توسط جمعیت هلال احمر کرمانشاه صورت می‌گیرد؛
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه از اعطای کمک هزینه پنج میلیون و ۶۰۰ هزار تومانی به بیماران کرونایی نیازمند توسط جمعیت هلال احمر این استان خبر داد.
کد خبر: ۹۹۷۸۰۹
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۱ 01 October 2021

فرزین معتمدی در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه با اشاره به اجرای طرح یاران جوان جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه اظهار کرد: در این طرح در پنج شهرستان این استان ۴۰۰ نیروی امدادگر و داوطلب در مراکز بهداشت و واکسیناسیون تجمیعی حضور پیدا کرده و نسبت به تزریق واکسن کرونا و ثبت اطلاعات بیماران اقدام می‌کنند.

وی افزود: امکان اجرای طرح یاران جوان در شهرستان‌های دیگر استان کرمانشاه بنا بر درخواست دانشگاه علوم پزشکی وجود دارد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه با اشاره به بانک امانات پزشکی هلال احمر این استان گفت: در این بانک دستگاه‌های اکسیژن‌ساز و کپسول اکسیژن وجود داشته و این تجهیزات در اختیار بیمارانی که از بیمارستان ترخیص شده اما نیازمند تجهیزات در منزل هستند، به صورت امانی قرار می‌گیرد.

معتمدی تصریح کرد: این امکانات هفت الی ۱۴ روز در اختیار بیماران قرار گرفته و بیمار بلافاصله پس از بهبودی باید نسبت به عودت تجهیزات اقدام کند، در هر شهرستان معمولا بین یک الی سه دستگاه اکسیژن‌ساز و حدود پنج الی ۱۰ کپسول اکسیژن ۲۰ الی ۳۰ لیتری موجود است.

وی افزود: در روزهای اخیر ۶۵ دستگاه اکسیژن‌ساز به بانک امانات پزشکی هلال احمر استان کرمانشاه اضافه شده و خیر دیگری ۶۵ میلیون تومان کپسول اکسیژن خریداری و تعداد این کپسول‌ها به ۱۷۰ دستگاه افزایش پیدا کرده است.

وی با اشاره به طرح شهید حاج قاسم سلیمانی که از دی ماه سال ۹۹ تاکنون در استان کرمانشاه اجرا می‌شود، بیان کرد: در راستای مهار ویروس کرونا جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه آمادگی نصب چادر بیمارستان صحرایی را داشته و در صورت صلاحدید دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه و ستاد استانی مبارزه با کرونا آمادگی برپایی بیمارستان طی ۱۲ ساعت وجود دارد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه یکی از خدمات ارائه شده به بیماران کرونایی را پرداخت ۷۰ درصد مبلغ خدمات درمانی بیماران نیازمند تا سقف پنج میلیون و ۶۰۰ هزار تومان اعلام و بیان کرد: این کمک هزینه برای افراد بستری شده در بیمارستان یا نیازمند بوده و باید این افراد داروهای خود را خریداری و با فاکتور و اصل مدارک به شعبه‌های هلال احمر مراجعه کنند، تا ۷۰ درصد هزینه به آن‌ها پرداخت شود.

معتمدی افزود: بیماران یک بار در سال می‌توانند از این شرایط استفاده کرده و پیش از بهره‌مندی از این کمک هزینه باید نیازمندی آن‌ها توسط واحد مددکاری حوزه داوطلبین تایید شود، هلال احمر مبلغ پنج میلیون و ۶۰۰ هزار تومان به افراد نیازمند و فاقد توانایی مالی برای پرداخت هزینه بیمارستانی پرداخت می‌کند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار