در آئین تودیع و معارفه مدیران کل سابق و جدید آموزش و پرورش چه گذشت؟
معاون استاندار : هر نقدی رسانه‌ها در خصوص من داشته باشند به جان می‌خرم این حرکت علی‌رغم اینکه قدم همه شما را به دیده منت می‌گذارم حرکت خوبی نبود امروز این حضور را میمون می‌دانم ولی ۱۰ روز دیگر همین حضور نامیمون خواهد بود!!.
کد خبر: ۱۰۲۵۸۸۷
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۱:۱۲ 31 January 2022

اولویت اول و اصلی وزارت / روزهای میمون و نامیمون در استان ! / زارع پور : دنبال حکمرانی صالح و شایسته بودیم / تقدیر از یک اقدام مهم تاجگردون / عزتخواه : مدینه فاضله تحویل نگرفتم!

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، مراسم تودیع و معارفه مدیرکل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد در شرایط کرونایی و اوج گیری کرونای اُمیکرون با جمعیت زیادی در سالن حکیم جرجانی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج برگزار شد. جمعیت به اندازه‌ی شلوغ و زیاد بود که خیلی از افراد سر پا ایستاده ، در راهروها ایستاده و امکان ورود و خروج از درب های سالن وجود نداشت.
اولویت اول و اصلی وزارت
معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش گفت: امروز بیش از هر زمان دیگر نیازمند به مدیریت جوانان توانمند و انقلابی در آموزش و پرورش هستیم طبق آنچه که در بیانیه گام دوم هم آمده باید در این مسیر حرکت کرد.
صادق ستاری‌فرد در آیین تودیع و معارفه مدیران کل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: امام راحل و مقام معظم رهبری همواره نسبت به وارداتی بودن آموزش و پرورش دغدغه داشتند و تحول در نظام تعلیم و تربیت در این سال‌ها مورد بحث و بررسی زیادی قرار گرفته و بعد از انقلاب طرح‌های تحولی زیادی از طرف وزارتخانه و چه از سوی شورای عالی انقلاب فرهنگی تصویب و اجرا شده است.
معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش گفت: در دهه ۹۰ با تصویب سند تحول بنیادین توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی و دو سال بعد از آن با ابلاغ سیاست های کلی ایجاد تحول در نظام آموزش و پرورش توسط مقام معظم رهبری نقطه عطفی برای نظام تعلیم و تربیت ایجاد شد.
وی ادامه داد: سند تحول بنیادی ریل گذار تربیت نسل سالم، صادق و انقلابی بوده و ۶ زیر نظام تحولی در آن ظرفیتی است که باید برای تحقق سند به کار گرفته شود.
این مسئول گفت: در ادوار گذشته برای این مهم تلاش شد اما به تعبیر رهبری معظم انقلاب با آنچه که باید باشد کاملا فاصله داریم استقرار و اجرای سند بنیادین و سیاست‌های آن نیازمند عزم ملی و مشارکت همگانی است.
وی افزود: ابتدا لازم است عزم راسخ در وجود همه ما وجود داشته باشد امروز آموزش و پرورش به عنوان متولی اصلی تحقق این سند نیازمند استفاده از ظرفیت های مختلف من جمله نهاد خانواده است.
این مسئول گفت: اولویت اول و اصلی وزارت استقرار و اجرای این سند بوده که هم نیازمند کار جهادی و هم نیازمند جهاد تبیین هستیم.
اولویت اول و اصلی وزارت / روزهای میمون و نامیمون در استان ! / زارع پور : دنبال حکمرانی صالح و شایسته بودیم / تقدیر از یک اقدام مهم تاجگردون / عزتخواه : مدینه فاضله تحویل نگرفتم!
ستاری‌فرد یادآور شد: آنچه امروز مد نظر حضرت آقا بوده هم اجرای سند هم تبیین سند است که تبیین به کار و عزم جهادی در راستای استقرار نظام عادلانه آموزش و پرورش و کیفیت آن نیاز دارد.
وی گفت: سند تحول به عنوان ریل اصلی و برنامه جدی وزارت از صدر تا کف مدرسه است اگر قرار است سند تحول بنیادین اجرا شود باید در خط مقدم نظام تعلیم و تربیت در مدرسه اجرایی گردد بر اساس یک تحلیل تحول در نظام آموزش و پرورش چند سطح دارد اول تحول در نیروی انسانی که محور تحول معلم است معلمی که در فرایند جذب باید در مسیر صحیح قرار گیرد و به همین منظور تقویت دانشگاه فرهنگیان اولویت اساسی وزارت آموزش و پرورش خواهد بود.
این معاون وزیر بیان کرد:  توانمندسازی معلم و توجه به کرامت معلم که نقش پیامبرگونه خود را در جامعه و در مدرسه اجرا کند که طرج رتبه بندی یکی مشوق‌ها بوده و سایر مشوق ها باید مورد توجه قرار گیرد.
وی گفت: ساحت دیگر تحول نگاه به محتواست محتوا که مانند خون در کالبد بوده و هم باید به کیفیت و هم کمیت محتوا توجه داشته باشیم.
معاون تندرستی و سلامت وزارت آموزش و پرورش گفت: ساحت دیگر تحول در فضا و تجهیزات است مدرسه کانون تحول و تربیت بوده و کانون پیشرفت هر محله و منطقه است که از طریق معلم و محتوا باید تحقق پیدا کند.
وی افزود: مهمتر از چیز در بحث تجهیزات بهره‌وری و بهره‌مندی لازم است افزایش بهره‌وری باید پیگیری جدی شود و هم آحاد مردم از فضاها و امکانات آموزش و پرورش عادلانه استفاده کنند.
ستاری‌فرد خاطرنشان کرد: پذیرفتنی نیست مدرسه تنها ۴ ساعت در روز باز باشد و زمان بیشتری نیز تعطیل که نمی‌تواند کانون پیشرفت محله شود مدرسه باید پویا بوده و از نظام بهره وری و بهره مندی بیشتر استفاده کنیم.
وی یادآور شد: ساحت دیگر تحول در ساختار اداری و مالی است امروز بیش از هر زمان دیگر نیازمند به مدیریت جوانان توانمند و انقلابی در آموزش و پرورش هستیم طبق آنچه که در بیانیه گام دوم هم آمده باید در این مسیر حرکت کرد در همین استان نیز در هر جا که به جوانان اعتماد شد خوش درخشیدند.
اولویت اول و اصلی وزارت / روزهای میمون و نامیمون در استان ! / زارع پور : دنبال حکمرانی صالح و شایسته بودیم / تقدیر از یک اقدام مهم تاجگردون / عزتخواه : مدینه فاضله تحویل نگرفتم!
روزهای میمون و نامیمون در استان !
سید جواد هاشمی در این آیین گفت : به عنوان جانشین ستاد کرونای استان کهگیلویه و بویراحمد قصد صحبت در این جلسه نداشتم اما به دلیل نگرانی که دارم صحبت می‌کنم  و به صورت شفاف به عنوان جانشین ستاد کرونای استان می‌گویم که چنین تجمعی به صلاح نبوده و درست نیست. وی گفت : در روز شنبه مصوب کردیم که تجمعات بیش از حد نباشد و بیشتر از ۲۰ درصد ظرفیت در تجمع‌ها و در تودیع و معارفه ها حضور نداشته باشند و این برنامه ها باید به صورت متعارف باشد.
معاون سیاسی استاندار کهگیلویه بویراحمد گفت : اکنون در محلی هستم که باعث شرمندگی خودم است.
معاون استاندار ادامه داد: هر نقدی رسانه‌ها در خصوص من داشته باشند به جان می‌خرم این حرکت علی‌رغم اینکه قدم همه شما را به دیده منت می‌گذارم حرکت خوبی نبود امروز این حضور را میمون می‌دانم ولی ۱۰ روز دیگر همین حضور نامیمون خواهد بود!!.
وی گفت: وضعیت کرونا الان به گونه‌ای است که سویه جدید جهان و کشور و استان را درنوردیده و سرعت انتشار آن ۵ برابر سرعت دلتاست اگر اکنون در همین جلسه کسی کرونا داشته باشد و ماسک خود را بردارد کل جلسه را مبتلا خواهد کرد.
هاشمی در ادامه با بیان اینکه چند روز آینده مصادف با آغاز دهه فجر انقلاب است یادآور شد: زمانی انقلاب به پیروزی رسید که دو غول بزرگ استکباری دنیا را فرا گرفته بود امام با اندیشه الهی انقلاب را پی‌ریزی کرد انقلاب را به پیروزی رساند.
وی گفت: فردا آغاز این پیروزی و روز ورود امام راحل به کشور است که آغاز آن را تبریک گفته و برای خدمتگزاران نظام اسلامی عزت و سربلندی را خواستارم.
این مسئول افزود: یادی از سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی داشته باشیم که همه درس ها را به ما داد امروز باید الگوی همه مسئولان باشد و گفتمان او تاریخ ساز شد به دنبال اسم و رسم نبود شبانه در کوهها و دشتها به دنبال شهادت می گشت اخلاص و خداپرستی او باید برای همه ما درس عبرت و الگو باشد.
وی به اهمیت و جایگاه آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: دست یکایک شما معلمان را باید بوسید شما تربیت فرزندان و تربیت جامعه را برعهده دارید.
این مسئول در ادامه با قدردانی از شخصیت زارع پور مدیر کل سابق آموزش و پرورش استان گفت شخصیت ایشان را منهای تفکر سیاسی ایشان می‌ستاینم و زحمات او را اجر می‌گذارم که انسانی بی‌حاشیه و اخلاق‌گرا بود.
وی در ادامه گفت: آقای عزت خواه از چهره‌های شناخته شده فرهنگی و انقلابی و ارزشی در استان کهگیلویه و بویراحمد است که امیدواریم در تربیت و تعلیم فرزندان استان موفق باشد.
اولویت اول و اصلی وزارت / روزهای میمون و نامیمون در استان ! / زارع پور : دنبال حکمرانی صالح و شایسته بودیم / تقدیر از یک اقدام مهم تاجگردون / عزتخواه : مدینه فاضله تحویل نگرفتم!
دنبال حکمرانی صالح و شایسته بودیم / تقدیر از یک اقدام مهم تاجگردون
مدیرکل سابق آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد در این آئین گفت :  آموزش و پرورش در 8 سال گذشته حیات خلوت هیچ گروه و دسته سیاسی نبود و در واقع به دنبال حکمرانی صالح و شایسته بودیم و با مدیریتی علمی و برنامه محور عمل کردیم.
هادی زارع‌پور با بیان اینکه دنبال تملق کسی نرفتیم و متغیر تابع نبوده‌ام، افزود: تکریم فرهنگیان به عنوان یک اولویت همیشه در دستور کار بود و هیچ وقت در این زمینه قصوری صورت نگرفت.
مدیر کل سابق آموزش و پرورش استان گفت: از شرایط به وجود آمده و نبود پروتکل های بهداشتی پوزش می‌طلبم و شرایط نامطلوب است و نگران اتفاق خاصی هستم.
زارع پور با بیان اینکه در آموزه های دینی از مدیریت به عنوان امانت است، این امانت ها شامل همه مسئولیت ها می شود گفت: امام علی (ع)  در نامه به اشعث به  فرماندار آذربایجان فرمود: امام علی علیه السلام به امانت داری سفارش داشت و بنده تمام سعی خود را بر امانت داری گذاشتم ، از ۷ الی ۸ روزه گذشته لطف های مردمی از لوداب بویراحمد دیشموک و اشک ها ریخته شده سبب رفع خستگی ۸ ساله شد.
وی با بیان اینکه برخی گلایه ها  از عدم  موافقت با برخی انتصابات در آموزش و پرورش اشاره کرد و  گفت: مدیریت نظام اسلامی خدمت محسوب می شود نه حکومت است و مدیر بایر خادم باشد و نه حکم ران و بنده سعی کردم در خودت معلمان استان باشم.
مدیر کل سابق آموزش و پرورش با اشاره به اینکه شات مدیر شأن خدمت گذاری است افزود: از آموزش پرورش به عنوان زیربنا ترین نهاد از آن یاد می شود و موضوع کار آن انسان و تربیت اوست و تربیت امری دشوار و سخت است.
زارع پور تصریح کرد: تفاوت بین مدیریت با آموزش و پرورش با سایر دستگاه ها وجود دارد در سازمان ها اگر در دیگر سازمان ها محقق نشود خطر متوجه آن سازمان است و اگر اهداف آموزش و پرورش محقق نشود تهدیدات آن متوجه آموزش و پرورش جامعه است.
وی با بیان اینکه اهل دروغ و تسامح و تملق نبود، گفت: بنده به مدیریت نگاه زاهدانه و مسئولانه دارم اگر ۸ سال گذشته این پست واگذار شد نباید خوشحال میشدم زیرا امانت بود و زود گذر هر چند پیشنهادهایی از وزارت داشتم
زارع پور با اشاره به اینکه آموزش و پرورش از ریل خارج شده و سیاست زده را سعی کردم به ریل خودش بازگردانم اذعان داشت:  فضای همدلی را در ادارات اموزش و پرورش در سطح استان و شهرستان دنبال کردم و اعمال یک مدیریت صالح و شایسته را سعی کردم در حد اداره کل آموزش و پرورش  به نمایش بگذارم و مدیریت علمی برنامه محور را بنا نهادم.
 وی با بیان اینکه هرگز ادعای انقلابی گری  و ارزشی  نداشتم اما در این هشت سال یک روز از مرخصی های قانونی های خودم را استفاده نکردم به نظرم انقلابی بودن این موضوع است، گفت: شاید در دسترس ترین مدیر در این استان بودم و اگر مدیری ب درب اتاق بنده مراجعه می کرد کمتر باز میگشت و توجه به امیدافرینی، اقتدار آفرینی را با اقتدار مدیریت کردم و رشد ارتقای شاخص های آموزش و پرورش را دنبال کردم.
 وی افزود: آموزش و پرورش رو به جلو با شعار آموزش پویا را دنبال کردم و معتقدم آموزش ها صدها قدم جلو آمده است.
 زارع پور با بیان اینکه ولی نعمتان انقلاب مردم هستند، گفت: دیشب به بنده گفته شد هر مدیری می رود به او فحش می دهند اما شما کدام مشی را داشتید که زبان به تمجید شما دارند و بنده اعلام می کنم از این مردم جز خوبی در گچساران و باشت و بویراحمد و دنا و کهگیلویه و سایر شهرستان ندیم.
وی با گرامی داشت یاد و نام خواهش نیک فرهنگی کهگیلویه و بویراحمدی گفت: از مردم ، معاونان کل، از روئسای ادارات کل، کارشناسان تا نیروهای خدماتی و رانندگان و همه فرهنگیان تشکر و حلالیت می طلبم
زارع پور افزود : از نماینده کهگیلویه آقای موحد، عدل هاشمی پور، از آقای زارعی نماینده سابق بویراحمد و دنا و آقای روشنفکر و همچنین از آقای دکتر تاجگردون برای جذب ۳۵ میلیارد که قبل از من پرداخته نشده بود و تبدیل به موضوعاتی امنیتی شده بود و از آقای سید ناصر حسینی تشکر می کنم
وی افزود: شاید تصور شود آقای  تاجگردون در انتصاب ها دخیل بودند اما حتی یک مورد سفارش در حد معاون در اداره کل نداشتند.
اولویت اول و اصلی وزارت / روزهای میمون و نامیمون در استان ! / زارع پور : دنبال حکمرانی صالح و شایسته بودیم / تقدیر از یک اقدام مهم تاجگردون / عزتخواه : مدینه فاضله تحویل نگرفتم!
برای تغییرات در کنار عزتخواه هستیم
معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان گفت: مدیریت ترکیبی از دانش و مهارت سازمانهی و بسیج امکانات مادی برای اهداف سازمان و فرهنگ ترکیبی از اعقاید و باورهاست. زهرایی با بیان اینکه آقای زارع پور فردی زمان شناس و دور اندیش بود که منجر به تولید محتوای شکوه خدمت شد، گفت: روند مدیرتی ۸ سال گذشته رو به بالا و مترقی بود، آقای زارع پور فارق از مباحث جغرافیایی ، نژادی و سیاسی عمل کردند.
وی افزود: ویژگی های وی سبب شد تا مدیریت فرهنگی شکل بگیرد تا سازمان از گزش های سیاسی و قومی در امان بماند، زارع پور مسئولیت پذیر و دارای نظم در مدیریت سازمان بود.
 این مسئول گفت:برای تحقق اهداف سازمانی نیازمند تغییرات هستیم و در این راستا در کنار عزت خواه خواهیم بود.
مدینه فاضله تحویل نگرفتم!
سرپرست جدید آموزش و پرورش استان در این مراسم با تشکر از مجمع نمایندگان استان، استاندار و مسئولان استانی و کشوری و همچنین حسن اعتماد نماینده بویراحمد و دنا و مارگون گفت: آموزش و پرورش نقش بسزایی در نسل فعلی و آینده دارد و باید تلاش های همه بر حمایت از آموزش و پرورش باشد
وی با بیان اینکه بدهکار شهید سلیمانی هستیم تا ارزش های انقلاب مستحکم شود اشاره کرد و گفت: از زحمات و تلاش های زارع پور نهایت تشکر را دارم.
عزت خواه به بیاناتی از شهید مطهری پرداخت و گفت: مدیری می تواند در جایگاه های انقلاب اسلامی تکیه زند که معتقد به ارزش های دینی و الهی باشد و با تعقل و تامل باشد .
وی افزود: من از دیاری آمدم که در صبحگاه ضمیمه تعارف می کنند و برای هم عاقبت بخیر طلب می کنند.
مدیرکل جدید آموزش و پرورش با بیان اینکه این نهاد با این وضعیت مدینه فاضله‌ای نیست که تحویل گرفته باشم، ادامه داد:: ضمن احترام به آقای زارع پور اعلام می دارم آموزش و پرورش از ریل خارج نشده بود و دوستان شما از طریق سند ۲۰۳۰ خواستند از ریل خارج کنند کاش شما از بدهکاری ها ، انبارهای خالی و نمرات پایین و نتایج ضعیف در کنکور که از چالش‌های این دوران بوده هم صحبت می کردید.
وی گفت: با تکیه بر خداوند و استعانت از اول سعی در ادامه اهداف آموزش و پرورش خواهیم داشت.
عزتخواه افزود: در ایام کرونا سعی در تصمیم گیری های اصولی و توجه به آموزش حضوری گام برخواهیم داشت.
وی گفت: جزیره ای عمل نمی کنم و جغرافیا و قومیت در منظومه من کم رنگ خواهد بود.
عزت خواه مکتب شهید سلیمانی را الگوهای آموزشی دانست و گفت : برای جامعه ای قوی نیازمند معلم قوی و آموزش قوی خواهیم بود و عرضه می دارم آقای ستاری فرد سلام معلمین ما را به مقام وزارت رسانده و گامی در جهت ارتقای شان معلمان و طرح رتبه بندی معلمان بردارید انشالله اجرای آن کام معلمان این دیار را شیرین کند و به معلمان اعلام می کنم نگذارید کسانی که از امام و رهبری سیلی خوردند در بین شما نفوذ کنند.
 
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
محتاط
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۳۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۱
عزت نیومده واردحاشیه شده منبعدمیخوادچجوری بچرخنش اداره کل را
اخ وبخت آموزش وپرورش
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار