در قالب گفتگوی مجازی با مردم؛
در آخرین شب از سال ۱۴۰۰ در گروه مجازی مردم، رسانه و مسئولین شهرستان لنده با مدیریت خبرنگار تابناک، مسئول نهاد آبادانی به ارائه و پیشرفت لنده گزارش عملکرد پرداخت.
کد خبر: ۱۰۳۵۰۷۷
تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۳:۵۰ 20 March 2022

در گروه مجازی مردم، رسانه و مسئولین شهرستان لنده با مدیریت خبرنگار تابناک، مسئول نهاد آبادانی و پیشرفت لنده به ارائه گزارش عملکرد پرداخت.

گزارش جامع نماینده بنیاد علوی از طرح محرومیت زدایی لنده+تصاویر

نیک بخت در این گفتگوی ۲ ساعته ی مجازی به ریز به تشریح کارهای انجام گرفته طی یک سال گدشته پرداخت و آنچه در دستور کار نهاد آبادانی و پیشرفت لنده است را تبیین کرد.

مسوول نهاد آبادانی و پیشرفت لنده در چهار محور اقتصاد و اشتغال، بهداشت وسلامت، عمران و زیر ساخت و فرهنگی_اجتماعی مهم ترین اقدامات انجام گرفته را تشریح کرد.

وی در مقدمه ی این گفتگوی مجازی اظهار داشت؛

بسم الله الرحمن الرحیم
الحمدلله رب العالمین
عرض سلام ادب و احترام دارم خدمت همه بزرگواران حاضر در گروه مجازی مردم، رسانه و مسولین شهرستان
تبریک عرض میکنم اعیاد شعبانیه و فرا رسیدن سال نو را خدمت یکایک همشهریان عزیزم.
ان شاالله قرن جدید سرشار از موفقیت ها و پیشرفت های چشمگیری برای مردم و دیارمان لنده باشد
خداوند را شاکریم که در این برهه از زمان فرصت خدمتگزاری به مردم قدرشناس شهرستانم را عنایت فرمودند تا با حمایت مسئولین و مردم بتوانیم پاره ای از مشکلات و محرومیت ها را تا حدودی برطرف نماییم.

بزرگواران نهاد آبادانی و پیشرفت بنیاد علوی در لنده با متشکل از یک تیم جهادی می باشد که خوشبختانه با اتحاد و دلسوزی تمام توانستیم مصوبات و پروژه های تعریف شده و مورد تایید بنیاد علوی را در سال ۱۴۰۰ با پیشرفت فیزیکی بیش از ۶۰ درصد به انجام برسانیم، ادامه فعالیتها و مصوبات باقی مانده از سال ۱۴۰۰ تا مرداد ماه ۱۴۰۱ فرصت دارند که انشالله با همکاری، مشارکت و همیاری بنیاد، دولت و مردم اجرای خواهیم کرد.
نهاد آبادانی و پیشرفت دارای ۴ معاونت از جمله اقتصاد و اشتغال، بهداشت و سلامت، عمران و زیرساخت، فرهنگی و اجتماعی می باشد.
علاوه بر این ۴ معاونت، صندوق های توان افزایی، واحد آموزش و توانمند سازی نیز در این نهاد به خدمات‌رسانی به جامعه هدف مشغول می باشند.

نماینده بنیاد علوی در ادامه با اشاره به آيه ۱۱ سوره رعد «إِنَّ اللّهَ لاَ یُغَیِّرُ مَا بِقَوْمٍ حَتَّى یُغَیِّرُواْ مَا بِأَنْفُسِهِمْ؛
در حقيقت‏ خدا حال قومى را تغيير نمى‏‌دهد تا آنان حال خود را تغيير دهند گفت؛ پیشرفت و توسعه هر منطقه و هر شهرستان وابسته به عزم‌ جدی و فرهنگ مردم آن منطقه در تمام زمینه ها می باشد.
خوشبختانه مردم شهرستان ما در تمام زمینه ها دارای توانایی و استعدادهای ویژه ای میباشند. لذا می طلبد با عزمی جدی تر از حضور بنیاد در شهرستان نهایت که یک فرصت ویژه و تکرار نشدنی می باشد در در تمام عرصه ها استفاده درست و بهینه ای داشته باشیم.
تیم نهاد پیشرفت و مجموعه ی ستادی بنیاد مستضعفان بنیاد علوی تمام تلاش خود را جهت کمک به توانمندسازی،توان افزای،اشتغال زایی و و خدمات رسانی به مناطق هدف و محروم شهرستان را به کار خواهند گرفت.

در ادامه وی به تشریح گزارش عملکرد نهاد آبادانی و پیشرفت لنده پرداخت و گفت؛

مدل اشتغال بنیاد علوی یک مدل توسعه ای هست که پس از تحقیقات بعمل آمده و تحلیل های مورد نظر، مدل زنجیره ارزش هر رسته در دستور کار قرار گرفت.

گزارش جامع نماینده بنیاد علوی از طرح محرومیت زدایی لنده+تصاویر

پس از بررسی های بسیار، خلاهای موجود یا حلقه های مفقوده این زنجیره در هر رسته شناسایی گردید که در رسته های پایه شهرستان اعم از دام سبک، دام سنگین، گندم و زنبور عسل حلقه های مفقوده این زنجیره مباحثی مانند نامناسب بودن بهداشت جایگاه دام، عدم توانایی در تامین نهاده های دامی کشاورزی و تلف شدن دام ها مورد بحث بود که در سال ۱۳۹۹ با تشکیل تیم کارشناسی واحد اشتغال متشکل از عاملین توسعه هر رسته و نیروهای اشتغال بنیاد علوی برنامه اجرایی هر رسته و نقطه ورود به زنجیره ارزش برنامه ریزی گردید.

وی افزود؛ در سال ۱۳۹۹ بیش از ۷۰ درصد حمایت واحد اشتغال بنیاد علوی ارائه مشاوره و راهنمایی دامداران و ... و اعطای تسهیلات با کارمزد ۲ درصد بوده که نظارت طرح ها بر اساس توسعه طرح و بهسازی و تعمیر جایگاه دام و تامین علوفه بوده که طی همین سال بالغ بر ۱۶۰ جایگاه دام در سطح شهرستان بهسازی و نوسازی شدند.

در ادامه گزارش عملکرد نهاد آمده است؛ در رسته خدمات، ارائه تسهیلات به کارگاه ها و صنوف کلیدی شهرستان در دستور کار قرار گرفته بود.

رسته های ایجادی گیاهان دارویی و صنایع دستی در سال ۱۳۹۹ بصورت جزئی مورد حمایت تسهیلاتی و بلاعوض قرار گرفته که پس از بررسی ها و نظارت های انجام شده به عنوان رسته های ایجادی و قابل توسعه برگزیده شدند که در سال ۱۴۰۰ بیشترین تسهیلات به ۲ رسته گیاهان دارویی و صنایع دستی اختصاص یافت.

گزارش جامع نماینده بنیاد علوی از طرح محرومیت زدایی لنده+تصاویر
با توجه به ناموفق بودن کاشت گیاهان دارویی طی سال های گذشته و عدم اعتماد کشاورزان، ورود به این رسته، کاری بسیار خطرناک و نیازمند تلاشی شبانه روزی و هدفمند بوده که خوشبختانه با هماهنگی و همکاری عامل توسعه با واحد اشتغال، با زیر کشت بردن ۷۰ هکتار از زمین های کشاورزی، شهرستان لنده در حال حاضر به قطب گیاهان دارویی در جنوب غربی کشور تبدیل شده است.

در رسته صنایع دستی و مشخصا قالیبافی با توجه به نبود مواد اولیه در سطح شهرستان و حتی استان و نبود بازار مناسب، بیشترین تلاش به حوزه تامین مواد اولیه و بازار فروش منعطف شد تا زنجیره ارزش تکمیل گردد.

از ابتدای سال ۱۴۰۰ تا پایان اسفند ۱۴۰۰، تعداد و مبلغ پرداخت تسهیلات پرداختی به شرح ذیل می باشد:
جذب از بودجه سال ۱۳۹۹
۲۹۱ طرح بالغ بر ۲۰ میلیارد و ۵۰ میلیون تومان
بودجه سال ۱۴۰۰
۲۳ میلیارد تومن
جذب از بودجه ۱۴۰۰
۲۵۷ طرح بالغ بر ۱۶ میلیارد و ۹۳۰ میلیون تومان

انشاله در سال آینده نهایت تلاش این نهاد در حمایت از مشاغل پایه و اولویت دار و کارگاه های بزرگ تولیدی صورت خواهد گرفت.

بخش سوم گفتگوی مجازی مسوول نهاد آبادانی و پیشرفت لنده با مرد، رسانه ها و مسولین تشریح اقدامات انجام گرفته در حوزه عمران و زیر ساخت بود.

گزارش عملکرد حوزه عمران و زیر ساخت بنیاد علوی در لنده

گزارش جامع نماینده بنیاد علوی از طرح محرومیت زدایی لنده+تصاویر

واحد عمران و زیر ساخت نهاد آبادانی و پیشرفت شهرستان لنده با توجه به اینکه ارتباط مستقیمی به تامین اعتبار و تزریق به موقع منابع مالی دارد ۶ ماهه اول امسال درگیر انتخابات و تامین منابع مالی بود و حدودا از اوایل شهریور ماه پروژه های عمرانی را با تزریق حدود ۳۰ میلیارد ریال از طریق بنیاد علوی استارت زدیم با ۶ پروژه "مجموعا با اعتبار مصوب حدود ۶ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان»

۱- راه های روستایی در مناطق برمل، چلی، لارب و دلیک با اعتبار حدود ۳۰ میلیارد ریال

۲-پل عابر پیاده روستای مال آخوند با اعتبار حدود۵۰۰ میلیون تومان

۳-آسفالت جاده دسترسی روستای مورجن با اعتبار حدود 400 میلیون تومان

۴-زیرسازی و آسفالت معابر روستاهای مونه و شیتاب مجموعا به مبلغ 2میلیارد و 300میلیون تومان که سه پروژه مورجن، مال آخوند، برمل، چلی و لارب را بطور 100درصد به اتمام رساندیم

۵-زیرسازی و آسفالت روستای مونه حدود 80درصد پیشرفت و زیرسازی و آسفالت روستای شیتاب حدود 60درصد پیشرفت کار دارد.
۶-پروژه های طرح هادی روستاهای قیام، بیشه ای، چهار راه آل طیب، دم تنگ لنده، بنه بلوط، دشت بن و آبرزگه را شروع شد.  که حدود 30 درصد یعنی زیر سازی معابر در حال کار هستیم.

انشاالله با مشارکت با بنیاد مسکن و تامین قیر یارانه ای بتوانیم متراژ بیشتری را برای روستاییان عزیز آسفالت کنیم.

۷-پروژه های جاده دسترسی روستای کوه اسپید، جاده دسترسی و معابر روستاهای دم اشکفت و مله شیتاب، قنات روستای کتج، چاههای عشایری و جاده های عشایری کوه سیاه را استارت زدیم ولی به دلیل کمبود منابع مالی متوقف کردیم که به محض تزریق منابع مالی دوباره ادامه پروژه ها را خواهیم داشت.

۸-جاده دسترسی روستاهای گرده کلات و دره زنگ را نیمه دوم فروردین ماه شروع خواهد شد.

جمعا حدود ۳۰ میلیارد تومان پروژه مصوب عمرانی داریم که ا انشالله تا پایان نیمه اول 1401به اتمام و این اعتبارات جذب خواهد شد.

وی در ادامه تشریح اقدامات انجام گرفته در بخش دوم عمران و زیر ساخت به پروژهای زیر اشاره کرد.

۱- ساخت مرکز درمان بستر ۱۰ تخت خواب
۲- محوطه سازی مرکز درمان با تزریق اعتبار جدید 
۳-سنگ فرش روستاها
ساخت مسکن شامل
الف- بنیاد علوی، کمیته امداد، بنیاد مسکن ۱۵۴ واحد
ب- بنیاد علوی و بنیاد مسکن ۲۹۲ واحد
ج- بنیاد علوی و بانک سینا ۱۴۲ واحد
د- بنیاد علوی و بهزیستی تعداد مورد نیاز 
۴- جاده ارتباطی لنده به پاتاوه، دهدشت با اعتبار ۱۲ میلیارد در حال اجرا می باشد که برآورد تکمیل این پروژه بیش از ۴۰ میلیارد می باشد.
۶-ساخت مرکز توان بخشی بهزیستی با اعتبار ۱.۸ میلیارد تومان با پیشرفت ۵۰ درصدی
۷- ساخت ۳۵ کلاس در با پیشرفت ۷۰ درصد در حال اجرا می باشند.
۸- ساخت کتابخانه ای با پیشرفت فیزیکی بیش از ۹۵ درصد تا پایان فروردین ماه امسال به بهره برداری میرسد
۸- ساخت مخزن انتقال آب کشاورزی روستای ایدنک به اتمام رسیده انشالله تا پایان اردیبهشت ماه با حمایت جهاد کشاورزی به بهره‌برداری می رسد.
۸- خط انتقال آب کشاورزی به دشت بن با مشارکت دولت و جهاد کشاورزی در حال اجرا می باشد که سهم آورده بنیاد علوی ۷ میلیارد و نیم می باشد.
۹- ساخت دو دهنه پل در جامعه عشایری دلی مهره و خیال کار به اتمام رسیده با ارزش ریالی ۱.۶ میلیارد.

گزارش عملکرد حوزه فرهنگی و اجتماعی نهاد آبادانی و پیشرفت

گزارش جامع نماینده بنیاد علوی از طرح محرومیت زدایی لنده+تصاویر

مسوول نهاد آبادانی و پیشرفت لنده گفت؛ واحد فرهنگی نهاد آبادانی و پیشرفت، با هدف تربیت هسته های فرهنگی فرهنگی اجتماعی در کنار جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی با دو رویکرد برنامه های مناسبتی-برنامه های راهبردی در کنار سایر ادارات فرهنگی اقدام به عملیات های فرهنگی نمود.
۱-کمک به بیش از ۵۰ هیئت مذهبی
۲-تامین جهیزیه و کلاس های مشاوره برای 150 زوج
۳-راه اندازی هسته های مطالعه کتب منتخب رهبر معظم انقلاب
۴-برگزاری چندین مسابقه کتاب خوانی مثل ملکه آب انبار، از چیزی نمی ترسیدم و...
۵-برگزاری دو دوره تربیت مربی سرود
۴-برگزاری نخستین جشنواره سرود نواهای علوی
۵-دوره آموزشی ویژه معلمین توسط گروه جهادی اولین ها
۶-برگزاری دوره آموزشی داستان نویسی برنا
۷-برگزاری کلاس های آموزشی قرآن در سطح روستاهای قیام ،چهار راه ،کهناب و ....
۸-برگزاری دوره در مکتب مصطفی
۹-برگزاری مسابقات قرآن علوی در سطح شهرستان
۱۰-برگزاری جشنواره های بومی محلی
۱۱_رویداد ورزشی شهید ابراهیم هادی
۱۲-حمایت از رویداد های ورزشی خواهران
۱۳-حمایت از استعداد یابی رشته ورزشی هندبال در سطح شهرستان و روستاها
۱۴-حمایت و اعزام تیم کنگفو خواهران و مدال آوری خواهران ورزشکار این رشته
۱۵-برگزاری دوره مطالعاتی کتب شهید مطهری
۱۶-برگزاری مراسم رونمایی از کتاب دانش نامه لری چویل
۱۷-حمایت از چاپ کتاب ابر مردان ایل

گزارش عملکرد صندوق های توان افزایی روستاها

گزارش جامع نماینده بنیاد علوی از طرح محرومیت زدایی لنده+تصاویرمسوول نهاد آبادانی و پیشرفت لنده اظهار داشت؛ تعداد ۳۸ صندوق توان افزایی که شامل ۲۱۰ گروه و حدود۲۵۴۱ عضو در بیش از ۴۰ روستا در سال ۱۳۹۷ و ۱۳۹۸ تشکیل شد که همچنان این صندوق ها به روند خود ادامه ت‌می دهند.
طی این ۴ سال پس انداز اعضا مبلغی حدود ۳ میلیارد تومان که بنیاد علوی نیز حدود ۳ میلیارد این صندوق ها را به صورت بلاعوض شارژ نموده که از این مبالغ وام های خرد معیشتی و اشتغالزایی به مبلغ ۷ میلیارد به اعضا داده شد که تا کنون نصف این مبلغ به صورت اقساط دریافتی به صندوق ها برگشت داده شد.
از ابتدای سال ۱۴۰۰ تاکنون پس انداز اعضا حدود ۸۰۰ میلیون تومان بوده که بنیاد علوی از فروردین تا شهریور را که حدود ۵۰۰ میلیون تومان بوده شارژ کرده که حدود ۲ میلیارد وام داده شد.

گزارش عملکرد واحد آموزش و پیشرفت نهاد آبادانی و پیشرفت لنده

گزارش جامع نماینده بنیاد علوی از طرح محرومیت زدایی لنده+تصاویر

تعداد ۷ سفیر پیشرفت وآبادانی و تعداد ۳۸ امین پیشرفت با هدف تدوین اسناد پیشرفت و ابادانی در مناطق هدف با تشکیل کانون های پیشرفت وابادانی شکل گرفت.
تعداد ۳۸ سند پیشرفت تنظیم و به مرحله سند پیشرفت شهرستان رسید.
-تعداد ۵ دوره آموزشی با هدف توان افزایی امین ها وسفیران برگزار شد.
- تعداد ۷ پروژه خرد روستایی با هدف استفاده از سرمایه های هفت گانه جوامع روستایی جهت اجرا در زمینه ی عمران واشتغال در سال آینده اجرا خواهد گردید.

نیک بخت در پایان از همه ی مسولین پای کار در راس امام جمعه ی شهرستان لنده، فرماندار و فرمانده سپاه شهرستان، نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، نماینده ولی فقیه در استان، استاندار احمدزاده و معاونین استاندار در راستای حمایت از طرح های محرومیت زدایی شهرستان لنده تقدیر و تشکر کرد و ابراز امیدواری تا همکاری ها تا پایان طرح آبادانی و پیشرفت شهرستان لنده ادامه داشته باشد.

وی در این گفتگو بطور ویژه از مردم، امین و سفیران روستاهای شهرستان در راس ساکنین روستای آبرزگه که در اجرای طرح هادی روستای مشارکت و همراهی داشتند تشکر کرد.

گزارش جامع نماینده بنیاد علوی از طرح محرومیت زدایی لنده+تصاویر

گزارش جامع نماینده بنیاد علوی از طرح محرومیت زدایی لنده+تصاویر

گزارش جامع نماینده بنیاد علوی از طرح محرومیت زدایی لنده+تصاویر

گزارش جامع نماینده بنیاد علوی از طرح محرومیت زدایی لنده+تصاویر

گزارش جامع نماینده بنیاد علوی از طرح محرومیت زدایی لنده+تصاویر

گزارش جامع نماینده بنیاد علوی از طرح محرومیت زدایی لنده+تصاویر

گزارش جامع نماینده بنیاد علوی از طرح محرومیت زدایی لنده+تصاویر

گزارش جامع نماینده بنیاد علوی از طرح محرومیت زدایی لنده+تصاویر

گزارش جامع نماینده بنیاد علوی از طرح محرومیت زدایی لنده+تصاویر

گزارش جامع نماینده بنیاد علوی از طرح محرومیت زدایی لنده+تصاویر

گزارش جامع نماینده بنیاد علوی از طرح محرومیت زدایی لنده+تصاویر

گزارش جامع نماینده بنیاد علوی از طرح محرومیت زدایی لنده+تصاویر

گزارش جامع نماینده بنیاد علوی از طرح محرومیت زدایی لنده+تصاویر

گزارش جامع نماینده بنیاد علوی از طرح محرومیت زدایی لنده+تصاویر

گزارش جامع نماینده بنیاد علوی از طرح محرومیت زدایی لنده+تصاویر

گزارش جامع نماینده بنیاد علوی از طرح محرومیت زدایی لنده+تصاویر

گزارش جامع نماینده بنیاد علوی از طرح محرومیت زدایی لنده+تصاویر

گزارش جامع نماینده بنیاد علوی از طرح محرومیت زدایی لنده+تصاویر

گزارش جامع نماینده بنیاد علوی از طرح محرومیت زدایی لنده+تصاویر

گزارش جامع نماینده بنیاد علوی از طرح محرومیت زدایی لنده+تصاویر

گزارش جامع نماینده بنیاد علوی از طرح محرومیت زدایی لنده+تصاویر

گزارش جامع نماینده بنیاد علوی از طرح محرومیت زدایی لنده+تصاویر

گزارش جامع نماینده بنیاد علوی از طرح محرومیت زدایی لنده+تصاویر

گزارش جامع نماینده بنیاد علوی از طرح محرومیت زدایی لنده+تصاویر

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار