رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج آخرین وضعیت بیماری کروناویروس را در استان کهگیلویه و بویراحمد تشریح کرد.
کد خبر: ۹۲۵۴۸۷
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۹ - ۰۷:۲۶ 20 December 2020

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، پرویز یزدان‌پناه ظهر روز شنبه ۲۹ آذر ماه در نشست ستاد مدیریت پیشگیری و مقابله با کرونای استان، افزود: میزان شیوع کرونا در استان ۳۱.۴ درصد در یک هزار نفر و در کشور ۱۳.۶ درصد در یک هزار نفر است.

وی اظهارکرد: ۱۰هزار و ۲۴۱ نفر بیمار کرونایی از ابتدای شیوع کروناویروس در بیمارستان‌های معین کرونای استان بستری شدند. همچنین ۹۹۱۶ نفر ترخیص شدند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از بهبودی ۹۰ درصد بیماران شناسایی شده کرونا در استان خبر داد و خاطرنشان کرد: ۱۸۳۶ نفر در قرنطینه خانگی هستند.

یزدان پناه تصریح کرد: از ابتدای شیوع کرونا، ۳۷۹ بیمار در استان بر اثر کرونا جان خود را از دست داده است.

وی ادامه داد: ۱۵۰ هزار نفر مراجعه کننده از ابتدای شیوع کروناویروس تاکنون به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی استان داشته ایم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج عنوان کرد: هم اکنون ۲۵۳ نفر بستری ۹۸ کرونایی قطعی که ۱۸ بیمار در بخش مراقبت های ویژه هستند.

یزدان‌پناه تاکید کرد: ۱۹ هزار و ۸۸۰ نفر بیماری کرونایی استان معادل ۹۰ درصد تاکنون بهبود کامل یافته اند و هم اکنون ۱۸۳۶ نفر در خانه قرنطینه هستند.

وی اظهارکرد: ازابتدای شیوع کروناویروس تاکنون ۳۷۹ نفر فوت ناشی از کرونا در استان کهگیلویه و بویراحمد به ثبت رسیده که از این تعداد، ۳۳۴ نفر دارای بیماری زمینه ای و ۴۵نفر فاقد بیماری زمینه ای بودند. میانگین سنی فوتی های کرونایی استان بطور میانگین ۶۸ سال بوده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج با بیان اینکه بیشترین فوت ناشی از کرونا ویروس در شهرستان بویراحمد با ۱۸۵ نفر بوده است، تصریح کرد: ۸۶ مورد مربوط به شهرستان گچساران، ۵۲ مرود مربوط به شهرستان کهگیلویه، ۱۷ مورد مربوط به شهرستان چرام، ۱۶ مورد مربوط به شهرستان دنا، ۱۰ مورد مربوط به شهرستان لنده، ۹ مورد مربوط به شهرستان باشت و ۳ مرود مربوط به شهرستان بهمئی بود.

یزدان‌پناه گفت: میزان بروز بیماری کروناویروس در استان کهگیلویه و بویراحمد ۳۱.۴در هر یک هزار نفر بوده و در کشور ۱۳.۶ در هر یک هزار نفر بوده است.

وی افزود: میزان کشندگی کروناویروس در سطح کشور ۴.۷ درصد بوده در حالی که این آمار در استان کهگیلویه و بویراحمد ۱.۷ درصد بوده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج خاطرنشان کرد: میزان مرگ و میر در سطح کشور به ازای هر ۱۰۰هزار نفر ۶۳ نفر بوده در حالی که این آمار در استان ۵۳ نفر بوده است.

یزدان‎پناه ادامه داد: از بتدای شیوع کروناویروس تاکنون ۲۲ هزار و ۳۵۸ نفر در سطح استان کهگیلویه و بویراحمد به این بیماری مبتلا شدند که بیشترین موارد به ترتیب مربوط به شهرستان بویراحمد با ۹۴۱۶ نفر، کهگیلویه با ۴۱۷۰ نفر، گچساران با ۳۶۲۸ نفر، چرام با ۱۰۹۸ نفر، دنا با ۱۰۸۰ نفر، بهمئی با ۹۹۹ نفر، ۵۲ نفر بوده است.

به گزارش ایسنا، وی بیان کرد: طی دیروز از ۵۲۶ نمونه گرفته شده ۱۱۷ مورد معادل ۲۲ درصد مثبت بوده که ۴۹ نفر مربوط به بویراحمد، ۲۳ نفر مربوط به گچساران، ۲۱ نفر مربوط به لنده، ۱۲ نفر مربوط به دنا، ۹ نفر مربوط به کهگیلویه، ۲ نفر مربوط به باشت، یک نفر مربوط به چرام بوده و بهمئی موردی نداشته است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار