معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: سرعت واکسیناسیون در شهریور و مهر بسیار حیاتی است.
کد خبر: ۹۹۳۵۱۶
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۵ 13 September 2021
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، محمدمهدی بانشی در کارگروه آموزش و اطلاع‌رسانی کووید ۱۹ گفت: در میان پیک پنجم و ششم بیماری کرونا قرار داریم لذا باید واکسیناسیون را  افزایش دهیم تا در پیک ششم با تبعات کمتری مواجه شویم.
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد بیان کزد: اگر گروه‌های پرخطر ۶۵ سال به بالا بودند را واکسینه نمی کردیم پیک پنجم مرگبارتر بود چرا که ۷۵ درصد مرگ‌های کرونا در ۱۲ درصد گروه‌های واکسینه نشده بالای ۶۵ سال هستند.
وی با بیان اینکه میانگین سن فوتی‌های کرونا در فروردین ۷۱ سال بوده اما این آمار به ۵۶ ساله‌ها رسیده، گفت: کاهش مرگ و میر سالمندان بیانگر تاثیر  واکسیناسیون در این قشر از جامعه است، ضمن اینکه سن فوتی‌های واکسینه شده ۸۳ سال است.
رئیس مرکز بهداشت کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: سرعت واکسیناسیون در شهریور و مهر ماه برای استان بسیار حیاتی است البته انتظار داریم واکسن بیشتری وارد استان شود.
بانشی ادامه داد: هدف گذاری کشور تزریق دو میلیون دُز واکسن در روز است و پیش‌بینی برای استان کهگیلویه و بویراحمد تزریق ۲۰ هزار دُز واکسن در روز است، بیشترین آمار ثبت شده تزریق واکسن در روز ۱۵ هزار دُز بوده اما الان تزریق روزانه ۱۰ هزار دُز رسیده که به نظر می آید موانعی سر راه است که باید برداشته شود.
وی با اشاره به موجودی ۵۰ هزار دُز واکسن بدون پرت در استان گفت: ظرفیت تزریق واکسن در استان افزایش یافته در حسینیه ثارالله در ۸ خط در حال  واکسیناسیون هستیم که باید در روز ۳ هزار نفر به این مکان مراجعه کنند اما مراجعه کننده حدود ۴۰۰ نفر هستند.
وی به وضعیت نوبت دهی در سیستم salamat.org اشاره و عنوان کرد: فقط ۸ درصد مردم از طریق ثبت‌نام در این سامانه  نوبت دریافت کرده و مراجعه کردند در حالی که ۷ هزار ظرفیت برا مراکز واکسیناسیون تعریف کردیم اما کمتر از ۳۰۰ یا ۴۰۰ نفر نوبت گرفتند و بقیه بدون نوبت هستند که نمی‌دانم چرا مردم علاقمند هستند بدون نوبت واکسیناسیون دریافت کنید که یکی از مشکلات پیش‌رو است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار