کلانتری : در ایام پیش رو با توجه به ایام تعطیل پیش رو هر گونه ورود خودرو از استان های دیگر به این استان ممنوع است .
کد خبر: ۹۶۷۴۸۱
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۱ 29 May 2021
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، حسین کلانتری در نشست استانی ستاد مقابله با کرونا ، با اشاره به انتخابات پیش رو گفت : برای جلوگیری از گسترش ویروس کرونا در ایام قبل از رای گیری به کاندیداهای تایید صلاحیت شده شهرها و میان دوره ای مجلس کتبا اعلام شود که ملزم به رعایت پروتکل ها هستند ضمن اینکه جلسه ای توجیهی هم در این زمینه برگزار می شود .
کلانتری افزود : در خصوص دو شهرستان گچساران و باشت هم با توجه به مشاهده نوع جهش یافته در استان های همسایه باید دقت و مراقبت بیشتری صورت گیرد .
وی ادامه داد : در ستاد کرونا تصمیم گرفته شد که با رعایت پروتکل ها ، اصناف بازگشایی شوند نه این که هر کس هر گونه دوست دارد عمل کند لذا دستگاه ها موظف به بازرسی و بررسی کامل بازارهسنتند
کلانتری گفت : دستورالعمل شفاف است و واحد های مجاز به فعالیت باید مطابق این قوانین اقدام کنند . همه تلاش کرده اند که اصناف بتوانند به کسب و کار خود بپردازند اما این به معنی نادیده انگاری دستورالعمل ها نیست .
استاندار ادامه داد : کمیته نظارت در این شرایط نقش جدی تری دارد و باید تیم های بازرسی افزایش پیدا کنند ضمن اینکه در این بازرسی ها دستگاه قضایی هم حضور دارد و برخورد با متخلفین باید با جدیت در دستور کار باشد.
کلاتری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تعطیلی های پیش رو گفت : رسما ورود خودرو استان های دیگر از چهارشنبه 12 خرداد تا دوشنبه 17 خرداد ممنوع است ضمن اینکه این موضوع را شخصا در روز 4 شنبه از شبکه سراسری سیما رسما اعلام کرده و گفته شد میزبان هیچ هم وظنی در کهگیلویه و بویراحمد نیستیم .
وی افزود : ما مردم مههمان نوازی هستیم اما تا بهبود شرایط نمی توانیم در خدمت هم وطنان باشیم لذا یه صراحت اعلام می کنیم که هیچ هم وطنی را در این روزها و تا اطلاع ثانونی میزبانی نخواهیم کرد.
کلانتری گفت : در همه شهرستان ها فرمانداران ، نیروی انتظامی و دیگر دستگاه ها همکاری کنند ، در همه مناطق گردشگری هم کنترل شود که کسی وارد استان نشده باشد چرا که اگر کنترل نشود چند روز آینده ترددها زیاد خواهد شد بنابراین باید کاملا هوشیار و جدی پای کار بود .
وی ادامه داد : ما در استان کهگیلویه و بویراحمد اکنون هدف گردشگران هستیم لذا باید کاملا ورودی های استان را کنترل کنیم و اعلام شود که ورود به استان ممنوع است .
استاندار در بخش دیگری از سخنان خود گفت : طبق بازدیدهای به عمل آمده و گزارشات ارسالی ، هتل ها ، مراکز اقامتی و فروشگاه های زنجیره ای کمترین میزان رعایت پروتکل ها را داشته اند که باید این مراکز به طور جد توجیه و نهایتا برخورد قانونی شود .
کلانتری ادامه داد : واکسیناسیون بر مبنای سند اعلا م شده و به صورت اینترنتی انجام می شود که در استان هم خوشبختانه این روند بسیار خوب در حال اجرا است ضمن اینکه که تاکنون بالاتر از سهمیه توانسته ایم جذب و به جامعه هدف تزریق کنیم .
وی با اشاره به ورود واکسن های ایرانی طی هفته ها و ماه های آیند در کنار افزایش واکسن های خارجی به کشور گفت : لازم  است در خصوص واکسیناسیون تلاش شود که مراکز تزریق را افزایش دهیم یا اینکه تعداد باجه های خدمات دهنده  در مراکز موجود را، بیشتر کنیم و باید به گونه ای عمل شود که تجمع و معطلی در مراکز واکسیانسیون نباشد ضمن اینکه ما می خواهیم استان ما در سطح کشور کمترین معطلی را در مراکز تزریق واکسن داشته باشند .
کلانتری افزود : از روند کاهشی بیماری خوشحالیم اما این روند تثبیت نیست و شکننده است و با اندک سهل انگاری باز شاهد افزایش خواهیم بود ضمن اینکه در پیک بعدی احتمال درگیری با سوش جدید ویروس وجود دارد که می تواند مشکلات خاص خود را داشته باشد .
استاندار کهگیلویه و بویراحمد در پایان گفت : نیاز بیشتری به همکاری مردم داریم خصوصا در مناطق گرمسیری و استفاده از وسایل خنک کننده در محیط های بسته ، حتما به موضوع تهویه منازل توجه شود چرا که این محیط ها نقش زیادی در گسترش بیماری دارند .
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار