در ستاد استانی مقابله با کرونا مطرح شد
استاندار کهگیلویه و بویراحمد : نشست انتخاباتی در زیر سقف ممنوع است و نشست در فضای باز هم با لحاظ رعایت دستورالعمل های تصریح شده در قانون امکان پذیر است . ضمن اینکه کاندیداها باید از ظرفیت رسانه برای تبلیغات حداکثر استفاده را ببرند .
کد خبر: ۹۶۵۸۲۶
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۴ 22 May 2021

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، حسین کلانتری در نشست استانی مقابله با کرونا گفت : باید به مردم استان بگوییم که کرونا تمام نشده و متاسفانه روند نزولی کند شده است و در برخی شهرستان ها آمار نشان می دهد که احتمال برگشتن به وضعیت قرمز و تلفات سنگین بسیار جدی است .
کلانتری افزود : موفقیت در تبدیل رنگ ها به شرایط بهتر انجام نمی شود مگر با همکاری همه مردم و اصناف چرا که ما با نقطه امید بخش فاصله داریم . نقطه اطمینان بخش زمانی است که جمعیت زیادی از مردم واکسینه شده باشند که تا رسیدن به آن فاصله زیادی داریم و اکنون تنها راه مقابله رعایت حداکثری دستورالعمل ها است .
مردمی که برای استقابل مرگ از دیوار چند متری بالا می روند!
استاندار کهگیلویه و بویراحمد ، ادامه داد : مشکلات ما در این بخش مربوط به تجمعات است . خجالت می کشم وقتی می بینم برخی افراد علی رغم تعطیلی قانونی از دیوار چند متری آراماستان ها بالا می روند و این اقدام تلاش برای رسیدن به مرگ است .
کلانتری گفت : برخی فکر می کنند وضعیت و اعمال محدودیت ها تغییر کرده است در حالی که هنوز همه محدودیت ها به قوت خود باقی است و فرمانداران طبق مصوبات قبلی باید اعمال کنند .
وی افزود : تمام کسانی که عزیزی را از دست می دهند باید به این نکته توجه داشته باشند که مراسمات همچنان با تعداد محدود ، ساعات مشخص برگزار می شود ضمن اینکه قرار نبود در مراسمات مداح آورده شود و برنامه داشته باشند .
در تخلفات بازار ، مغازه تعطیل می شود نه پاساژ
استاندار در ادامه گفت : تالارهایی که مجوز ندارند ، فعالیت آن ها خلاف قانون است که باید به شدت با آن ها برخورد شود و از همین جا اعلام می کنم ، مسئولان مربوطه لیست ان ها را بدهند تا برخورد شود . در مورد  تالارهایی هم که مجوز دارند هماهنگ با ستاد ملی و استان های همجوار با رعایت چهارچوب و تعهد نامه ، ساعت و تعداد مشخص فعالیت کنند .
کلانتری افزود : در برخی پارک ها برای جلوگیری از حضور و تجمع مردم هنگام شب برق مکان قطع می شود که در برخی جاها قطع برق مشکلات دیگری ایجاد می کند اما باید برنامه ریزی شود و در صورت قطع برق حضور نیروهای کنترل کننده بیشتر شود اگر لازم بود از نیروهای انتظامی استفاده شود .
وی ادامه داد : ما تلاش داریم بازارها فعال باشند و پاساژ ها هم فعالیت کنند اما این اقداام ملزم به رعایت پروتکل ها است و خود صنف و مغازه دار نباید با افراد بدون ماسک معامله انجام دهد و در صورت عدم رعایت آانگونه که قانون گفته 3 هفته آن مغازه پلمب خواهد بود . ضمنا در صورت فقط مغازه بسته می شود نه کل پاساژ .
وی گفت : در خصوص حمل و نقل جاده ای استان نظارت ها بیشتر شده است اما اتوبوس هایی که از دگر استا ها وارد استان می شوند باید با حضور پلیس بیشتر کنترل شوند .
ممنوعیت برای گرمسیری ها در سفر به سردسیر
کلانتری افزود : همانگونه که در فصر سرد از مردم مناطق سردسیر می خواستیم که به مناطق گرمسیری مسافرت نکنند اکنون هم با توجه به فصل تابستان از مردم مناطق گرمسیری استان و دیگر استان های همجوار خواهش می کنیم که به مناطق سردسیر سفر نکنند که در این مدت خصوصا روزهای پایان هفته ، ورود و خروج مناطق سردسیری به شدت کنترل و از ورود افراد جلوگیری خواهد شد . این وضعیت در فاز اول حداقل تا زمان انتخابات برقرار خواهد بود .
تذکر جدی به ستادهای انتخاباتی
استاندار کهگیلویه و بویراحمد در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع انتخابات اشاره کرد و گفت : انتخابات به عنوان یک حماسه و جشن ملی ، برای ما بسیار مهم است  لذا از طرف دولت همه تمهیدات دیده شده است .
کلانتری افزود : نشست انتخاباتی در زیر سقف ممنوع است و در فضای باز هم با لحاظ رعایت دستورالعمل های تصریح شده در قانون امکان پذیر است . ضمن اینکه کاندیداها باید از ظرفیت رسانه برای تبلیغات حداکثر استفاده را ببرند .
وی گفت : برای همه کاندیداها احترام قائلیم و یقین داشته باشید بی طرفانه عمل می کنیم اما اگر ستاد انتخاباتی کاندیدی اقدامات غیرقانونی انجام داد بدون ملاحظه با آن برخورد خواهیم کرد.
کلانتری افزود : در راس همه تذکرات و تاکیدات سخنان ولایت فقیه است که بر رعایت پروتکل ها تاکید دارد پس همه باید در رعایت دستورالعمل ها با ستاد کرونا همکاری داشته باشند.
وی با اشاره به مشاهده جهش های جدید کرنا در برخی استان های همسایه گفت : کمیته نظارت بنابر مصوبات ستاد ملی کرونا نظارت مستمر خواهد داشت چرا که اگر سهل انگری صورت گیرد دوباره پیک دیگری خواهیم داشت .
استاندار در پایان اظهار داشت : اگر تا اینجا توفیقی داشته ایم ، ضمن تقدیر از همه مسئولین اما باید بگوییم که اگر همکاری مردم نبوده این موفقیت ها را شاهد نبودیم و در ادامه هم اگر مردم نباشند توفیقاتی نخواهیم داشت .
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار