نماینده مردم کهگیلویه ، بهمئی ، چرام و لنده در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه از همان لحظات نخست از مسئولان استانی و شهرستانی پیگیر وضعیت مردم سیل زده طسوج بودم گفت : متاسفانه میزان خسارات بیشتر از آن مقداری بود که در فضای عمومی و رسانه‌ها مطرح شد.
کد خبر: ۹۸۳۶۹۱
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۷:۴۵ 05 August 2021

روز گذشته حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمد موحد نماینده مردم شهرستان های کهگیلویه ، بهمئی چرام و لنده در مجلس شورای اسلامی به همراه معاونت عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد و مدیران کل (جهاد کشاورزی ، راهداری ، امور عشایری ، بنیاد مسکن ، آبفا) ، فرماندار شهرستان چرام و جمعی از مدیران استانی و شهرستانی از مناطق سیل زده طسوج شهرستان چرام بازدید و با مردم گفتگو کرد.
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، سید محمد موحد با بیان اینکه از همان لحظات نخست از مسئولان استانی و شهرستانی پیگیر وضعیت مردم سیل زده طسوج بودم گفت : متاسفانه میزان خسارات بیشتر از آن مقداری بود که در فضای عمومی و رسانه‌ها مطرح شد.
حجت الاسلام موحد افزود : به اعتقاد بنده میزان خسارات سیل به این منطقه ییلاقی و گردشگری میلیاردها تومان است و می‌طلبد که دولت جدید با یک مصوبه انقلابی قسمتی از مشکلات این مردم سیل زده را جبران نماید.
موحد بزرگترین مشکل مردم این منطقه را نبود راه ارتباطی مناسب دانست و اضافه کرد: متاسفانه بر اثر شدت و طغیان سیلاب همه زیرساخت ارتباطی این منطقه تخریب شده و حتی آثار ارزشمند گردشگری و باستانی در این منطقه نیز از بین رفته است.
وی با بیان اینکه به جدی پیگیر مشکلات مردم هم از وزیران کنونی و هم وزیران دولت جدید هستم، افزود: همین امروز با دستور وزیر نفت قرار شد که مسئولان مربوطه کمک‌هایی را به این منطقه داشته باشند.
هادی فتاحی اصل با اشاره به اینکه جاده‌های این منطقه با همکاری اداره کل راهداری و جمل نقل جاده ایی استان بازگشایی شد، افزود: جداول و کانال‌های کشاورزی این منطقه با بکار گیری یک دستگاه بیل مکانیکی جهادکشاورزی در حال ترمیم است.
فتاحی اصل با بیان اینکه آب شرب هر دو روستای این منطقه توسط اداره آبفای شهرستان وصل شده است، اضافه کرد: اقداماتی که لازم بود توسط مسئولان شهرستانی و استانی انجام شده و در حال حاضر منتظر اعلام نتیجه خسارت از طرف دولت هستیم.
مدیرکل آبفای استان هم در این بازدید گفت: در پی سیلابی که در منطقه اتفاق افتاد و موجب خسارت فراوانی به مردم این منطقه شد در بحث شبکه آب شرب این منطقه متاسفانه بیش از ۷۰۰ متر از خطوط انتقال آب تخریب شد.
اسفندیار برخه با بیان اینکه در این سیلاب دو مخزن ۵ هزار لیتری نیز تخریب شد، افزود: شرکت آب و فاضلاب استان پس از فروکش کردن سیل و بارش باران در این منطقه بلافاصله اقدام به اجرای تعویض لوله‌های خسارت دیده کرد و ظرف مدت ۴۸ ساعت بیش از ۷۰۰ متر لوله جاگذاری شد.
برخه با بیان اینکه فعلا به صورت موقت خسارت‌های وارده را مرتفع و آب را وارد مدار کردیم، اما برای تامین آب پایدار نیاز است که دو مخزن جدید در این منطقه احداث شود، گفت: برای جلوگیری از خسارات در حوادث غیرمترقبه باید یک خط انتقال به طول بیش از ۵ کیلومتر با لوله فلزی احداث کنیم تا کمتر شاهد خسارت به خطوط انتقال باشیم.
وی با بیان اینکه متاسفانه در این روستا هیچ کدام انشعاب آب قانونی ندارند، اما پس از وقوع سیل بلافاصله خط انتقال را ترمیم کردیم، افزود: ساکنان این منطقه با مراجعه به اداره آبفای شهرستان مشترک آبفا شوند تا در ادامه کار هم از نظر بهداشت و سلامت آب پیگیر مشکلات بوده و هم در صورت بروز هرگونه اتفاق غیرمترقبه جوابگو باشیم.
فرماندار شهرستان چرام نیز در این بازدید با بیان اینکه باران‌های سیل آسایی که در منطقه طسوج اتفاق افتاد خسارات زیادی به باغ‌ها و زیرساخت‌ها وارد شده است گفت: برآورد خسارت بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان بوده است که به حوزه بحران استانداری برای جبران خسارت ارسال شده است.
برچسب ها: سید محمد موحد ، طسوج ، سیل
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار