نکته ی قابل تامل در خبر منتشر شده و جوابیه بهداشت ودرمان این موضوع است که در تمامی مصاحبه های مسئولین هر دو دستگاه (دانشگاه علوم پزشکی و بنیاد مستضعفان) از این ساختمان با عنوان مرکز بستر درمان یاد شده است و امّا اکنون در آستانه بهره برداری به یک مرتبه واژه مرکز جامع سلامت بکار برده میشود.!
کد خبر: ۹۵۲۰۴۵
تاریخ انتشار: ۱۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۱ 31 March 2021

جوابیه شبکه بهداشت و درمان لنده به خبر

خبری با عنوان ناتوانی در جذب و تامین تجهیزات مرکز بستر درمان لنده مشهود است در تابناک کهگیلویه بویر احمد منتشر شد که با واکنش و درنتیجه صدور جوابیه از سوی این مرکز همراه بود. نکته ی قابل تامل در خبر منتشر شده و جوابیه بهداشت ودرمان این موضوع است که در تمامی مصاحبه های مسئولین هر دو دستگاه (دانشگاه علوم پزشکی و بنیاد مستضعفان) از این ساختمان با عنوان مرکز بستر درمان یاد شده است و امّا اکنون در آستانه بهره برداری به یک مرتبه واژه مرکز جامع سلامت بکار برده میشود. دو واژه ای که تفاوت های زیادی با هم دارند و شاید مهمترین آن این است که در یک مرکز بستر درمان پزشکان متخصص مستقر و بیماران را ویزیت و امّا در مراکز جامع سلامت پزشک عمومی اینکار را انجام میدهد. 

در ادامه جوابیه روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان لنده آورده شده است.

در این جوابیه آمده است، ضمن تشکر و قدردانی از حساسیت اصحاب رسانه و پیگیری و انعکاس دغدغه های به حق مردم شریف شهرستان لنده بخصوص خبرگزاری تابناک، در خصوص انتشار  خبر مبنی بر "ناتوانی در جذب و تامین تجهیزات مرکز بستر درمان لنده مشهود است!" ذکر نکات ذیل خالی از لطف نیست:

۱_از زمان استقرار بنیاد علوی در شهرستان لنده، خدمات بسیار شایسته و ارزشمندی در حوزه بهداشت و درمان صورت گرفته از جمله: ساخت مرکز خدمات جامع سلامت شبانه روزی، خرید تجهیز آزمایشگاه آب، وسایل حفاظتی پرسنل در برابر کرونا و... که جای بسی قدردانی و تشکر دارد.

اما لازم بذکر است ساختمان احداث شده با عنوان مرکز خدمات جامع سلامت شبانه روزی لنده می باشد که چارت و کاربری و خدمت دهی آن با بستر درمان متفاوت می باشد و بهتر است در خبرگزاری ها و نامه نگاری های اداری و تلفظ عموم مردم عنوان مرکز خدمات جامع سلامت بکار برده شود نه بستر درمانی، انجام خدمات قابل ارایه تعریف شده  در مراکز خدمات جامع سلامت و درمانگاه ها با بستر درمان ها و بیمارستان متفاوت می باشد در مراکز خدمات جامع سلامت فقط خدمات سطح اول توسط قابل ارایه می باشد و مطابق چارت وزارت فقط پزشک عمومی میتواند بیماران  را در مراکز خدمات جامع سلامت ویزیت نماید.

به استخضار میرساند این ساختمان هنوز به دانشگاه علوم پزشکی تحویل داده نشده است و بصورت کامل و ۱۰۰ در ۱۰۰ تکمیل نشده است.

با توجه به ضرورت موضوع تهیه تجهیزات پزشکی و اداری از طریق پیگیری های بعمل آمده توسط شبکه بهداشت و درمان لنده و مساعدت ویژه دانشگاه علوم پزشکی، تعداد زیادی از تجهیزات پزشکی از طریق هئیت امنای صرفه جویی ارزی  بصورت نیم بها توسط دانشگاه علوم پزشکی خریدداری و تحویل گرفته شده است.
و ان شالله در آینده نزدیک بعد از تحویل ساختمان و مطابق چارت که ۶ پرستار و ۴ نیروی بهداشتی در آگهی استخدامی برای آن در نظر گرفته شده و تجهیزات مورد نیاز که طبق استاندارد در ان قرار داده خواهد شد بهره بره داری و عملا شروع به فعالیت خواهد نمود.

روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان لنده

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار