اقدام جالب یک بیمار
یک بیمار حدود ۳۵ ساله در بیمارستان شهید بهشتی یاسوج قبل از عمل جراحی خود توسط پزشک متخصص جراحی کلیه و مجاری ادرار زیر آواز زد و شروع به خواندن ترانه" یار یار محلی بویراحمدی " کرد .
کد خبر: ۹۹۲۳۴۳
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۸ 08 September 2021

هر گاه سخن از استان کهگیلویه و بویراحمد می شود بی شک ، طبیعت بکر ، سرزمین زیبا ، ترانه های محلی که در هر کوی و برزنی شنیده می شود و مردمی با صفا و صیمی را به یاد می آوریم . مردمی که در کنار محرومیت های تاریخی و توسعه نیافتگی اما همواره از زندگی خود راضی و از حداقل ها بیشترین بهره را می برند . در شادی و غم همیشه کنار همدیگر هستند و در سطح ملی هم همیشه جانبرکف وطن بوده اند .

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، در این روزها که از همه طرف اخبار بد و ناخوشایند دور و بر‌مان را پر کرده گاهی یک خبر ،یک اتفاق و یا شنیدن یک ترانه خوب، می تواند حال شنونده آن را بهتر از قبل کند. درست مانند نوای« یار یار لُری بویراحمدی » بیمار یاسوجی که با صدای خوشش امید به زندگی را در گوش شنوندگان زمزمه می‌کند. به امید شفای همه بیماران.

ایلنا در خبری به این اتفاق جالب پرداخته و نوشته است : یک بیمار حدود ۳۵ ساله در بیمارستان شهید بهشتی یاسوج قبل از عمل جراحی خود توسط پزشک متخصص جراحی کلیه و مجاری ادرار زیر آواز زد و شروع به خواندن ترانه" یار یار محلی بویراحمدی " کرد تا هم خود پیش‌ از عمل روحیه‌ای مضاعف یابد و هم کادر درمان بیمارستان با قدرت بیشتری در این روزهای کرونایی به مداوای بیماران بپردازند.

اغلب " یار یارهای بویراحمدی " از مَنظر " عشق و عاشقی" بوده که البته برخی اوقات با غمنامه هایی هم همراه است.

در " یار یارهای بویراحمدی" رگه هایی از حماسه " عاشق و معشوق " در رسیدن به " وصال " هم دیده می شود.

مردم استان کهگیلویه و بویراحمد از هفت ایل بزرگ تشکیل شده اند که هر ایل " یار یارهای محلی " مخصوص خود را دارند که البته " یار یار شیخ علی مراد تنهایی " در شهرستان چُرام این استان یک سبک ثبت شده ملی در میان تمام این " یار یارها " است.

ایل طیبی و بهمیی در این استان نیز دارای سبک هایی در این بخش هستند.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
سعید
|
United States
|
۲۳:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۷
کپی است قبلا یه نفر این کار را کرده. سنش بالاتراز ایشون بوده و خیلی هم جالب خوند.
ا
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار