کد خبر: ۹۷۴۶۷۴
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۲ 29 June 2021
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کهگیلویه و بويراحمد گفت: میزان بارندگی‌ها در سال زراعی جاری ۵۲ و ۳ دهم درصد کاهش داشته است.

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان ، اسفندیار برخه افزود : به دلیل کاهش ۵۲ و ۳ دهم درصدی میزان بارندگی‌ ها در استان تابستان امسال در برخی شهرها و بیش از ۱۷۰ روستای کهگیلویه و بویراحمد با تنش آبی مواجه هستیم.
برخه با بیان اینکه بخاطر کم بارشی‌ ها و افت ایستای سطح آب در چاه‌ ها مجبوریم پمپ‌ ها را خاموش کنیم افزود : به منظور تامین آب شهروندان و توزیع اصولی آب در بعضی شهر‌های استان با وجود برخی مشکلات طرح زون بندی و مدیریت مصرف اجرا شد.
او با بیان اینکه در مناطق بالا دست شهر‌ها با افت فشار آب مواجه هستیم اضافه کرد : برای رفع این مشکل، در مناطق  پایین دست این شهرها شیر فشار شکن نصب شده است.
برخه قطعی مکرر برق را عامل سوختگی پمپ چاه‌ ها دانست و ادامه داد: به همین خاطر آب برخی مناطق شهر‌های استان بدون اطلاع قبلی قطع می‌شود و شهروندان برای چنین مواقعی با نصب مخزن ذخیره، آب مورد نیاز خود را  تامین کنند.
مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان فرسودگی شبکه‌ های توزیع را یکی از مشکلات اساسی تامین و توزیع آب در شهر‌های استان دانست و گفت: شبکه توزیع برخی شهر‌های استان مربوط به ۳۰ یا ۴۰ سال قبل است و همین امر باعث هدر روی و افت فشار آب می‌شود که برای نوسازی و ساماندهی این شبکه های فرسوده به اعتبارات کلان نیاز است.
برخه گرمای زود رس و به تبع آن افزایش استفاده از کولر‌های آبی را یکی دیگر از عوامل افت فشار و قطعی آب در شهر‌ها و روستا‌های استان دانست و افزود: مشترکان ضمن مدیریت مصرف، از آب شرب برای آبیاری زمین‌ های کشاورزی و باغ‌ها استفاده نکنند تا بتوانیم تابستان امسال را با کمترین قطعی و تنش آبی پشت سر بگذرانیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار