رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد اراک از اخذ مجوز صلاحیت پژوهشی برای ۱۷ رشته گروه آموزشی خبرداد.
کد خبر: ۹۶۵۱۴۰
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۳ 19 May 2021

 

به گزارش تابناک مرکزی،حسین کلانتری افزود: بر اساس موافقت و تأیید معاونت تحقیقات، فناوری و نوآوری و رئیس شبکه پژوهشی و آزمایشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی و با استناد به نامه معاونت پژوهش و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، مجوز صلاحیت پژوهشی این واحد دانشگاهی برای انجام فعالیت‌های تحقیقاتی برون دانشگاهی در ۱۷ رشته گروه آموزشی صادر شد.
وی یادآورشد: این ۱۷ رشته‌ شامل رشته‌های اقتصاد، مدیریت بازرگانی، مدیریت صنعتی، مهندسی معماری، مهندسی برق، مهندسی مکانیک، مهندسی عمران، برنامه‌ریزی شهری، مهندسی کامپیوتر، مهندسی صنایع، علوم اجتماعی، حقوق، ریاضی و آمار، علوم ارتباطات و فرهنگی، شیمی، علوم کامپیوتر و رشته مهندسی شیمی است.
وی اضافه کرد: توانمندی‌های دانشگاه در زمینه اعضای هیئت علمی متخصص، کارشناسان با تجربه و خبره، تجهیزات مدرن آزمایشگاهی، اشتغال به تحصیل دانشجویان در مقاطع تحصیلات تکمیلی در رشته‌های مرتبط و تجربه اجرای صدها پروژه تحقیقاتی درون و برون‌دانشگاهی در این واحد دانشگاهی از دلایل اصلی دریافت صلاحیت انجام فعالیت پژوهشی توسط وزارت علوم، تحقیقات و فناوری است.
کلانتری گفت: از مزایای اخذ این مجوز می‌توان از شرکت در مناقصات دولتی و غیردولتی مرتبط در سطح استانی و ملی، بهره‌مندی از ترک تشریفات در مناقصات، اخذ طرح‌های تحقیقاتی برون دانشگاهی و برطرف کردن مشکلات بیمه‌ای و معاف شدن طرح‌ها از بیمه نام برد.
دانشگاه آزاد اسلامی واحد اراک در رشته‌های علوم و مهندسی آب–آبیاری، به‌نژادی، بیوتکنولوژی، تولیدات گیاهی، محیط‌زیست و منابع طبیعی نیز دارای مجوز صلاحیت پژوهشی است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار