مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه گفت: این شرکت از زمان راه‌اندازی پویش «هر هفته الف_ب_ایران» وزارت نیرو، بیش از ۱۰۱ میلیارد تومان پروژه و طرح مانند تصفیه‌خانه شهری و آبرسانی به روستا‌های استان را اجرا و کنلگ‌زنی کرده است.
کد خبر: ۹۴۹۸۷۰
تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۹ 18 March 2021

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا علیرضا کاکاوند روز پنجشنبه به مناسبت اختتامیه پویش «هر هفته الف- ب- ایران» ؛ افتتاح تصفیه خانه شهر هرسین را پس از ۱۸ سال، با اعتبار بیش از ۲۷ میلیارد تومان مهمترین این پروژه‌ها اعلام کرد که در قالب هر هفته «الف- ب- ایران» به بهره‌برداری رسیده است.

او ظرفیت تصفیه‌خانه فاضلاب هرسین را ۱۳ هزار و ۵۰۰ مترمکعب اعلام کرد و گفت: این تصفیه‌خانه می‌تواند ۱۰۰ درصد فاضلاب این شهر را پوشش دهد و جزو بهترین و با کیفیت‌ترین تصفیه خانه‌های کشور است.

کاکاوند همچنین کلنگ زنی تصفیه خانه فاضلاب شهر صحنه با اعتبار ۱۳ میلیارد تومان و کلنگ زنی تصفیه خانه فاضلاب شهر سنقر با ۱۶ میلیارد تومان در سال ۹۸ را از دیگر پروژه‌های مهم شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه در قالب پویش هر هفته «الف- ب- ایران» اعلام کرد که در حال اجرا است.

آبرسانی به ۱۱۴ روستای کرمانشاه در قالب پویش

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه در بخش دیگر از صحبت‌های خود گفت: در قالب پویش هر هفته «الف - ب- ایران» به ۱۱۴ روستای استان با اعتبار ۴۵ میلیارد و ۱۷۰ میلیون تومان آبرسانی شده است.

کاکاوند افزود: در سال ۹۸ به ۵۵ روستا با اعتبار ۱۳ میلیارد و ۱۷۰ میلیون تومان و در سال ۹۹ نیز به ۵۹ روستا با ۳۲ میلیارد تومان در پویش هر هفته الف - ب ایران آبرسانی شده است.

وزیر نیرو در مراسم اختتامیه این پویش از بهره‌برداری ۳۰۷ پروژه با سرمایه‌گذاری بیش از ۸۱ هزار و ۲۲ میلیارد تومان در پویش #هر هفته الف ب_ایران امسال خبر داد.

«رضا اردکانیان» گفت: از جمله طرح‌هایی که در پویش امسال به بهره‌برداری رسید را ۱۴ سد مخزنی، ۵۵ هزار و ۶۴۲ هکتار شبکه اصلی آبیاری و زهکشی، ۱۰ پروژه آبرسانی شهری، ۹ تصفیه‌خانه آب، ۱۳ تصفیه‌خانه فاضلاب، آبرسانی به هزار و ۶۵۰ روستای کشور به شکل پایدار با جمعیت بیش از یک میلیون نفر، همچنین ۹ نیروگاه جدید، پنج پروژه بازتوانی نیروگاه‌های موجود، ۳۰ نیروگاه مقیاس کوچک، ۲۵ نیروگاه تجدیدپذیر جمعا به ظرفیت ۲ هزار و ۳۳۵ مگاوات اعلام کرد.

استان ۲ میلیون نفری کرمانشاه ۵۴۰ هزار مشترک آب دارد که از این تعداد بیش از ۳۰۰ هزار مشترک مربوط به کلانشهر یک میلیون نفری کرمانشاه است.

این استان دارای ۳۲شهر و ۲هزار و ۵۹۰ روستا است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار