یزدانپناه : ضمن تشكر از مردم شريف استان بخاطر رعايت دستورالعمل هاي بهداشتي، خوشبختانه روند كاهش موارد مبتلا، بستري و درصد موارد مثبت ادامه دارد و استان از وضعيت قرمز خارج شده است منتهي نبايد فكر كرد كه بيماري كنترل شده است
کد خبر: ۹۲۲۵۳۹
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۹ - ۲۰:۳۳ 08 December 2020

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: طی 24 ساعت گذشته متاسفانه 3 هم استانی بر اثر ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست دادند و مجموع جانباختگان استان به 353 نفر رسید.
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج؛دکتر پرویز یزدان پناه افزود: در هجدهمینن روز از آذر ماه، 287 بیمار در بیمارستان های معین کرونای استان بستری بوده که از این تعداد 127 نفر مبتلای قطعی می باشند.

وی با اشاره به اینکه 26 بیمار نیز در بخش آی سی یو بيمارستان‌هاي استان بستري مي باشند، اذعان داشت :تعداد بهبود يافتگان کرونایی کهگیلویه و بویراحمد تاکنون 18 هزار و 229 مورد گزارش شده است.

دکتر یزدان پناه اظهار داشت: از 305 جواب دریافت شده از آزمایشگاه سلولی مولکولی یاسوج، 38 درصد موارد مثبت و بيشترين درصد و موارد مربوط به شهرستان های بويراحمد 46 درصد، گچساران 26 درصد و كهگيلويه 20 درصد بوده اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج خاطرنشان کرد: میزان شیوع ویروس کرونا کاملا به رفتار اجتماعی ما بستگی دارد و چندان قابل پیش بینی نیست. این ویروس کاملا خود را با رفتار جامعه هماهنگ می‌کند و هرچه میزان استفاده از ماسک و رعایت پروتکل‌های بهداشتی کم باشد، میزان ابتلا و بستری و‌مرگ و میر ناشی از این ویروس افزایش خواهد داشت.

وی تاکید کرد: ضمن تشكر از مردم شريف استان بخاطر رعايت دستورالعمل هاي بهداشتي، خوشبختانه روند كاهش موارد مبتلا، بستري و درصد موارد مثبت ادامه دارد و استان از وضعيت قرمز خارج شده است منتهي نبايد فكر كرد كه بيماري كنترل شده است و امكان دارد با غفلت و كاهش رعايت دستورالعمل هاي بهداشتي دوباره بيماري با شدت بيشتري باز گردد و باعث صدمات جبران ناپذيري به مردم استان شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار