گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد از جلسه پرسش و پاسخ استاندار و دانشجویان
استاندار کهگیلویه و بویراحمد به دعوت بسیج دانشجویی شهید میثمی دانشگاه یاسوج به این دانشگاه رفت و پاسخگوی سوالات مختلف دانشجویان در زمینه های مختلف شد.
کد خبر: ۱۰۴۹۳۶۷
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۲:۱۴ 08 June 2022

استاندار کهگیلویه و بویراحمد به دعوت بسیج دانشجویی شهید میثمی دانشگاه یاسوج به این دانشگاه رفت و پاسخگوی سوالات مختلف دانشجویان در زمینه های مختلف شد.
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، سید علی احمدزاده در ابتدای پاسخ به سوالات دانشجویان به انتقاد یکی از داشجویان که نبود همه تشکل‌ها در جلسه را به پای وی نوشته بود گفت: من خود به دعوت دانشگاه در این جلسه حاضر شده ام بنابراین من نقشی در دعوت از کسی ندارم و بسیج دانشگاه دعوت کرده و اینکه همه تشکل‌ها هستند یا نیستند ما دخالتی نداریم و برای من هم مهم نیست که چه کسانی باشند و سوالات چه باشد.
استانداردر پاسخ به انتقاد یک دانشجو از استاندار در خصوص معاونین وی اظهار داشت: من با دو تن از معاونین خود در این نشست حاضر شده ام. معاون اقتصادی که دارای دکترای اقتصاد و از اساتید دانشگاهی در حوزه اقتصاد است و بنابراین من برای معاون اقتصادی از دانشگاهیان استفاده کردم. معاون سیاسی هم آقای هاشمی از فرمانداران نمونه و با تجربه و دارای تجربیات زیاد در بحث انتخابات و دارای مدرک فوق لیسانس علوم سیاسی و کارمند رسمی استانداری است ضمن اینکه هر دو بومی هستند.
وی در خصوص انتخاب مدیران هم گفت: بخشی از مدیران را مسئولین کشوری انتخاب می‌کنند مثلا رئیس دانشگاه فرهنگیان را مسئول کشوری با من تماس گرفت و چند مدیر منصوبی هفته‌های گذشته را هم از وزارت تماس گرفتند و نیرو‌های متخصص خود را معرفی کردند یا برخی مواقع نیرو‌های خوب از دستگاه‌های دیگر ما معرفی کردیم، اما دستگاه متولی در سطح کشور اعلام کرده اند که ما می‌خواهیم از نیرو‌های خود استفاده کنیم و حتی مدیر منصوبی دستگاه از مدیر معرفی شده ما ضعیف‌تر بود، اما به نظر وزیر یا رئیس سازمان مربوطه احترام گذاشتیم.
احمدزاده ادامه داد: شاید برخی نیرو‌ها روی نماینده‌ای تاکید بیشتر باشد، اما در استانداری و بیرون از آن افرادی که به آن نماینده رای ندادن بیشتر از افرادی است که منتصب به وی است ما درانتخاب نیرو‌ها از بومی‌ها استفاده می‌کنیم و حتما این نیرو‌ها در استان گرایش‌های سیاسی دارند، اما نکته مهم این است که باید این فرد دولت را قبول داشته باشد، چون اگر قبول نداشته باشد نمی‌تواند با دولت کار کند.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد افزود: در مدیریت‌های موجود تقریبا قریب به اتفاق مدیران خصوصا زیرساختی عوض شده اند، اما اینکه در بخشی از دستگاه‌ها که خیلی نمی‌تواند نقشی اساسی داشته باشد برخی نیرو‌ها انتخاب می‌شوند خیلی نمی‌تواند مهم باشد ضمن اینکه من از استان‌های دیگر باید نیروی بیاورم که وابسته به هیچ نماینده‌ای نباشد در صورتی که مدیران استانی حتما گرایش به نمایندگان دارند.
وی گفت: تشکر از نمایندگان در جلسات چندان مهم نیست و نباید خیلی به آن توجه کرد. گاهی برخی نمایندگان می‌روند و با وزرا رایزنی می‌کنند که از حوزه انتخابیه خودشان یک مدیر انتخاب شد بله وجود داشته است و تایید می‌کنم مثلا من نیروی معرفی کرده ام، اما رئیس سازمان نیروی دیگری را که مورد نظر نماینده بوده معرفی کرده است در حالی که نقش من مشورتی است و خود وزیر یا رئیس سازمان مدیر را انتخاب می‌کند و حتی مدیران کلی بودند که من مخالف بودم، اما وزیر آن‌ها را انتخاب کرده است و اکنون هم من آن‌ها را به جلسات راه نمی‌دهم و در حالی که نماینده‌ای به شدت از وی حمایت می‌کند، اما چون بدون هماهنگی ما بوده چرا که فکر می‌کنیم نیروی بهتری داریم و سازمان مربوطه بدون هماهنگی ما اقدام کرده اجازه حضور در جلسات را به وی نمی‌دهیم و ایشان باید با مدیر مربوطه خود کار کند.
احمدزاده گفت: در برخی موارد هم دیگر بهتر از آن گزینه نداشته ایم و مجبور بوده ایم، چون نمی‌توانستیم از دستگاه‌های دیگر نیرو بیاوریم یا مثلا گاهی ما ۳ نیرو معرفی کرده ایم و تایید نکردند بعد خود دستگاه هم ۱۳ نفر دعوت کرده به مصاحبه و یکی را که من از توانمندی وی رضایت ندارم را معرفی کرده. به ما اینگونه توضیح دادند که ما خود تیمی برای شناسایی نیرو‌های کارآمد داشته و نهایتا از مجموع نیرو‌های معرفی شده ما و خودشان یکی را انتخاب کردند.
وی ادامه داد: شروع به تغییرات مدیران بانک‌ها کرده ایم. مدیران بانکی که توانایی ندارند را تغییر می‌دهیم. وقتی مدیری نمونه کشوری است ما انتظار داریم در درون استان حمایت کند به عنوان مثال وام ازدواج برای من بسیار مهم است و در خصوص اینکه ما رتبه آخر وام ازدواج را داریم باید آقای عسکری بررسی کند و توضیح دهد.
استاندار در خصوص سفر‌های استانی خود گفت: من باید خود بروم و مشکلات را ببینم مثلا در سفر روز گذشته باشت امکان قتل بین مردم بر سر یک چشمه بود آیا حضور من وقتی منجر به رفع مشکل می‌شود خوب نیست؟!
فیلم / انتقاد دانشجو و پاسخ استاندار در ماجرای گریه دیشموک و برداشتن سنگ از جاده!
استاندار کهگیلویه و بویراحمد در پاسخ به این سوال که چرا معاون «عمرانی» خود را تاکنون تغییر نداده گفت : یک استاد دانشگاه و یک جوان را برای یکی از معاونت‌ها در نظر گرفتم ، اما به کارگیری آن جوان به مشکل برخورد و نتوانستیم از او استفاده کنیم.
وی گفت : یک معاون «عمرانی» کارآمد دارم که در کارآمدی او هیچ شکی نیست و در کارآمدی هیچ کم ندارد تا اینکه به یک نیروی کارآمد نرسم کسی را به جای او نمی‌گذارم باید نیروی کارآمدی پیدا کنم تا بتوانم به جای او به کار گیرم، زیرا در انتصابات باید حقوق مردم را هم مد نظر قرار داد.
مطالبه گرانی که دیر به جلسه آمدند!
این جلسه به دلیل ورود هواپیمای حامل رئیس بنیاد مستضعفان کشور در استان و لزوم استقبال استاندار از وی ناتمام ماند که با انتقاد برخی دانشجویان به عنوان مطالبه گران از استاندار مواجه شد، اما استاندار در پاسخ به آن‌ها گفت: جلسه ما قرار بود ساعت ۱۰ برگزار شود و من یک ربع به ۱۰ منتظر حضور شما بودم، اما با تاخیر طولانی وارد جلسه شدید که اکنون هم به احترام شما بقیه سوالات را در جلسه‌ای دیگر در روز‌های آینده که خود شما مشخص کنید پاسخ می‌دهم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار