امام جمعه موقت قصرشیرین گفت: آمریکا از حقوق بشر به عنوان دست آویز و ابزاری برای سلطه بر کشورهای دیگر جهان استفاده می کند تا به اهداف شوم و استعماری خود دست یابد.
کد خبر: ۹۷۵۵۱۳
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۵ 03 July 2021

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا، حجت الاسلام «اسماعیل شامحمدی»  با تسلیت سالروز شهادت تعدادی از هم وطنانمان در حادثه هواپیمای مسافری به دست آمریکای جنایتکار در سال ۱۳۶۷و روز افشای حقوق بشر آمریکایی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و تسلیت به بازماندگان آن ها، افزود: در اسلام بر رعایت و دفاع از حقوق انسان ها تاکید شده اما حقوق بشر برای قدرت های استعمارگر مهم ترین دستاورد برای رسیدن به اهداف شوم آن ها است.

وی اظهار داشت: نکته قابل توجه این است در دهه های اخیر دخالت آمریکا در مسایل امنیتی جهان باعث ایجاد ناامنی و جنایات و کشتار مردم بی گناه شده و کشور ایران بیشترین صدمه را از جنایات آمریکا متحمل شده است.

خطیب موقت جمعه قصرشیرین گفت: در حمله ناو آمریکا به هواپیمای مسافربری در ۱۲تیرماه سال ۶۷ تعدادی از هم وطنانمان به شهادت رسیدند و آمریکایی ها نشان دادند هیچ وقت از این جنایت و توطئه علیه ملت ایران دست بردار نیستند و مستندات و شواهد نشانگر این است که آمریکا و غرب با رویکرد ابزاری بزرگترین تناقض رفتاری را نسبت به حقوق بشر دارند.

او ادامه داد: آمریکا در عین اینکه ادعای حمایت از حقوق بشر را دارد به نقض آن در سطح داخل خود آمریکا و سطح بین الملل می پردازد و در واقع با قاطعیت می توان گفت آمریکا حقوق بشر را به عنوان ابزاری در مسیر خود قرار داده تا از این طریق بر سرنوشت ملت ها سلطه پیدا کند.

وی اضافه کرد: کارنامه سیاه آمریکا در حوزه حقوق بشر نشانه این است آمریکا صلاحیت و سخن گفتن در حوزه حقوق بشر را ندارد و لغو حقوق سیاه پوستان، رنگین پوستان و مسلمانان در آمریکا گواه این مطلب است که این کشور به دنبال سلطه بر جهان است و برای رسیدن به اهداف خود از ابزارهای مختلفی مانند حمایت از اصول و مبانی حقوق بشر بهره برداری می کند.

امام جمعه موقت قصرشینی در بخش دیگری از خطبه‌های خود گفت: چرا نرخ جمعیت در قصر شیرین منفی است و از سال ۹۲ به بعد تعدادی از مردم مهاجرت کرده اند که دلیل آن این است قصرشیرین مورد بی مهری قرار گرفته و این موجب گله مندی مردم شده است.

حجت الاسلام شامحمدی اظهار داشت: قصرشیرین چندین سال است سونوگرافی ندارد و مردم با وجود گرما و بعد مسافت برای سونوگرافی به مرکز استان مراجعه می کنند.

وی ادامه داد: همچنین مردم این منطقه دارای مشکل آب آشامیدنی و برق هستند و چندین سال است این مشکل مردم مرتفع نشده است و نیازمند توجه برای رفع مشکلات است.

قصرشیرین در غرب کرمانشاه بیش از ۲۷هزار تن جمعیت دارد.



منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار