رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه از اجرای طرحی در دستگاه قضایی خبر داد که براساس آن اختلافات بین مردم کرمانشاه از روستا‌ها گرفته تا شهر‌ها شناسایی می‌شود تا با مدیریت آن آمار تشکیل پرونده‌های قضایی و وقوع جرائم کاهش یابد.
کد خبر: ۹۷۸۴۵۲
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۶ 14 July 2021

به گزارش تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا پرویز توسلی زاده در نشست ستاد کنترل مجرمین سابقه دار استان که امروز (۲۳ تیر) در دادگستری استان تشکیل شد، بااشاره به وقوع چند جرم پر سر و صدا در کرمانشاه طی روز‌های اخیر، اظهارکرد: هیچکدام از این جرائم بجز موضوع سرقت مسلحانه سیم برق دلیلی بر وجود ناامنی در استان نیست و بزرگنمایی‌هایی در خصوص این حوادث شد.

وی با تاکید براینکه دستگاه قضایی و ضابطین دستگاه قضایی در استان کوتاهی در برقراری نظم و امنیت ندارند، افزود: تمام تلاش خود را بکار گرفته ایم تا بتوانیم سطح اختلافات بین مردم را پایین بیاوریم تا به تبع آن آمار جرائم نیز کاهش پیدا کند.

رئیس کل دادگستری استان اضافه کرد: در کنار برنامه‌ای که به منظور دسترسی راحت‌تر مردم به مسئولین قضایی درحال اجرا داریم، اخیرا هم به معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان طرحی را داده ایم که با اجرایی شدن آن می‌توانیم سطح جرائم و پرونده‌های قضایی استان را به شکل قابل توجهی پایین بیاوریم.

وی اعلام کرد: طبق این طرح، در تمام نقاط استان از روستا‌ها گرفته تا شهرها، اختلافات بین مردم را شناسایی خواهیم کرد تا بتوانیم برای مدیریت آن‌ها برنامه ریزی کنیم.

توسلی زاده متذکر شد: از سوی دیگر باتوجه به آمار بالای اختلافات بین مردم، باید به سمتی برویم که مردم بتوانند اختلافات بین خودشان را خودشان حل کنند که برای این کار نیاز به انجام کار‌های فرهنگی است.

وی با تاکید براینکه هیچکس در کرمانشاه نباید احساس نا امنی کند، گفت: هرکس که احساس ناامنی می‌کند، می‌تواند به دادگستری استان مراجعه کند و درب اتاق مسئولین قضایی به روی آن‌ها باز است.

رئیس کل دادگستری کرمانشاه تاکید کرد: یکی از مسائلی که تاکنون در استان بصورت چشمگیر روی آن کار نشده، بحث آموزش مردم است که به آن‌ها یاد بدهیم چطور مورد بزه دیدگی قرار نگیرند.

وی در بخش دیگری از سخنانش با قدردانی از عملکرد نیروی انتظامی استان در برخورد با جرائم بویژه جرائم خاص در استان، اعلام کرد: باتوجه به گسترده شدن نفوذ فضای مجازی در جامعه آمار جرائم این بخش خصوصا در بحث تبلیغ اوباش گری و فروش سلاح هم افزایش یافته، براین اساس از نیروی انتظامی می‌خواهیم که طرحی برای رصد و پیشگیری این امور داشته باشد.

توسلی زاده گفت: از نیروی انتظایم استان انتظار داریم طرحی را برای جمع آوری آلات جرم در سطح استان اجرا کند و اراذل و اوباشی که دست به نزاع می‌زنند را با سرعت عمل در همان صحنه جرم دستگیری کنند.

رئیس کل دادگستری استان در ادامه افزود: همچنین ضروری است که حداقل دو هفته یک بار ستادی را با عنوان ستاد جرائم خاص با حضور مسئولین قضایی و انتظامی استان برگزار کنیم تا طی آن جرائم مهمه‌ای که در استان اتفاق می‌افتد را مورد بررسی و پیگیری قرار دهیم.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار