رضوان حکیم زاده معان آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت: برنامه وزارت آموزش و پرورش صرف نظر از شرایط، این است که همه دانش آموزان باید برنامه آموزشی داشته باشند و مدیران مدارس و مسئولان مناطق موظف به پیگیری هستند که هیچ دانش آموزی به دلیل عدم دسترسی به زیرساخت‌های فناوری از جریان آموزش بازنماند.
کد خبر: ۹۰۵۰۱۷
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۸ 29 September 2020
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، رضوان حکیم زاده ظهر امروز سه شنبه هشتم مهر ماه در حاشیه افتتاح مدرسه پویا در دبستان دخترانه علامه حلی بیرجند، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: استقبال دانش آموزان از کلاس های حضوری در استان ها و مناطق روستایی، عشایری و شهرهایی که جمعیت کمتری داشته اند، پرشور و چشمگیر بوده است.
وی با بیان این که در مناطق شهری؛ در حال جمع‌بندی آمار نهایی استقبال دانش‌آموزان هستیم تا بتوانیم در پایان ماه مهر ارزیابی دقیق تری داشته باشیم، تصریح کرد: معلم مسئول یادگیری تک تک دانش آموزان بوده و باید نقشه یادگیری را برای دانش آموزان تهیه و ترسیم کند.
معاون ابتدایی وزیر آموزش و پرورش اظهار کرد: برنامه وزارت آموزش و پرورش صرف نظر از شرایط این است که همه دانش‌آموزان باید برنامه آموزشی داشته باشند.
وی افزود: مدیران مدارس و مسئولان مناطق موظف به پیگیری هستند که هیچ دانش‌آموزی به دلیل عدم دسترسی به زیرساخت‌های فناوری از جریان آموزش بازنماند.
حکیم‌زاده بیان کرد: به منظور تداوم امر آموزش برای دانش‌آموزانی که ازگوشی های هوشمند و یا زیرساخت های اینترنتی محروم می باشند ، بسترهای جایگزین که شامل درسنامه، بسته‌های آموزشی و آموزش از طریق مدرسه تلویزیونی ایران است، فراهم شده است.
معاون ابتدایی وزیر آموزش و پرورش راهبران آموزشی را مسئول توزیع بسته‌های آموزشی، با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مناطق عشایری دانست و عنوان کرد: باتوجه به شروع سال تحصیلی در مناطقی که امکان استفاده از محتوای الکترونیکی وجود نداشته، بسته‌های آموزشی توزیع شده است.
وی، بحث بازخورد و ارزشیابی را یکی از اجزای مهم تدریس در نقشه یادگیری برشمرد و خاطر نشان کرد: معلم، مسئول یادگیری تک تک دانش‌آموزان بوده و باید نقشه یادگیری را برای دانش‌آموزان تهیه کند.
معاون وزیر آموزش و پرورش، با بیان اینکه در فضای مجازی ارزشیابی تعریف خاص خود را دارد، یاد آور شد: در مجموع تحقق اهداف برنامه درسی مدنظر است، از این رو در سال تحصیلی جاری، مجموع فعالیت‌های دانش‌آموزان به صورت حضوری و مجازی و بسترهای دیگر مبنای آموزش خواهد بود.
به گفته حکیم زاده هدف از این آموزش‌ها، کسب مهارت‌هایی است که در برنامه درسی پیش بینی شده است.
وی ابراز کرد: فعالیت‌های آموزشی و یادگیری پیش‌دبستانی مجازی از ۱۹ مهرماه جاری و هم‌زمان با هفته کودک در سراسر کشور و از طریق شبکه آموزش، صداوسیمای استان‌ها و شبکه شاد، آغاز می‌شود.
این مقام مسئول در وزارت آموزش و پرورش، استفاده از بستر فضای مجازی را برنامه ویژه وزارت؛ برای آن دسته از نوآموزان جدیدی که ثبت‌نام نکرده‌اند، دانست و اضافه کرد: براساس اهداف یازده گانه برنامه درسی دوره پیش دبستانی و با درنظر گرفتن ضرورت آماده کردن دانش‌آموزان برای سال آینده و ارتباط موثر با خانواده‌ها برنامه‌هایی به صورت استانی در بستر فضای مجازی آماده می‌گردد.
معاون ابتدایی وزیر آموزش و پرورش با اشاره به تهیه درسنامه‌هایی با حمایت والدین، افزود: این برنامه به شکلی اجرا می‌شود که جذب 100 درصدی نوآموزان را داشته باشیم.
وی با اشاره به وضعیت هوشمندسازی مدارس، تصریح کرد: مدارس هوشمند جزء برنامه‌های وزارت بوده که از گذشته استان‌ها در این زمینه تلاش‌های بسیار خوبی شده و این موضوع در بیرجند بسیار خوب پیش رفته است.
معاون وزیرآموزش و پرورش استفاده از بستر فناوری‌ها برای غنی‌سازی آموزش را یکی از برنامه‌های اصلی وزارت، در شرایط کرونا دانست که امروز با شتاب بیشتر دنبال می شود، و گفت: علی رغم اینکه از اسفندماه مدارس تعطیل بودند و آموزش‌ها از بستر فضای مجازی و تلویزیون دنبال شد، اما وزیر آموزش و پرورش تمام تلاش خود را به کار گرفت تا فوق العاده ویژه‌ی فرهنگیان را برقرار کند.
این مقام مسئول در وزارت آموزش و پرورش با اشاره به ارائه بسته تشویقی از سوی وزارت برای معلمان، افزود: اکنون در شرایط خاصی به سر می‌بریم که همه اقشار جامعه به خصوص پزشکان بیش از توان خود تلاش می‌کنند و معلمان نیز از این قاعده مستثنی نیستند و می بایست کارها را با همدلی و مسئولیت پذیری پیش برد.
به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی معاونت آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش، وی در پایان با توجه به پیش بینی‌های صورت گرفته، علی رغم شرایط دشوار و شیوع ویروس کرونا اجازه نخواهیم داد آموزش به هیچ عنوان تعطیل شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار