گزیده خطبه های نماز جمعه
در خطبه های نماز جمعه این هفته ، خطیبان به برخی مناسبت های مهم هفته از جمله دهه فجر و همچنین برخی مشکلات مناطق مختلف استان اشاره کردند .
کد خبر: ۱۰۲۶۶۴۶
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۷:۱۳ 05 February 2022
مهمترین دستاورد انقلاب / امیدواریم سفر استاندار به بهمئی موثر باشد / اهمیت تاریخی تسلط بر ایران برای قدرت ها / امنیت مردم باشت را تامین کنید
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، با حضور مردم استان ، نماز جمعه در شهرها و مناطق مختلف کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد .
مهمترین دستاورد انقلاب
امام جمعه موقت یاسوج گفت:استقلال و ایستادن مقابل قدرت‌های استکباری برای حمایت از مظلومان در جهان مهمترین دستاورد انقلاب اسلامی است.
حجت‌الاسلام سید علی صالح موسوی اعظم در خطبه‌های این هفته نماز جمعه با تبریک دهه پر فروغ دهه فجر اظهار داشت: با طلوع دهه فجر عده‌ای خواستار جدایی ملت از ارتش شد اما امام خمینی (ره) با درایت و هوشیاری پیوند میان مردم و ارتشیان را محکم تر کرد.
وی با اشاره به اینکه 3 روز قبل از پیروزی انقلاب اسلامی ارتش در محضر امام (ره) ولایت فقیه را با جان پذیرفت، عنوان کرد: با این زمان شناسی ارتشیان نقشه‌های شوم استکبار برهم زده شد.
موسوی اعظم مهمترین دستاورد انقلاب اسلامی را استقلال و ایستادن مقابل قدرت‌های استکباری برای حمایت از مظلومان در جهان عنوان کرد و افزود: استقلال و قرار دادن خداگرایی در مقابل انسان محوری غربی از دیگر دستاوردها و تدبیر انقلاب اسلامی بود که به دست ما ایرانی ها رقم خورده و با هیچ چیز دیگری قابل مقایسه نیست.
وی با تبریک آغاز ماه رجب به مسلمانان جهان، خاطرنشان کرد: در این ماه روزه گرفتن نماز خواندن احسان و نیکی و حفظ زبان و چشم از گناهان از جمله مواردی بوده که مورد تاکید قرآن و پیامبر اسلام بوده است.
موسوی اعظم با تسلیت شهادت امام هادی (ع) ادامه داد: این امام تمام معارف امام شناسی و توحید را در زیارت جامعه کبیره بیان کرده که از بهترین کتاب‌های مورد نیاز جامعه امروزی است.
امام جمعه موقت یاسوج یادآور شد: ملت ایران همواره در دامن خود جوانان حق خواه، حق طلب، پایبند به عدل، انصاف، ایمان و تقوا را رشد داده و این صحنه‌ها برای تاریخ ملت ایران جاودانه خواهد ماند.
غربگدایی عامل مشکلات امروز کشور
امام جمعه دهدشت فرا رسیدن دهه فجر را گرامی داشت و با بیان اینکه دستاورد‌های انقلاب قابل قیاس با دوره نوکری امریکا نیست، گفت: مشکلاتی که امروز در کشور وجود دارد ماحصل تفکر لیبرالیسم، غرب گرایی و غرب گدایی است.
حجت‌الاسلام علی وحدانی‌فر با اشاره به سخنان رهبرمعظم انقلاب در دیدار با فعالان اقتصادی، کارآفرینان و تولید کنندگان افزود: مسائل مهمی در این دیدار مطرح شد و ضرورت دارد تولید کنندگان، کارآفرینان و مسئولان نسبت به این مسئله توجه جدی داشته باشند.
وی اضافه کرد: در صنعت خودروسازی باوجود حمایت‌های متعدد، اما متأسفانه کیفیت پایین و قیمت بالا است کار به جایی رسیده است که رهبر انقلاب هشدار دادند.
وحدانی‌فر ادامه داد: امیدواریم دولت و مجلس نسبت به مسئله خودرو در کشور کاری کنند نباید بی‌تفاوتی‌ها به جایی برسد که، ولی امر مسلمین چنین به صراحت ورود کنند. 
اقتصاد نباید شرطی شود
امام جمعه دیشموک هم اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در دیدار با کارآفرینان و تولید کنندگان گفت: لازمه توسعه و پیشرفت همه جانبه توجه به توان داخلی و شرطی نکردن اقتصاد به خارج است
حجت الاسلام راوند افزود: این سخنان مقام معظم رهبری همچون سخنان میرزای شیرزای و جهاد در برابر دشمنان غربی است که بایستی مورد توجه ویژه مسئولان بویژه تولید کنندگان قرار گیرد.
حجت الاسلام راوند با اشاره به سومین سالگرد بیانیه گام دوم انقلاب افزود: بشارت مقام معظم رهبری در این بیانیه نشان دهنده همت، هوشیاری، سرعت عمل به سمت تمدن نوین اسلامی است.
وی اضافه کرد: طبق بیانیه گام دوم انقلاب بایستی به مردم امید داده و خدمات نظام اسلامی را در این بخش کمتر توسعه یافته به مردم اعلام کنیم و جلوی شایعات دشمنان را بگیریم.
حجت الاسلام راوند با اشاره به رحلت آیت الله صافی گلپایگانی ادامه داد: ایشان از برجسته گان حوزه علمیه، باسابقه‌ترین در حوزه قم و نجف، رکن شورای نگهبان و دلسوزی برای انقلاب بوده که رحلت ایشان برای جامعه علمی موجب تأسف است.
 باید در صحنه مقاومت کنیم
امام جمعه کبگیان با اشاره به آغاز دهه فجر و تشکیل نظام جمهوری اسلامی در ایران گفت: با پیروزی انقلاب اسلامی در ایران دست آمریکا از غارت کشور کوتاه شد و این امر برای استکبار جهانی ناگوار بود.
 حجت اسلام پژمان با بیان اینکه برای شکل گیری و پیروزی انقلاب اسلامی و همچنین تداوم این انقلاب در عمر ۴۳ ساله بزرگان و شهدای زیادی را از دست دادیم افزود: امروز که صحنه جنگ در فضای مجازی هجمه‌های زیادی علیه انقلاب و دست آورد‌های بزرگ آن می‌شود باید در این صحنه همانند جنگ ۸ ساله مقاومت کنیم. 
لزوم پایبندی به نماز های یومیه
امام جمعه مارگون هم با اشاره به اهمیت اثرات مهم اعتقاد به مبانی دینی در جامعه گفت: اگر می‌بینید در جامعه افراد شرور و بی بند و بار دیده می‌شود همه نشان از بی ایمانی و نداشتن اعتقادات دینی است و اگر به نماز‌های یومیه پایبند باشیم هرگز دچار مشکلات نخواهیم شد.
حجت الاسلام خواجه‌پور با تبریک فرارسیدن چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و بهار انقلاب افزود: این انقلاب با خون هزاران شهید زن و مرد به وجود آمده و سختی‌هایی در به ثمر نشستن آن بر بدنه نظام وارد شد تا ثمر داد و امروزه همه وظیفه داریم در همه زمینه‌ها از آن محافظت کنیم. 
وی رحلت آیت‌الله صافی گلپایگانی را تسلیت گفت و اضافه کرد: مرحوم آیت‌الله صافی گلپایگانی با همراهی نهضت حضرت امام راحل نقش بسیار مهمی در پیروزی انقلاب اسلامی داشت.
لزوم تبیین درست اهداف انقلاب
امام جمعه لنده هم گفت: تبیین اهداف انقلاب اسلامی و رسالت ارزشمند آن باید به درستی صورت گیرد و تحقق این امر نیازمند حرکت جهادی است.
حجت‌الاسلام محمودی اصل دهه فجر را دهه شادی و موسم نجات ملت ایران از یوغ مستکبران و زور گویان عالم و مفتخر شدن به زندگی تحت پرچم ولایت فقیه دانست و افزود: راهبرد امام راحل برای خیلی از کشور‌های جهان شناخته شده نبود، ولی کم کم و با تشکیل لایه‌های انقلاب با استفاده از آموزه‌های ناب اسلام و اندیشه سیاسی اسلام توانست فرهنگ ظلم ستیزی را در جهان ترویج دهد.
وی با شاره به دیدار تولید کنندگان با رهبر معظم انقلاب اضافه کرد: در این دیدار صمیمانه مقام معظم رهبری با تولیدکنندگان و صادرکنندگان و نشستن پای درد دل آنان و بیان راهبرد‌های مهم در سنگر تولید را حضور در جبهه جنگ تولید فرا خواند واز تولید کنندگان خواست که در مقابل توطئه‌های دشمنان با تولید روز افزون خویش بایستند. 
امیدواریم سفر استاندار به بهمئی موثر باشد
امام جمعه شهر لیکک نیز با اشاره به سفر استاندار کهگیلویه و بویراحمد به مناطق مختلف شهرستان بهمئی گفت: امیدواریم که مشکلات طرح‌هایی که بازدید شد بررسی و طرح‌هایی که بهره برداری شد نیز برای مردم و منطقه موثر باشد.
حجت الاسلام افزوغی ایجاد امنیت بیشتر در جامعه را در گرو توجه دستگاه قضاء به نیروی انتظامی دانست و افزود: ضروری است سیستم قضایی به صورت همه جانبه از نیرو‌های نظامی دفاع کند که الحمدالله این موضوع در شهرستان بهمئی با جدیت صورت می‌گیرد و باید در سطح کشور دستگاه قضا حمایت بیشتری از نیرو‌های انتظامی داشته باشد تا با اجرای کامل قانون مردم بتوانند درآرامش و آسایش کامل زندگی کنند.
وی با اشاره به نقش پدافند هوایی و خدمات این نهاد در بعد از انقلاب اضافه کرد: خوشبختانه با وجود نیرو‌های پدافند هوایی جمهوری اسلامی ایران، هیچ دشمنی توان تجاوز به خطوط هوایی کشور عزیزمان را نخواهد داشت.
تقاضای برخورد قاطع با اراذل
امام جمعه پاتاوه فرا رسیدن دهه‌ی مبارک فجرانقلاب اسلامی را گرامی داشت و گفت: وحدت همه اقشار ملت ایران، استقامت در مقابل همه‌ی قدرت‌های شرق وغرب، غلبه ایمان برکفر وغلبه الله برطاغوت، ثمره خون شهدا، پیروزی بردشمنان اسلام وهمچنین حفاظت از ارزش‌های انقلاب اسلامی از دست آورد‌های پیروزی انقلاب اسلامی در بیست و دوم بهمن سال ۱۳۵۷ است. 
حجت الاسلام سیادت، رحلت عالم ربانی ومجاهدآیت الله صافی گلپایگانی، وسالروزشهادت، امام علی النقی علیه السلام را تسلیت گفت و افزود: امام هادی (ع) با خنثی سازی نقشه‌های خلفای جائر بنی عباس خصوصآ متوکل ملعون واسلام ناب وقرآن را حفظ کرد. 
وی  خواستار برخورد قاطع با مخلان نظم و امنیت در جامعه شد و اضافه کرد: ما از تامین کنندگان نظم خواهان، برقراری امنیت، مبارزه با فساد، و برخورد قاطع با سارقان، توزیع کنندگان مواد مخدروقرص‌های روانگردان و خودرو‌های قاچاق کش هستیم و از زحمات و تلاش‌های شبانه روزی نیرو‌های امنیتی نیز تقدیر و تشکر می‌کنیم. 
اهمیت تاریخی تسلط بر ایران برای قدرت ها
امام جمعه موقت جمعه چرام هم با اشاره به شکل گیری انقلاب اسلامی در ایران گفت: با توجه به اینکه کشور ایران به لحاظ جغرافیایی دارای موقعیت حساسی با سه قاره آسیا اروپا و آفریقا و اقیانوس هند مرتبط است و هر دولتی که در ایران حکومت کنند روی این سه قاره و اقیانوس هند تاثیرگذار است برای همین در طول تاریخ برای ابرقدرت‌ها تسلط بر ایران همیشه حائز اهمیت بوده است.
 حجت الاسلام فرهمند افزود: یکی از وزرای خارجه آمریکا در همان زمان پیروزی انقلاب اسلامی می‌گوید با سقوط پهلوی آمریکا خسارت دید که دیگر قابل جبران نیست و ما از امکان مهمی در منطقه حساسی از دنیا محروم شدیم امروز شعار استقلال در جمهوری اسلامی ایران هم دلیل انقلاب است و هم دستاورد آن، زیرا هیچ قدرتی در آن زمان این شعار را باور نداشت.
خطیب موقت جمعه چرام با بیان اینکه از دهه ۴۰ به بعد حضرت امام رحمت الله علیه با یک راهبرد استراتژی مهم حرکت خود را شروع کرد که برای رژیم شاه و قدرت‌های مسلط بر ایران شناخته شده نبود افزود: این قدرت جدید در فرهنگ سیاسی دنیا وجود نداشت و با ترکیبی از مردم متحد آگاه و مومن در صحنه، بهره گیری آموزه‌های اسلام ناب محمدی و رهبری و مرجعیت که همان ولایت فقیه است برای اولین بار در ایران بنا نهاده شد.
امنیت مردم در باشت را تامین کنید
امام جمعه باشت نیز با بیان اینکه دهه مبارک فجر و بهمن ماه، ماه پیروزی انقلاب است وباید گرامی داشته شود گفت: به برکت انقلاب اسلامی خدمات زیادی در مناطق محروم و دوره افتاده استان در حوزه مختلف از جمله بهداشت و درمان، احداث جاده‌ها، گازرسانی، برق رسانی و دیگر خدمات به مردم در این مناطق ارائه شد و این خدمات به برکت خون شهدا و رهبری امام راحل و مقام معظم رهبری  بوده است.
حجت الاسلام گنجه‌ای با اشاره به افزایش سرقت‌ها در شهرستان باشت افزود: شورای تامین شهرستان برای پیشگیری از سرقت‌ها باید مصوبات را اجرا کند تا مردم بتوانند در  امینت کامل زندگی کنند. 
وی اضافه کرد: پلیس باید بتواند از اسلحه برای برخورد با مخلان نظم و امنیت استفاده کند و از نمایندگان مجلس و ستاد کل نیرو‌های مسلح می‌خواهیم قانون حمل سلاح را برای نیرو‌های نظامی و انتظامی هموار کنند تا بتوانند با کسانی که مزاحم نوامیس و اموال مردم می‌شوند برخورد قاطع و بازدارنده کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار