قابل توجه نماینده مردم در مجلس و استاندار !
مردم این روستا هم با شعف و خوشحالی به قربانی کردن گوسفند به استقبال آمدند . اما این مسئولین جزء صرف یک نهار مفصل و دادن وعده های محقق نشده ، هیچ دستاوردی برای مردم نداشتند و حتی دریغ از یک لودر یا بولدوزر برای مرمت این جاده مخروبه که اوایل انقلاب توسط جهاد سازندگی ساخته شده بود و سال ها قبل بدلیل ریزش کوه و سیلاب کاملا غیر قابل استفاده شده است .
کد خبر: ۱۰۳۲۸۶۷
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۳:۳۲ 08 March 2022

 

*تنگ انار* اینجا ایران است! زلزله هم نیامده است! ببینید و بخوانید! + تصاویر این گزارش زندگی همراه با درد و مشقت مردمی را نشان می دهد که هیچ وقت نتوانسته اند مزه خدمات دولتی را چنان ببیند که زندگی را از مشقت و سختی برایشان برهاند. نه اینکه این دولت و آن دولت بلکه بصورت کلی به مردمی فراموش شده بیشتر می مانند تا اتباع ایرانی ! در سفرهای مسئولین کشوری هم اصلا دیده نمی شوند و تنها همین مسئولین استانی و شهرستانی هستند که گاه گاهی به آن ها سر می زنند و هر آنچه را که در توان خود می بینند ، قول می دهند و سعی در اجرا دارند .

آنچه که در بالا آمده است بخشی از یک گزارش از بازدید مسئولان به روستای "تنگ نار" در بخش سرفاریاب شهرستان چرام است که البته گویا در همان حد و انازه بازدید و وعده های بی سرانجام مسئولان ماند و به نتیجه ای که به رفع محرومیت این روستا کمکی کرده باشد ، منتهی نشد!

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، رسول اعتمادمفرد در یادداشتی نوشت : تنگ انار دیار فراموش شده* دارای سه شهید و دهها رزمنده و جانباز برخاسته از این روستا که مردمان آن بواسطه نبود امکانات اولیه مجبور به ترک دیار خود شدند.
روستای تنگ انار جزء بخش سرفاریاب از شهرستان چرام است که از کهگیلویه منفک و جزء نقشه ئ آماری چرام قرار گرفت تا با زد و بندهای سیاسی و فارغ از ظرفیت لازم در سال ۱۳۸۹ مجوز شهرستانی به خود گیرد ، اما هیچ کدام از مسئولین این شهرستان ، روستا را بلد نیستند ، فقط از روی نقشه و آمار شاید اسم این روستا را داشته باشند که تا کنون پای هیچ مسئول اداری و نهادی به این روستا باز نشده است .
خوب دلیلش هم معلوم است چون فاقد جاده است و طی کردن مسافتی ۱۰ کیلومتری پیاده روی برای مسئولین پشت میز نشین کاری بسیار سخت و دشوار است .
در طول این سالهای پس از انقلاب یک بار فرماندار به همراه تعدادی از مسئولین ادارت وقت ، آن هم با پیگیری های زیاد مردم با خودروی شاسی بلند پیکاب و مشقت فراوان ، همچنین رسانه ای کردن آن راهی این دیار شدند .
مردم این روستا هم با شعف و خوشحالی به قربانی کردن گوسفند به استقبال آمدند .
اما این مسئولین جزء صرف یک نهار مفصل و دادن وعده های محقق نشده ، هیچ دستاوردی برای مردم نداشتند و حتی دریغ از یک لودر یا بولدوزر برای مرمت این جاده مخروبه که اوایل انقلاب توسط جهاد سازندگی ساخته شده بود و سال ها قبل بدلیل ریزش کوه و سیلاب کاملا غیر قابل استفاده شده است .
روستای تنگ انار متشکل از سه پاره ده ( *تنگ انار علیا ، سفلی ، وسطی* ) که از ابتدایی ترین امکانات جاده و مدرسه مناسب ، آب شرب و امکانات بهداشتی محروم هست.
بعلت نبود جاده دسترسی برای تهیه کپسول گاز و نفت ، مردم هم با قطع درختان و تهیه هیزم برای پخت پز و گرمایش خود استفاده می کنند .

ای جان حدیث ما به دلدار باز گو
لیکن چنان مگو که صبا را خبر شود
(حافظ)

*صبر می کنیم باشد که غم خجل شود از صبر ما*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار