کد خبر: ۹۸۱۸۵
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۸:۰۶ 21 September 2015
به گزارش تابناک کهگیلویه وبویراحمدچند روز پیش شاهد تجمع اعتراض آمیز مردم شهرستان لنده به تخصیص اعتبارات ماده 180و سایر مطالبات قانونی مردم این شهرستان با حضور در دفتر امام جمعه و جلوی فرمانداری شهرستان لنده بودیم مطالبه ای کاملاً قانونی و به حق که حتی فرماندار شهرستان لنده نیز این تجمع را نشان از همدلی و همزبانی و مشارکت مردم برای حمایت از مسوولان دانست.

پایگاه خبری لنده، کمتر کسی در استان چهارفصل کهگیلویه وبویراحمد است که شهرستان لنده را با سبقه تاریخی اش نشناسد چرا که اولین شناسنامه استان، اولین حسینه استان و اولین مدرسه استان در این شهرستان بنا نهاده که مرکزیت بخش ثلاث را زمانی عهده داربود.

این شهرستان را خیلی از افراد قدیمی به خوبی یاددارند چرا که زمانی شهرستان لنده به عنوان پادگان آموزشی کار اعزام و به خدمت گرفتن سربازان را برعهده داشت.

شهرستان لنده با همه تفسیرها و القابی که داشت و دارد هنوز در محرومیت و مظلومت تاریخی به قدمت سابقه اش به سر می برد.

شاید نداشتن حتی یک متر راه اصلی در این شهرستان باعث شد که بازهم این شهرستان به دیار اولین ها نیز تبدیل شود چرا که در سالهای گذشته هیچ کاری برای رفاه حال مردم این شهرستان باتوجه به سابقه طولانی که دارند صورت نگرفت.

در همین رابطه نیز چند روز پیش شاهد تجمع اعتراض آمیز مردم شهرستان لنده به تخصیص اعتبارات ماده 180و سایر مطالبات قانونی مردم این شهرستان با حضور در دفتر امام جمعه و جلوفرمانداری شهرستان لنده بودیم مطالبه ای کاملاً قانونی و به حق که حتی فرماندار شهرستان لنده نیز این تجمع را نشان از همدلی و همزبانی و مشارکت مردم برای حمایت از مسوولان دانست.

اظهارات جالب دو عضو شورای شهر لنده در خصوص تخصیص اعتبارات و مطالبات مردم شهرستان لنده در خصوص مطالبه حق مردم جالب و دیدنی است که شما را به مطالعه بخشی کوچک از این مطالب دعوت می نماییم.

اظهارات جالب یکی از اعضای شورای شهرلنده در نامه ای سرگشاده به استاندار کهگیلویه وبویراحمد و نماینده مردم این شهرستان در مجلس شورای اسلامی جالب است که عین مطالب در زیر بیان می شود.

استاندار کهگیلویه و بویراحمدجناب آقای خادمی

نماینده شهرستانهای چهارگانه در مجلس شورای اسلامی حضرت حجت الاسلام بزرگواری

باوجود اینکه منطقه لنده از قدمت تاریخی زیادی برخوردار بوده و مردم این شهرستان در زمینه های مختلف اهم از جبهه و جنگ ایثار و شهادت،مناسبت های مختلف ملی ومذهبی ،در زمینه های علمی ،فرهنگی هنری به نسبت جمعیت در سطح استان زبانزد می باشد اما از حیث اعتبارات و رسیدگی به این شهرستان به نظرمی رسد که متاسفانه مورد کم توجهی قرار گرقته است.

استانداركهگيلويه وبويراحمد

نماینده مردم شهرستان لنده در مجلس شوراي اسلامي

چرا اعتبار ما از ماده 180نسبت به شهرستانهای مشابه ما ازجهت جمعیتی حدود یک سوم باشد؟!

چراوقتی اعتبارات عمرانی در سطح کشور در سال 94افزایش 16%ولی در استان ما به خاطر محرومیت آن خوشبختانه افزایش صدرصدی دارد، در سطح استان ما انچنین سیاستی اعمال نمی شود؟! و شهرستانهای کمتر برخوردار اگر به این نسبت تقسیم اعتبار نشوند حداقل در حد شهرستانهای مشابه از جهت جمعیتی ولی برخوردارتر تقسیم اعتبار گردند! که متاسفانه این چنین هم نیست.

ماکه هرچه سوال کردیم جواب نگرقتیم که شاخص و ملاکها چه هستند؟

شاید یکی از دلایل این کم توجهی ها،نبود نیروی انسانی از این شهرستان در جلسات شورای اداری و برنامه ریزی استان وعدم اطلاع آقایان ازمشکلات و ظرفیتهای این شهرستان باشد!!!

اکنون بنابر وظیفه به عنوان نماینده مردم بناچار برآن شدم تا از طریق رسانه ها انعکاس دهنده باشم تا شاید یادآوری باشد برای شما بزرگواران و هر کسی که بتواند دفاع کند از احقاق حقوق ما و این شهرستان متمدن اما مظلوم!!

این بخشی از مکتوبه البرزمحمد خانی عضوشورای اسلامی شهرلنده بود که برای استاندارکهگیلویه وبویراحمد و نماینده مردم این شهرستان در مجلس شورای اسلامی ارسال شد که می توانید متن کامل آن را { اینجا } بخوانید.

اما یکی دیگر از اعضای شورای اسلامی با لحنی دیگر مطالبات مردم را پیگیری کرد که بازهم در نوع خود قابل توجه است.

این شهرستان چالش‌ها و مشکلات فراوانی دارد که نیازمند حمایت مسئولان استانی و توسعه اعتبارات عمران، بهداشتی و غیره است.

علی‌رغم همه مشکلات و معضلاتی که در شهرستان لنده وجود دارد مردم این سامان قدردان خدمات نظام مقدس جمهوری اسلامی بوده و در صحنه‌های مختلف ارادت و عشق خود را به ولایت و رهبری و نظام به اثبات رسانده‌اند.

با وجود همه مشکلات در شش ماهه نخست امسال پیگیری‌های مختلفی در خصوص توسعه زیرساخت‌ها و پیشرفت و عمران و آبادانی شهرستان انجام گرفته است.

حمایت‌ها و تلاش و پیگیری‌ مسئولان شهرستان از جمله امام جمعه و فرماندار در سطوح مختلف باعث شده موفقیت‌هایی به دست آید که در توسعه شهرستان نقش بسزایی خواهد داشت.

یکی دیگر از مشکلاتی که پیگیری شده و تا حد قابل توجهی نیز به نتیجه رسیده بحث فرسودگی لوله‌های آب روستایی بوده که با تعویض شبکه لوله آب و یا ایجاد خط لوله انتقال آب این مهم تحقق یافته و مردم روستاها از آب آشامیدنی سالم برخوردار شدند.

امسال با برنامه‌ریزی و همکاری مسئولان شرکت گاز در شهرستان و استان توانستیم بحث گازرسانی به روستاهای شهرستان را پیگیری کنیم تا روستاهای پر جمعیت شهرستان از نعمت گاز برخوردار شوند.

در زمینه رفع مشکل کم آبی در سطح شهر لنده، اعتبار لازم جهت احداث منبع ذخیره آب تخصیص یافته که امیدواریم در آینده نزدیک شاهد بهره‌برداری از آن باشیم.

خروج شهرستان از بن‌بست از جمله دغدغه‌هایی بوده که مردم و شهردار و اعضای شورا اسلامی آن را با جدیت پیگیری کردند و با حمایت فرماندار و امام جمعه و مسئولان استانی توانستیم با تخصیص اعتبار و کلنگ‌زنی پل ارتباطی تراب خروج از بن‌بست شهرستان را کلید بزنیم.

وی ضمن تقدیر از خدمات انجام‌ شده به اعتبارات تخصیص‌یافته به شهرستان لنده اشاره کرد و گفت: شهرستان لنده یک شهرستان نوپا و تازه تأسیس در شرایط بسیار سخت بوده که در گذشته زیرساخت‌های لازم برای ارتقاء آن به شهرستان فراهم نشده است به همین منظور می‌طلبد استاندار، نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی و معاونان استاندار و مدیریت برنامه و بودجه با توجه به وضعیت این شهرستان در تخصیص اعتبار گوشه‌چشمی به این شهرستان داشته باشند.

مطالب بالا بخشی از سخنان غلام محمد مونه زاده عضوشورای اسلامی شهرلنده در گفتگو با خبرگزاری فارس را می توانید{ اینجا) به طورکامل بخوانید.

اظهارات جالب اعضای شورای شهرلنده یکی در قالب نامه سرگشاده و سرشار از گلایه و اعتراض و دیگری سرشار از مدح مسوولان استانی در نوع خود جالب و دیدنی است که مردم به عنوان بهترین قاضی از بین اظهارات این دو عضور شورا قضاوت خواهند کرد.

حال نکته جالب تر اینجاست که آیا وضعیت عمرانی و آبادانی شهرستان لنده در مسیر ترقی و پیشرفت است یا در محرومیت و مظلومت خویش سرگردان است.

یقیناً همه ما باید در تلاش باشیم تا بلکه بتوانیم کشتی آن غریب به گل نشسته شهرستان لنده کی در مسیر تخصیص ها و دریایی اعتبارات استانی قرار خواهد گرفت تا فانوس دلهای مردم این شهرستان روشن شود و بارقه ای از امید زنده و جاویدان شود.

امیدواریم همه ما در راستای تحقق شعارسال با همدلی و همزبانی برای پیشرفت شهرستان قدم برداریم و منیت ها و خودبزرگ بینی ها را کنار بگذاریم و به فکر پیشرفت روز افزون شهرستان لنده باشیم تا حلاوت و شیرینی کارهایمان را مردم ه بهترین نحو ممکن بچشند و قدردان نعمت های الهی و نظام مقدس جمهوری اسلامی به بهترین سبک ممکن باشیم.

در این یادداشت به هیچ وجه ممکن قصد زیر سئوال بردن خدمات و عملکرد مسوولان را نداریم فقط اظهارات جالب دو عضو شورای شهر لنده را که الحق و انصاف برای به ثمر نشستن تلاش های زیادی برای پیشرفت شهرستان داشتند را از دو نگاه متفاوت بیان کردیم.

یادداشت : سید اسماعیل میری

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار