فرماندار لنده؛
فرماندار شهرستان لنده از درخواست کمک برای اعزام بالگرد به محل آتش‌سوزی جنگل‌های سفید کوه این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۹۹۶۹۸۲
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۴۰۰ - ۰۲:۵۸ 28 September 2021

روند سخت رسیدن به محل آتش‌سوزی کوه سفید لنده

به گزارش تابناک کهگیلویه بویر احمد؛ تورج رزمجو با بیان اینکه برخی نیروها از شب گذشته در منطقه اند و در حال اطفای حریق، افزود: مقدمات لازم جهت اطفای حریق از بدو آتش سوزی انجام انجام شد، و اکنون پیگیر هستیم تا نیروهای جدید نیز به محل آتش سوزی برسند.

وی با بیان اینکه ستاد مدیریت بحران شهرستان، جهت مهار و خاموش کردن آتش سوزی در این منطقه تشکیل شد و مرتب پیگیر هستند، اظهار داشت؛ صعب العبور بودن منطقه کنترل آتش را با کُندی مواجه کرده است و پس از آنکه آتش کنترل شده بود شاهد فوران دوباره آن هستیم.

فرماندار شهرستان لنده خاطرنشان کرد: هنوز علت آتش سوزی بصورت دقیق مشخص نیست، اما نیروی انتظامی در حال بررسی و تحقیقات جهت شناسایی عامل آتش سوزی است.

رزمجو تصریح کرد: به جهت سخت گذر بودن منطقه و وزش باد شدید در بالادست، مهار آتش را سخت کرده است و به همین خاطر از استان درخواست بالگرد دادیم تا نیروهای تازه نفس بیشتری به محل اعزام شوند.

جنگل‌ها و مراتع ارتفاعات سفید کوه در شهرستان لنده از صبح روز گذشته دچار آتش سوزی شده اند که با وجود تلاش های  بسیار صورت گرفته برای مهار و خاموش کردن آتش، بواسطه وزش شدید باد و صعب العبور بودن منطقه آتش سوزی همچنان ادامه دارد.

لازم به یادآوری است سالهاست از جمله ی مهمترین مطالبات ساکنین و عشایر کوه سفید لنده احداث جاده میباشد که تا به امروز این مهم محقق نشد. منطقه ای که هر ساله شاهد آتش سوزی های گسترده در آن هستیم و به دلیل صعب العبور بودن و شرایط سخت اعزام نیرو به آن آتش سوزی ها متاسفانه گاهی هفته ای ادامه داشته است و هزاران درخت زیبای آن در ۵ سال گذشته نابود شدند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار