در مراسم تودیع و معارفه در گچساران مطرح شد :
مراسم تودیع و معارفه رئیس اداره ارشاد و فرهنگ اسلامی گچساران در سالن فرهنگی آموزش و پرورش با حضور مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ، معاونین و اعضای شورای تامین ، اداری و مردم برگزار شد.
کد خبر: ۱۰۴۲۳۴۸
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۳ 30 April 2022

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد، فرماندار شهرستان گچساران در این مراسم ضمن تقدیر از تلاش و مدیریت ۱۰ ساله امیر نوروزی رئیس پیشین اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در این شهرستان گفت:مدیری که ۱۰سال در اداره مهمی مثل اداره فرهنگ و ارشاد خدمت می‌کند نشان دهنده مهارت و لیاقت بالای آن در این پست بوده است.
دیهیم خوب خطاب به رئیس جدید این اداره افزود: انتظار می‌رود اورنگ نارکی ریس جدید این اداره بیشتر به بعد فرهنگی توجه کند چرا که شهر گچساران شهر اصیل و با تمدنی است، اما متاسفانه همان طور هم که امام جمعه شهر در خطبه‌های نماز جمعه اشاره کرد موارد تا فرهنگی بسیار ریزی در شهر دیده می‌شود که اصالت و ماهیت دینی ما را زیر سوال می‌برد.
مقصر رواج فرهنگ غرب ما مسئولین هستیم
وی با بیان اینکه رواج فرهنگ غرب زدگی در بین جوانان شهر نتیجه عدم شناخت این فرهنگ و دین گریزی است بیان داشت: مقصر رواج این فرهنگ غرب در بین جوانان ما متولیان و مسیولین هستیم که نتوانستیم فرهنگ اصیل خودمان را برای آن‌ها ترسیم و به عنوان الگو مطرح کنیم.
دیهیم خوب خاطر نشان کرد: فرهنگ میراث و امانت گذشتگان ما است و باید در زنده نگه داشتن آن تلاش کنیم تا جوانان به فرهنگ غرب روی نیاورند.
وی فرهنگ و هنر را هوییت دینی و اسلامی عنوان کرد و افزود: باید کمیته‌های فرهنگی فعال، نظارت بر جشنواره، کانون موسسات رشد استعداد جوانان، نظارت بر اصحاب رسانه و دیگر کار‌های هنری بیشتر باشد.
دیهیم خوب : مقصر رواج فرهنگ غرب ما مسئولین هستیم / نوروزی : تاج سری داشتیم ! دوستان هم عزت زاگرس را حفظ کنند / نارکی : جایگاه هنر ،جایگاه سیاست و قدرت طلبی نیست / توصیه فرهنگی مدیر کل به رئیس جدید
رئیس جدید به دغدغه‌های متدینین و بزرگان گچساران توجه ویژه داشته باشد
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد در آئین تکریم و معارفه رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گچساران که در تالار فرهنگیان این شهرستان برگزار شد افزود: آنچه مسلم است امروز زندگی فردی و اجتماعی ما در همه عرصه‌ها بر مدار فرهنگ است، همانطوری که دنیا بر مدار فرهنگ می‌چرخد.
دبیر شورای فرهنگ عمومی استان گفت: امروز همه چیز ما مترتب بر مسئله فرهنگ است چراکه فرهنگ تنها مسئله‌ای است که ذیل هیچ موضوع دیگری قرار نمی‌گیرد بلکه اقتصاد، سیاست و سایر موضوعات ذیل فرهنگ می‌باشند که مقام معظم رهبری بر این مهم همواره تاکید می‌فرمایند.
درخشان در ادامه تصریح کرد: آبرو و عزت یک مملکت در گرو فرهنگ آن ملت است چرا که روح حاکم بر کالبد هر جامعه فرهنگ آن جامعه است.
امین درخشان در ادامه خاطرنشان کرد: اگربخواهیم استقلال سیاسی، استقلال اقتصادی و استقلال بین المللی داشته باشیم باید حتماً استقلال فرهنگی داشته باشیم و رکن اصلی و اساسی استقلال فرهنگی ما تقویت باور‌های ماست چه باور‌های دینی اعتقادی و اسلامی انقلابی و چه باور‌های بومی است.
وی با بیان سیاست‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در حوزه فرهنگ و هنر خاطرنشان کرد: ما در فرهنگ و ارشاد اسلامی با تعدد، تکثر و تنوع مأموریت‌ها مواجهیم که از مسائل دینی و قرآنی مساجد تا موسیقی و شعر و تئاتر نمایش و تجسمی که در این بین هنر مدیریت ما باید ایجاد تعادل و توازن و همگرایی بین این مأموریت باشد.
درخشان در ادامه نگاه دولت مردمی و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را تقویت بعد مردمی حوزه فرهنگ دانست و گفت واقعیت بین مردم و فرهنگ و هنر فاصله اوفتاد که با تقویت برنامه‌های مردم محور باید ترمیم شود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد ضروری است ارتباط مردم با مسائل فرهنگی و هنری و زمینه حضور مردم در برنامه‌های فرهنگی هنری را تسهیل کنیم.
وی گفت: در جهت تقویت باور‌های مردم باید کار کنیم و تولید محتوا داشته باشیم تا بتواند موثر باشد.
وی در ادامه افزود گچساران یک شهر با قدمت فرهنگی و در واقع دارای سابقه طولانی در عرصه فعالیت‌های هنری و یک شهر هنرمند خیز است که تاکنون هنرمندان بزرگی را در عرصه ملی تربیت کرده است.
این مسئول فرهنگی با تاکید بر اینکه باید به همه مسائل فرهنگی توجه شود افزود دغدغه‌های در این شهرستان در حوزه مسائل فرهنگی وجود دارد که باید مورد توجه رئیس جدید اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی باشد.
وی با تقدیر از تلاش‌های نوروزی رئیس سابق اداره فرهنگ اسلامی ایران افزود ظرفیت آقای نوروزی را می‌شناسیم و ظرفیت هنرمندی وی در مسائل فرهنگی و هنری استفاده خواهیم کرد.
درخشان در ادامه تصریح کرد آقای نارکی را از جهتی که سابقه موثری در عرصه فرهنگ و هنر دارد انتخاب کردیم، اما حتما انتظار از ایشان وجود دارد که به مسائل فرهنگی هنری و دینی یک توحه داشته باشد.
وی از رئیس ارشاد گچساران خواست ضمن توجه به دغدغه متدینین این منطقه شورای فرهنگ عمومی را تقویت و جلسات آن منظم با هماهنگی امام جمعه و رئیس شورا برگزار شود و از فعالان فرهنگی و هنری دینی حمایت جدی نماید.
تاج سری داشتیم! دوستان هم عزت زاگرس را حفظ کنند
رئیس پیشین اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در آیین تودیع خود گفت: این مشیت الهی بود که قریب به ۱۰سال توفیق خدمت گذاری به هنرمندان شهرم را داشتم و این توفیق میسر نبود جز همراهی و همکاری مجموعه هنرمندان و کارکنان اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی.
امیر نوروزی افزود: اگر کاری در مجموعه فرهنگ چه از لحاظ زیر ساختی و چه بعد فرهنگی و هنری انجام شده مرهون تلاش هنرمندان عزیز و مجموعه اداری این شهرستان بوده و از زحمات همه آن‌ها تقدیر و تشکر می‌کنم.
وی خاطر نشان کرد: به لحاظ زیر ساخت فرهنگی و نبود یک سالن و سینما در گچساران، این شهرستان حتی از شهر‌های کوچک اطراف کمتر بود که با دست خالی دو سالن افتتاح تا جوابگوی قطره چکانی هنرمندان این شهر باشد و با همین سالن هم میزبان دو جشنواره بزرگ مهم کشوری در شهرستان بودیم.
نوروزی بیان داشت: در ابتدا شروع به کار نداشته هایمان در حوزه زیر ساخت زیاد بود و برای رفع آن نیاز به یک همت بزرگ که شاید کار هر کسی نبود را داشتیم که این امر مهم را با نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی دکتر تاجگردون در میان گذاشتیم تا حاصل و همت ایشان قد کشید تلاش آن شد احداث مجتمع بزرگ پردیس که نشان از یک مشارکت و رفع نیاز مردم و هنرمندان یک شهرستان بود.
وی با بیان اینکه احداث مجتمع فرهنگی و هنری پردیس مانند دیگر پروژه‌های مهم تاجگردون در حوزه و توسعه عمرانی و آبادانی این شهرستان بود افزود: این مجتمع در فضای ۶هزارو ۷۰۰متر احداث و در مدت ۲سال ۷۰درصد پیشرفت کاری داشت تا اینکه این شهرستان بی نماینده شد و پروژه تعطیل شد و حالا هم دست کسانی را که بتوانند این پروژه ره به سر منزل مقصود برسانند می‌بوسیم و این یک همت عالی می‌خواهد تا انشالا محدودیت تعطیلی پروژه به سرانجام برسد.
نوروزی با اشاره به خدمات نماینده پیشین مردم در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: با حضور تاجگردون در مجلس ما با سری بالا و شانه راست در راه روه‌های وزارت خانه قدم می‌زدیم و تاجگردون نه تنها حامی فرهنگ و هنر شهرستان و استان بلکه در وزارت خانه بود به طوری که برای برگزاری رویداد‌های مهم ملی در کشور که با مشکل برخورد می‌کردند به ما متوسل می‌شدند تا واسطه شویم تاجگردون آن را حل و رفع کند و این افتخار و تاج سری بود بر سر ما که امیدواریم دوستان هم تلاش کنند تا عزت و سربلندی زاگرس و زاگرس نشینان به بهترین شکل حفظ شود.
جایگاه هنر، جایگاه سیاست و قدرت طلبی نیست
رئیس جدید اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در این مراسم گفت: خدا را شاکر هستم که توفیق خدمت گذاری در دولت مردمی و انقلابی به جامعه فرهنگی و همشهریان نصیبم شده و تشکر از نماینده فرهنگی، آزاده و جانباز شهرمان که به من اعتماد کرده و جواب اعتماد شما را با اتفاقاتی که در حوزه فرهنگ و هنر شهرستان می‌افتد خواهم داد.
اورنگ نارکی هنر را سرچشمه و هنرمند را خالق آثار شگرف دانست و افزود: جایگاه هنر، جایگاه سیاست کاری و سیاست مداری و قدرت طلبی نیست و بنده هم برای این‌ها نیامده ام، امده ام تا بدون نگاه سیاسی کاری به جایگاه هنرمندان بپردازم.
وی از هنرمندان خواست که اداره ارشاد را خانه دوم خود بدانند و دست رفاقت و دوستی بدهند تا بتوانند زیبا تولید و زیبا فکر کنند و مخاطب این زیبایی را با تمام وجود لمس کند.
نارکی اظهار داشت: ارشاد و فرهنگ مربوط به قشر خاص یا جناح خاصی نیست و این اداره متعلق به همه مردم و فرهنگ و هنر دوستان است.
وی با اشاره به نوشته‌های کتاب پای که بر جا ماند از نماینده مردم شهرستان در مجلس شورای اسلامی افزود: من به اعتماد سید ناصر حسینی احترام می‌گذارم چرا که سید ناصر نگاه زیبایی به فرهنگ و هنر دارد که نمونه آن کتاب پای که بر جا مانده است می‌باشد که یک دنیا حرف دارد و هر وقت که می‌خوانیم اشک هایشان جاری می‌شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار