معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش بویراحمد
عظامی : ضمن اینکه ظرفیت مدارس مشخص و برخی هم تکمیل شده است اما به اولیاء این اطمینان را می دهیم که هیچ گونه مشکلی برای ثبت نام دانش آموزان نخواهد بود و به هر نحو ممکن ثبت نام صورت خواهد گرفت و دانش آموزان و اولیاء بدون مشکل سال تحصیلی را آغاز خواهند کرد.
کد خبر: ۹۸۸۸۴۲
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۶ 26 August 2021
معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش شهرستان بوراحمد در گفتگو با تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، اظهار داشت : با توجه به شرایط شیوع بیماری کرونا و متناسب با تصمیم گیری مسئولان ستاد کرونا و وزارت آموزش و پرورش آمادگی کامل بازگشایی مدارس با هر نوع شرایط اعلامی را داریم .
عباس عظامی افزود : با توجه به شرایط بسیار ویژه و خطرناک شیوع کرونا دلتا ، وضعیت قرمز شهرستان و به منظور جلوگیری از شیوع بیشتر با ایجاد تجمعات و اولویت داشتن سلامت همکاران ، سازماندهی عمومی لغو گردید و تنها به موارد خاص با عنوان جابه جایی موردی انجام می شود .
عظامی در خصوص آمادگی برای شرایط حضور فیزیکی دانش آموزان گفت : چنانچه ستاد کرونا و وزارت آموزش و پرورش اعلام نمایند که سال تحصیلی از همان ابتدا ، حضوری باشد ، آمادگی کامل داریم و به نوعی خود را آماده نواختن زنگ مهر با حضور دانش آموزان کرده ایم اما در صورت تصمیم برای شروع سال تحصیلی بدون حضور دانش آموزان هم همه تمهیدات برای آغاز فرایند آموزش مبتنی بر فضای مجازی و استفاده از شیوه های دیگر از جمله تولید محتوا مانند درسنامه و ارائه به دانش اموزان ، دیده شده است .
وی در خصوص مهمترین مشکلات آموزش و پرورش در صورت حضوری بودن فرایند آموزش گفت : با توجه به اینکه سالانه مهاجرت به شهرستان بویراحمد افزایشی است و همواره دغدغه ما تامین فضای فیزیکی و کلاس است ، امسال هم چنین مشکلی وجود دارد اما با رایزنی های مدیریت آموزش و پرورش شهرستان تلاش شده است که تا قبل از آغاز سال تحصیلی این مشکل که معمولا در نواحی حاشیه ای شهر یاسوج است مرتفع شود و آغاز سال تحصیلی بدون دغدغه خواهد بود .
عظامی ادامه داد : در خصوص سازماندهی و تامین نیروی انسانی هر ساله متناسب با افزایش دانش آموزان از یک طرف و بازنشستگی تعدادی از فرهنگیان ، اعلام نیاز معلم به اداره کل می شود و مسئولین مربوطه هم با تمهیدات دیده شده ، نیروی مورد نیاز را تامین می کنند و پیش بینی این است که مشکل کمبود نیرو نداشته باشیم .
وی مهمترین موضوع از نظر معاونت آموزش ابتدایی را کیفیت آموزش عنوان کرد و گفت : شکی نیست شرایط کرونایی همانگونه که آمار و ارقام توسط مسئولین چه در ایران و چه در جهان نشان می دهد ، بر کیفیت آموزش تاثیر منفی داشته است اما خوشبختانه از همان روزهای نخستین غیر حضوری شدن آموزش تا به امروز و حتی سال جدید اگر قرار بر آموزش غیر حضوری باشد ، ما با بسیج همه امکانات آموزشی سعی کرده ایم بهترین کیفیت آموزشی ممکن را داشته باشیم و امسال هم حتما تلاش بر ارتقای کیفیت آموزشی خواهد بود.
عظامی در پاسخ به این سوال که آیا در خصوص عدم سازماندهی عمومی مقطع ابتدایی ، فرهنگیان اعتراضی داشته اند گفت : بی شک اولین خواستگاه برگزاری سازمندهی عمومی خود آموزش و پرورش بوده است و حتما از عدم برگزاری خوشحال نیستیم اما در خصوص فرهنگیان شاهد اعتراض خاصی نبودیم چون که در این شرایط هم کادر اداری و هم فرهنگیان نمی خواستند با برگزاری سازماندهی ، موجب ایجاد تجمعات گسترده و خدای ناخواسته بروز مشکل برای فرهنگیان به دلیل شیوع بیشتر کرونا باشیم .
وی افزود : با توجه به لزوم ایجاد تمهیدات برای آغاز سال تحصیلی ، ضمن اجرای بندهای پروژه مهر در زمان مقرر ، شهریور ماه هم کلیه مدارس باز و کادر اجرایی همه همکاری با اولیاء و دانش آموزان را خواهند داشت .
عظامی در خصوص دغدغه برخی اولیاء برای ثبت نام دانش آموزان خود گفت : مشکلات شهرستان بویراحمد و کمبود فضای فیزیکی بارها در نشست های رسمی و رسانه ها بیان شده است و راهکارهایی هم برای رفع مشکلات مطرح شده است ضمن اینکه ظرفیت مدارس مشخص و برخی هم تکمیل شده است اما به اولیاء این اطمینان را می دهیم که هیچ گونه مشکلی برای ثبت نام دانش آموزان نخواهد بود و به هر نحو ممکن ثبت نام صورت خواهد گرفت و دانش آموزان و اولیاء بدون مشکل سال تحصیلی را آغاز خواهند کرد.
معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد در پایان اظهار داشت : با وجود وضعیت مبهم شیوع کرونا و احتمال ایجاد هر شرایطی اما همه تلاش آموزش و پرورش در این شهرستان این است که امسال با توجه به تجربیات یکی ، دو سال اخیر ، کیفیت فرایند آموزش حتی در صورت غیرحضوری بودن ، بالا باشد.
برچسب ها: عباس عظامی ، کرونا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار