فرماندار بویراحمد:
ای کاش شهردار به جای گشت و گذار در اروپا در شورای برنامه‌ریزی شرکت می‌کرد
کد خبر: ۹۹۹۱۹
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۴ - ۰۸:۱۱ 24 September 2015

به گزارش تابناک کهگیلویه وبویراحمد فرماندار بویراحمد با بیان اینکه از مسئولان شورای اداری استان در خصوص اظهارات شهردار و وقت دادن برای بیان اینگونه اظهارات کذب انتقاد داریم، گفت: ای کاش شهردار به جای گشت و گذار در اروپا در شورای برنامه‌ریزی شرکت می‌کرد.

هوشنگ یاری‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج در خصوص انتقاد شهردار یاسوج در شورای اداری استان کهگیلویه و بویراحمد که معتقد بود در شورای برنامه‌ریزی شهرستان بویراحمد اعتبارات این دستگاه را به دلایل انتخاباتی حذف کرده‌اند، اظهار کرد: این موضوع از اساس کذب محض است.

فرماندار مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد در همین خصوص گفت: چنین چیزی اصلا صحت ندارد فقط ما می‌توانیم بنا به اختیاراتی که داریم ۱۰ تا ۲۰ درصد اعتبارات را در شورای برنامه‌ریزی شهرستان جابه‌جا کنیم.

یاری‌پور افزود: در شورای برنامه‌ریزی اختصاص اعتبارات برای کارهای عمرانی ما بسیار مهم و در اولویت است بنابراین در توزیع اعتبارات باید اولویت‌ها و نیازهای شهرستان و مردم را در نظر گرفت.

وی بیان کرد: شهردار یاسوج برای پل چهارم بشار که باید به تازگی اجرا شود مبلغ ۲ میلیارد تومان اعتبار گذاشته در حالی که پل اصلی بشار که اکنون رفت و آمد روی آن جریان داشته، پایه‌های لرزان دارد و هیچ اعتباری آقای شهردار برای آن نگذاشته است.

یاری پور گفت: برای مثال برای شهرک بلوکو که در دل شهر یاسوج است هیچ اعتباری جهت آسفالت آن اختصاص نیافته است که ما مجبور به گذاشتن اعتبار برای آن شده‌ایم.

فرماندار مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: از حسینیه ثارالله تا زیرتل برای مثال در خصوص تأمین آب شرب مردم مشکل داریم که مجبوریم برخی از اعتبارات را بر مبنای اولویت‌ها به جاهای دیگری از جمله آب این منطقه تخصیص دهیم.

وی با بیان اینکه از مسئولان شورای اداری استان در خصوص اظهارات شهردار و وقت دادن برای بیان اینگونه اظهارات کذب انتقاد داریم، گفت: در حضور مشاور وزیر کشور جای مطرح کردن این گونه صحبت‌ها توسط شهردار نبود و ای کاش شهردار به جای گشت و گذار در شهرهای اروپایی، در شورای برنامه‌ریزی برای توزیع اعتبارات حضور پیدا می‌کرد.

یادآوری؛

محمدعلی جاوید عصر سه‌شنبه در نشست شورای اداری استان کهگیلویه و بویراحمد که به ریاست استاندار و با حضور مشاور وزیر کشور در امور بانوان و خانواده برگزار شد با اشاره به زیرساخت‌های ضعیف شهری در یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد، اظهار کرد: این زیرساخت‌ها در حوزه زنان بسیار ضعیف‌تر است.

شهردار مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: یکی از تنها زیرساخت‌هایی که برای بانوان در شهر یاسوج مدنظر قرار داریم پارک بانوان است که تاکنون ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

وی افزود: پارک بانوان یاسوج برای تکمیل به یک میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که اگر در اختیار ما قرار گیرد آن را تا بهمن‌ماه امسال و در دهه فجر تحویل خواهیم داد.

مسئول امور خدمات شهری در مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه شهرداری اکنون طرح‌های زیادی از جمله پارک غدیر، پل چهارم، پل سوم، پارک ولایت و سایر زیرساخت‌های دیگر را در دست اقدام دارد، تصریح کرد: امیدواریم اعتبارات لازم برای افتتاح و به بهره‌برداری رساندن این طرح‌ها در اختیار شهرداری قرار گیرد.

اما مهمترین قسمت از اظهارات شهردار مرکز استان به سیاسیکاری در تغییر و جابه‌جایی بودجه‌های عمرانی در استان بر می‌گشت.

جاوید بیان کرد: در طول ۱۵ سال اخیر که در حوزه‌های مختلف اجرایی کار می‌کنم هرگز ندیده‌ام که ۴ میلیارد تومان از اعتبارات یک دستگاه را به خاطر کار انتخاباتی حذف کنند.

وی بیان داشت: در شورای برنامه‌ریزی و صرفاً برای تبلیغات انتخابات ۴ میلیارد از بودجه شهرداری یاسوج را زدند و به بنیاد مسکن برای کارهای انتخاباتی اختصاص داده‌اند.

شهردار یاسوج در پایان توضیح داد: اگر جابه‌جایی هم در اعتبارات کرده بودند مشکلی نبود اما بودجه شهرداری را صرفاً برای کارهای انتخاباتی به بنیاد مسکن دادند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار