با مشارکت تشکل‌های مردم نهاد و موسسات در کهگیلویه و بویراحمد
مدیرکل آموزش و پرورش استان کهگیلویه وبویراحمد گفت: با برون سپاری فعالیتها در سه بخش سوادآموزی ،انتقال و تحکیم سواد ۱۲ موسسه و تشکل مردم نهاد در پوشش سواد آموزی فعالیت کردند.
کد خبر: ۹۸۵۶۰۵
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۸ 12 August 2021
زیر پوشش سوادآموزی قرار گرفتن ۴هزار و۱۰۰ سوادآموز
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد به نقل از اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش وپرورش استان کهگیلویه وبویراحمد؛هادی زارع پور در نشست کارشناسان سوادآموزی، بویراحمد ،دنا، عشایر، مارگون و لوداب در سی سخت گفت : ۲ هزار سوادآموز هزارو۲۰۰ کم‌سواد دوره انتقال و ۹۰۰ سوادآموز تحکیم  زیر پوشش فعالیت های سواد آموزی قرار گرفت.
وی گفت: امسال برای نخستین بار برون‌سپاری فعالیت‌ها به تشکل‌های مردم‌نهاد از طریق شهرستان‌ها و مناطق و اطلاع رسانی سایت های آموزش و پرورش  انجام می شود.
مدیرکل آموزش و پرورش استان افزود: از ۱۶ مرکز یادگیری محلی ۶ مرکز به عنوان مجری طرح بسته تحولی پیوند سواد و زندگی و اولویت آموزش حرفه های بومی فعالیت کردند.
معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان هم گفت: امتحانات پایانی سواد آموزان با توجه به شرایط کرونایی بیش از ۷۰ درصد آن انجام شده و تا پایان شهریور ادامه دارد.
سید حمدالله خواهش نیک گفت: حجم ابلاغی برای سال ۱۴۰۰ به میزان ۴هزارو۸۰۰ نفرنفر است.
وی گفت: ۲هزارو۴۰۰ نفر از این تعداد زیر پوشش طرح نماز کلید بهشت قرار می‌گیرند.
معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان افزود :پالایش اسمی بیسوادان پایگاه سامانه سوادآموزی با شناسایی افراد بیسواد در حال انجام است.
رئیس اداره سوادآموزی آموزش و پرورش استان هم گفت :در سال گذشته ۶۵ نفر از فرهنگیان به عنوان ناظر فعالیت های سواد آموزی مشارکت داشتند .
حیدر داستار گفت:  مهارت‌آموزی در کنار سواد پایه و حرفه آموزی از مهمترین محورهای فعالیت مراکز یادگیری محلی است.
رئیس آموزش و پرورش دنا هم گفت: در سال گذشته دردنا ۴۰۰ سوادآموز زیر پوشش فعالیت های سواد آموزی  قرارگرفتند.
 ابراهیم ریاضی گفت: نظارت غیر حضوری و کیفی بخشی به فعالیت مسئولان ناظر سوادآموزی از مهم‌ترین اولویت‌های کاریست.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار