۵۵۰ نفر در طرح شهید سلیمانی در شهرستان چرام فعالیت می‌کنند.
کد خبر: ۹۹۳۲۲۰
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۲ 12 September 2021
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد، فرماندار شهرستان چرام گفت: بیش از ۵۵۰ نفر در قالب طرح شهید سلیمانی برای ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به بیماران کرونایی وهمچنین توزیع بسته‌های کمک‌های مومنانه بین آسیب دیدگان کرونا درشهرستان چرام مشغول فعالیت هستند.
هادی فتاحی اصل با بیان اینکه این افراد در قالب تیم‌های حمایتی، نظارتی و مراقبتی مشغول اجرای طرح شهید سلیمانی هستند، افزود: در این طرح ضمن پایش و بیماریابی بیماران کرونایی در محله‌های دو شهر چرام و سرفاریاب و همچنین روستا‌های شهرستان، بازار، مکان‌های شلوغ و مبادی ورودی و خروجی شهر‌ها نیز کنترل و پایش می‌شوند.
فتاحی اصل کنترل بیماری کرونا را یکی از دستاوردهای مهم اجرای طرح شهید سلیمانی در شهرستان چرام دانست و اضافه کرد: وضعیت شهرستان چرام قبل از اجرای طرح شهید سلیمانی در وضعیت نامساعد و پر خطر قرار داشت که با اجرای چهار مرحله از این طرح توانستیم شهرستان را به وضعیت کم خطر و آبی برسانیم.
رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان چرام هم گفت: متاسفانه به دلیل شرکت مردم در مراسم های عزا و عروسی و همچنین دورهمی‌های خانوادگی شاهد روند افزایش بیماری در شهرستان هستیم.
حسن هدایت افزود: انتظار داریم مردم با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی به خصوص شرکت نکردن در مراسم ها و تجمعات و همچنین دورهمی‌های خانوادگی برای کنترل بیماری به کارکنان بهداشت و درمان شهرستان کمک کنند.
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان چرام هم گفت: از ابتدای طرح سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی ناحیه مقاومت بسیج شهرستان چرام همزمان با سایر نقاط کشور با بکارگیری ۲۷۵ نفر از بسیجیان داوطلب در قالب تیم‌های حمایتی، مراقبتی و نظارتی با شبکه بهداشت و درمان شهرستان برای مقابله با بیماری کرونا همکاری داشتند.
سید علی اصغر پوربهشت با بیان اینکه در بحث حمایتی بیش از ۴ هزار بسته حمایتی و بهداشتی بین مردم و آسیب دیدگان از بیماری کرونا توزیع شد، افزود: پایش بازار، کسبه و اصناف و همچنین کنترل مبادی ورودی و خروجی همه مناطق شهرستا چرام در دستور کار قرا دارد.
وی با بیان اینکه در بحث قرنطینه اقدامات خوبی انجام شد، ادامه داد: در بحث غربالگری نیز بسیجیان با شناسایی افراد مشکوک و خانواده‌های درگیر نسبت به شناسایی و تست این افراد اقدام شد.
رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان چرام نیز گفت: بیش از ۶۰ نفر از اعضای جمعیت هلال احمر شهرستان در اجرای طرح شهید سلیمانی همکاری دارند.
نگهدار دستور افزود: ما هم پای بسیج و شبکه بهداشت و درمان گام به گام در بحث آموزش افراد و رعایت پروتکل‌های بهداشتی همکاری داشتیم.
وی ادامه داد: جمعیت هلال احمر خانواده‌هایی که در شهرستان درگیر این بیماری شدند را مورد حمایت قرار می‌دهد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار