تومان از محل اعتبارات 1 میلیارد یورویی صندوق ذخیره ارزی و از اعتبارات ابلاغی وزارت خانه به دانشگاه اختصاص داده شد که تماما این مبالغ پرداخت و تنها 5 میلیارد توزیع نشده که امروز تخصیص آن داده خواهد شد.
کد خبر: ۹۰۴۶۴۲
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۳۹۹ - ۰۸:۰۲ 29 September 2020
معاون توسعه مدیریت، منابع و برنامه ریزی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج در نشست خبری با رسانه ها گفت: این که برخی مواقع حقوق نیروهای شرکتی به تاخیر می افتد به این دلیل است که درآمد اختصاصی آن واحد کفاف پرداخت نیروی شرکتی را نمی کند زیرا درآمد ها در این مدت کاهش داشته است و حقوق نیروهای شرکتی به تعویق می افتد.
پوران فرد گفت: طی رایزنی که رئیس دانشگاه با وزارت بهداشت داشتند، موفق شدیم اعتباری برای نیروهای شرکتی استان جذب نماییم که به زودی می توانیم پرداختی های این نیروهای را به روز نماییم.
وی ادامه داد: طی دو روز اخیر 2 ماه کارانه پزشکان و پرستاران پرداخت شده و هم اکنون در حساب بیمارستان ها می باشد و با تمهیداتی که وزارت بهداشت اندیشیده، امید است در آینده ای نزدیک بتوانیم با جذب اعتبار مورد نیاز، کارانه های پزشکان و پرستاران را نیز به روز نماییم.
معاون توسعه مدیریت، منابع و برنامه ریزی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج ابراز داشت: در بحث پرداختی پرسنلی نیروهای ستادی نیز به زودی مطالبات آنها را از محل اعتبارات وزارتی پرداخت می شود.
پوران فرد افزود: جز معدود دانشگاه هایی هستیم که ماهانه برای پرداخت حقوق نیروهای رسمی و قراردادی مشکلی نداریم که حدود 72 درصد از نیروهای رسمی دانشگاه از بودجه عمومی دولت حقوق می گیرند و حقوق 28 درصد از درآمد دانشگاه است.
وی ابراز داشت: بالغ بر 95 میلیارد تومان از محل اعتبارات 1 میلیارد یورویی صندوق ذخیره ارزی و از اعتبارات ابلاغی وزارت خانه به دانشگاه اختصاص داده شد که تماما این مبالغ پرداخت و تنها 5 میلیارد توزیع نشده که امروز تخصیص آن داده خواهد شد.
معاون توسعه مدیریت، منابع و برنامه ریزی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: 70 درصد این پول صرف کارانه شد و توانستیم در 6 ماه اول سال، 9 ماه کارانه پزشکان و پرستاران را پرداخت نماییم.
وی ابراز داشت: در بحث جذب نیروی انسانی طی یکسال اخیر290 نیروی شرکتی، قراردادی و پیمانی جذب شده و می شود.
جلال پورانفرد افزود: طی روزهای آینده آزمون شرکتی بیمارستان شهید جلیل یاسوج برگزار می شود ولی آزمون جذب 12 نیروی پرستار شرکتی برگزار شده و نیروهای قراردانی و پیمانی نیز از طریق سازمان سنجش جذب خواهند شد.
وی خاطر نشان کرد: 70 درصد این نیروها، بهداشتی و درمانی می باشند و از این تعداد، غالب افراد پرستار هستند.
معاون توسعه مدیریت، منابع و برنامه ریزی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: با رایزنی هایی که صورت گرفته و نیز در حال انجام است در تلاشیم برای پروژه های آتی دانشگاه مجوز جذب 7 هزار نیرو را کسب نماییم.
وی افزود: متوسط نیروی انسانی در استان، نسبت به کشور کمتر نیست بگونه ای که 2/7 کل نیرو به ازای هر تخت است و برابر میزان کشوری است اما چیزی که دانشگاه را با مشکل مواجه می کند این است که در بحث نیروی انسانی، نیروهای ما تنها قراردادی و پیمانی نیستند و متاسفانه برای تخت هایی که اضافه شدند در سال های اخیر نیروی کافی برای آنها تزریق نشده است.
پوران فرد اضافه کرد: این نیروها را دانشگاه مجبور است به صورت نیروی شرکتی یا نیروی طرحی تامین کند که حقوق نیروی طرحی توسط بودجه سایر دانشگاه هزینه می شود و سایری برای بقیه پرداخت ها باقی نمی ماند.
معاون توسعه مدیریت، منابع و برنامه ریزی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: هم اکنون 914 نیروی طرحی در کل استان و 800 نیروی شرکتی مشغول به کار هستند که حقوق نیروهای شرکتی در حوزه های بهداشتی، درمانی خدماتی و اداری ماهانه از درآمد اختصاصی دانشگاه و واحدهای مشغول به کار پرداخت می گردد.
وی ادامه داد: بیش از 25 پروژه با اعتباری بالغ بر 40 میلیارد تومان که سرآمد آنها کلینیک تخصصی یاسوج بود افتتاح شدند و در مدت باقی مانده حداکثر دولت، ما 45 پروژه داریم که جهت افتتاح آنها اعتباری بالغ بر 80 میلیارد تومان نیاز است که سرآمد آنها بیمارستان بهمئی با پیشرفت فیزیکی 82 درصد و بیمارستان گچساران با پیشرفت بالای 90 درصد می باشد.
پوران فرد در پایان خاطر نشان کرد: تجهیزات 4 گانه و تجهیزات پزشکی بیمارستان بهمئی خریداری و نیروی انسانی آن تا حدودی جذب شده که طی جلسه ای با پیمانکار مقرر شد تا پایان سالجاری تکمیل و راه اندازی گردد.
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۸
چند روز دیگه گندش در میاد تا مسئولین و مدیران پاداشرهای میلیونی گرفته اند و پول را کشیده اند بالا
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار