نقدی کوتاه بر شروع دولت رئیسی در استان
دولت رئیسی انتظار انقلاب در ساختار بخش اجرایی حاکمیت را مطالبه عمومی کرده است و حتما این انقلاب مستلزم به فعلیت رسیدن برخی مولفه‌ها از جمله مولفه وجود کارگزاران انقلابی و با فهم و شعور انقلابی گری واقعی است.
کد خبر: ۱۰۱۸۳۳۵
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۴۰۰ - ۰۷:۵۱ 26 December 2021

تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، مهدی مرادی ، ننوشتن از واقعیات سیاسی، اقتصادی و فرهنگی در رسانه عین ظلم است به مسئولینی که در این حوزه‌ها فعالیت می‌کنند چرا که اگر تذکر و تمجید مهم نبود بی شک صحبت از تبشیر و تنذیر در قران به میان نمی‌آمد. (یا أَیهَا النَّبِی إِنَّا أَرْسَلْناک شاهِداً وَ مُبَشِّراً وَ نَذِیراً.‌ای پیامبر ما تو را فرستادیم که گواه بوده و بشیر و نذیر باشی.)
دولت رئیسی انتظار انقلاب در ساختار بخش اجرایی حاکمیت را مطالبه عمومی کرده است و حتما این انقلاب مستلزم به فعلیت رسیدن برخی مولفه‌ها از جمله مولفه وجود کارگزاران انقلابی و با فهم و شعور انقلابی گری واقعی است.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد به عنوان مجری سیاست‌های دولت رئیسی باید کاملا آگاه باشد که چه مسئولیت مهمی را بر عهده گرفته است و چه اهدافی را باید محقق کند؛ و حتما می‌داند که یک تنه نمی‌تواند کاری از پیش ببرد و مجری سیاست هایش که قرار است سیاست‌های دولت مردمی باشد در وهله اول منصوبینش از جمله معاونین وی هستند. حال گذری کوتاه بر عملکرد ابتدایی و شرایط پیرامون سه معاون وی می‌شود شاید برای ادامه کار مفید فایده باشد!
معاون مدافع نماینده ۸۰ هزار نفری!
بر کسی پوشیده نیست که معاون سیاسی، امنیتی استاندار نقش بسیار مهمی در مدیریت همه جانبه استان دارد و حتما اقتدار این حوزه باعث اقتدار بخش اجرایی حاکمیت می‌شود لذا انتخاب فردی لایق، موثر و کاربلد شرط تحقق اقتدار حاکمیت است. چیزی که در این مدت کوتاه هم نیازمند کالبدشکافی واقعی عملکردی است!
گذری کوتاه بر بیان معاون سیاسی استاندار کهگیلویه و بویراحمد هم می‌تواند تذکری به استاندار و هم تذکری به خود معاون سیاسی برای مراقبت از گفتار و اعمال در ادامه مسیر باشد!
شکی نیست که هر شخص حقیقی می‌تواند در حوزه‌های سیاسی تعلق به جریان یا افرادی سیاسی داشته باشد و در این زمینه نمی‌توان خرده گرفت، اما وقتی شخص در جایگاه حقوقی قرار گرفت باید حتما ملاحظاتی را داشته باشد.
در روز تودیع و معارفه فرماندار چرام وقتی از معاون سیاسی سوال شد که نظرشان در خصوص دخالت نمایندگان در انتصابات چیست؟ خیلی حق به جانب و به زعم خود کارشناسانه گفت " اینجا بحث دخالت مطرح نیست همانطور که گروه ها و احزاب لیست به استاندار می دهند، نمایندگان هم لیست می دهند. چگونه است که دیگران لیست می دهند دخالت نیست اما لیست دادن نمایندگان دخالت است! اگر قرار بر بررسی است آن موارد را هم بررسی کنند. ؟! "
شاید در پشت پرده واقعیت شورتر از این سخن باشد به این معنی که کلا عنان تغییرات در دست همان نماینده به قول معاون سیاسی صاحب ۸۰ هزار رای باشد، اما دفاع مجری دولت از این دخالت و افتخار به اجرای آن اصلا نشانه خوبی برای ادامه کار دولت نیست!
استاندار کهگیلویه و بویراحمد کمی به عقب برگردد و معاون سیاسی خود را با معاون سیاسی حسین کلانتری در دولت روحانی مقایسه کند! اقتدار و نفوذ غلام رضا تاجگردون در همه ارکان سیاسی و اقتصادی دولت کجا، ضعف برخی نمایندگان فعلی کجا؟ اما برای اطلاع استاندار باید گفت: معاون سیاسی حسین کلانتری در دولت روحانی و اقتدار در حفظ حریم دولت کجا؟ وادادگی و دفاع معاون سیاسی فعلی در مقابل انتقاد از دخالت‌های نمایندگان کجا؟
احد جمالی در زمانی که غلام رضا تاجگردون در اوج بود و برخی منصوبین وی در استانداری قصد نافرمانی و اجرای سیاست‌های این نماینده مقتدر را داشتند، چنان برخورد قاطعی کرد که حتی خود نماینده وقت هم نتوانست کوچکترین اعتراضی بکند و البته چنان مقتدرانه انتخابات را برگزار کرد که تاجگردون با آن همه خدماتی که به گچساران کرد، نتوانست سوء استفاده از شرایط کند و بار‌ها فرماندار و بخشداران در گچساران مورد عطاب و خطاب جدی قرار گرفتند و نهایتا هم انتخابات با اقتدار و سلامت کامل برگزار شد. این وضعیت برای دو حوزه دیگر هم دقیقا به همین منوال بود و سلامت انتخابات زبانزد عام و خاص شد.
حال فرض کنید امروز قرار باشد انتخابات استان را معاون سیاسی با همین تفکرات دفاع از دخالت‌های نماینده ۸۰ هزار نفری برگزار کند، آیا در گفتار و عمل اینگونه اقدام نمی‌کند که نماینده‌ای که در دور اول ۸۰ هزار رای اورده حتما در دور دوم هم می‌تواند همین رای را کسب کند و در تحقق این رای چشم بر هم نهد؟!
آقای استاندار حتما شما بهتر از هر کسی ماجرای انتخابات سال‌های دور در یکی از حوزه‌های انتخابی و پیروزی ناباورانه یکی از نمایندگان را می‌دانید که نهایتا و پس از گذشت سال‌ها منجر به عذرخواهی نماینده پیروز از نماینده به ظاهر شکست خورده شد! حال بیم آن می‌رود که دوباره همان وضعیت پیش آید! پس مراقب نجابت و سلامت دولت رئیسی باشید!
آقای استاندار هر وقت، مجری و ناظر همسو شدند دو اتفاق ممکن است رخ دهد اول هماهنگی و موفقیت در خدمات رسانی واقعی به مردم و دوم هماهنگی و رسیدن به منافع مجری و ناظر و بدبختی مردم! حال شمائید و معاون سیاسی و انتخاب یکی از این ۲ راه!
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۵۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۵
سلام بر نویسنده به ظاهر سیاسی و استاد سخن
اولا که نمیدونم از کجا پر شدی دوست عزیز و یا این که برنامه هایی که داشتی با این مسئولین جدید عملی نشده که این فرمایشات میکنی وگرنه اگر یک هزارم از سیاست و مدیریت بلد باشی خودت به این حرفا اعتقاد نداری
و یادمه زمان اقای جمالی تمام سایت های استان ایشون رو نابود کردن و کلی اعتراض به ایشون بود حالا شدین طرفدارشون
ضمنا اگر بحث برگزاری انتخابات باشه یه پرس و جو کن ببین در استان فارس با ۳۰ فرماندار و شهرستان آقای هاشمی دو انتخابات برگزار کرد که در هر دو دوره فرماندار نمونه استان فارس و کشور شد در برگزاری انتخابات
اگه واقعا سیاست بلدی و اهل نوشتن مطلب هستی اول برو یه تحقیق کن در مورد مطلبی که مینویسی بعد شیرین زبونی بده بیرون
سعی کم برا مطلب نوشتن صداقت پیشه کن نه اینکه یا از کسی خط بگیری یا از روی عقده و اینکه کارهات پیش نمیره بیای مطلب علیه ایشون یا هر کس دیگه بنویسی
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار