خطبه‌های نماز جمعه شهرستان ها؛
شورای نگهبان همواره حافظ ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب اسلامی بوده است و در مقابل هجمه بدخواهان و دشمنان نظام اسلامی هیچ گونه هراسی را به خود راه نمی‌دهد.
کد خبر: ۱۰۵۶۳۹۳
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۴۰۱ - ۱۹:۲۰ 15 July 2022

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد، امام جمعه یاسوج در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با تبریک فرا رسیدن عید سعید غدیر، فلسفه غدیر را برای نمازگزاران تبیین کرد و آن را یک نعمت بزرگ الهی برای شیعیان دانست.

شورای نگهبان حافظ جمهوریت و اسلامیت نظام

آیت الله سید نصیر حسینی به ۲۶ تیرماه سالروز تاسیس نهاد شورای نگهبان قانون اساسی اشاره کرد و گفت: شورای نگهبان نهادی قانونمند است جایگاه نظارتی دارد و قوانین را به مصلحت نظام و کشور مورد تایید قرار می‌دهد.

نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد و امام جمعه شهر یاسوج به موضوع مالیات اشاره کرد و گفت: مالیات موضوعی بسیار مهم برای مدیریت کشور بوده، چون نمی‌توانیم فقط به درآمد‌های نفتی تکیه کنیم، همه دنیا و کشور‌ها به وسیله مالیات کشور خود را مدیریت می‌کنند.

وی با انتقاد از عملکرد فروشگاه‌های زنجیره‌ای در پرداخت مالیات، اضافه کرد: فروشگاه زنجیره‌ای میلیاردی سود می‌کند و ارزش افزوده و مالیاتش را در استان پرداخت نمی‌کند.

آیت الله حسینی با بیان اینکه فروشگاه‌های زنجیره‌ای درآمد‌های آنچنانی در استان ما دارند و سود خود را از این استان کسب کرده و مالیات آن را نمی‌پردازند، ادامه داد: بازار فروش آن‌ها در این استان است، اما مالیات آن‌ها در این استان پرداخت نمی‌شود، چه دلیلی دارد که پول این استان به تهران برود در حالی که شهرداری‌ها و استان ما برای رفع مشکلات به این مالیات نیاز دارند.

شورای نگهبان حافظ جمهوریت و اسلامیت نظام

 امام جمعه دیشموک در خطبه‌های نمازجمعه این شهر با اشاره به دستور معاون سازمان بهزیستی کشور مبنی بر راه اندازی اورژانس اجتماعی در بخش دیشموک، گفت: مسئولان نظارتی و امنیتی در همه زمینه‌ها به این بخش توجه کنند تا حق کسی پایمال نشود و اورژانس اجتماعی با استخدام نیرو‌های بومی راه اندازی شود.

حجت الاسلام علی اکبر راوند افزود: قرار بود با برگزاری آزمون چندین نفر از نیرو‌های بومی شاغل شوند، ولی با برگزاری یک آزمون تعدادی از نیرو‌های بومی قبول، اما در مصاحبه رد شده اند و همین امر سبب نگرانی مردم شده است.

امام جمعه دیشموک ادامه داد: چرا بهزیستی استان توانایی برگزاری آزمون مجدد یا استخدام نیرو‌های بومی را ندارد، این در شأن مردم شهید داده نیست که چنین مشکلاتی سبب بدبینی جوانان شود.

خطیب سیاسی عبادی جمعه دیشموک با اشاره با اشاره به سالروز تأسیس شورای نگهبان گفت: حمله به شورای نگهبان به خاطر حمایت از اسلام است و نشان داده که در برابر دشمنان ایستاده است.

حجت الاسلام راوند ادامه داد: برخی از لباس فروشی‌ها با فروش لباس‌های غربی درصدد تغییر سبک زندگی جوانان با مادی‌گرایی و توجه به مادیات هستند.

امام جمعه دیشموک با اشاره به توجه برخی از کشور‌های همسایه به غرب گفت: کشور ترکیه با ایجاد رابطه با آمریکا دارای تورم ۷۰ درصدی هستند، اینکه برخی از لیبرال‌ها مشکلات کشور را به دلیل عدم ارتباط با آمریکا خواندند، مردم را به اشتباه انداختند که نمونه آن کشور ترکیه و اقتصاد معیوب آن است.

شورای نگهبان حافظ جمهوریت و اسلامیت نظام

حجت‌الاسلام سید عبدالمطلب تقوی در خطبه‌های این هفته دهدشت اظهار کرد: دانشمندان بزرگ اسلامی علم اخلاق را بالاترین علم علوم می‌دانند.

امام جمعه موقت دهدشت هدف خداوند از مبعوث شدن پیامبر اسلام را ترویج فضائل اخلاقی عنوان و تصریح کرد: درس‌های اخلاقی پیامبر اسلام در اختیار ما است و باید ضمن حفظ این فضائل، به آن‌ها عمل کنیم.

وی افزود: خوش‌اخلاقی خانه‌ها را آباد و گناهان را از بین می‌برد.

حجت‌الاسلام تقوی در خطبه دوم به تشریح برخی مناسبت‌های هفته‌ پیش‌رو پرداخت و با یادآوری سالروز تاسیس تامین اجتماعی گفت: تامین اجتماعی عدالت حقوقی را در جامعه پیاده کند.

امام جمعه موقت دهدشت با توجه به سالروز تاسیس شورای نگهبان گفت: کار در این نهاد مقدس سخت است و شورای نگهبان باید مصوبات شورای اسلامی را با قانون اساسی و شرع مقدس اسلام تطبیق و از جمهوریت و اسلامیت دفاع کند.

وی ضمن تبریک فرارسیدن عید غدیر،  از روز غدیر به عنوان روز هدایت انسان‌ها نام برد و تصریح کرد: دوست داشتن علی(ع) مساوی با بهشت و در درجه زمره شهدا قرار گرفتن و در حالی بر خدا وارد می‌شوید که آمرزیده هستید.

شورای نگهبان حافظ جمهوریت و اسلامیت نظام

امام جمعه موقت چرام در خطبه‌های این هفته گفت: غدیر تنها روزی سعید نیست بلکه فرهنگی سعادت آفرین است، فرهنگی تبیین کننده و تحقق بخش، رمز و راز حقیقت خوشبختی است، فرهنگ غدیر پیام جهانی و فطرت پسند دارد.

حجت الاسلام فرهمند با اشاره به سالروز تاسیس شورای نگهبان، افزود: شورای نگهبان چشم بینا و بصیر انقلاب اسلامی و یکی از ارکان مهم انقلاب است که در کنار رکن وکیل انقلاب یعنی ولایت فقیه وظیفه پاسداری و حراست از شریعت اسلام و همچنین دفاع از حقوق مردم در انتخابات و هم در تطبیق قوانین، لوایح و تصویب آن‌ها بر اساس آموزه‌های دینی است.

وی عنوان کرد: ویروس کرونا دوباره شیوع پیدا کرده که باید آن را جدی بگیریم، زنگ خطری است که به صدا درآمده است و عزیزانی که ۳ دُز واکسن را دریافت کرده اند دُز چهارم یا همان دُز یادآور را هم باید تزریق کنند.

شورای نگهبان حافظ جمهوریت و اسلامیت نظام

امام جمعه موقت لنده باتبریک عید سعید غدیر به همه مسلمانان جهان، گفت: غدیر برای معرفی امیرالمؤمنین علی بن ابی طالب (ع) از سوی نبی مکرم اسلام حضرت محمد (ص) است که این عید به عید امامت و ولایت نیز معروف شده است.

حجت الاسلام سید محمود الهی نیا افزود: پیامبر اسلام بیش از ٢٣سال به اسلام و مسلمانان جهان خدمت کرد و در روز عید غدیر با اتمام ولایت و امامت حقانیت امام علی (ع) را به جهان اسلامی معرفی کرد.

وی با اشاره به تبریک سالروز تشکیل شورای نگهبان گفت: این شورا برای جلوگیری از انحراف انقلاب اسلامی تشکیل شده، که نقش بسیار مهمی در تثبیت قانون و حقانیت انقلاب اسلامی است که جایگاه و نقش آن نیز باید مورد تکریم قرار گیرد.

امام جمعه موقت لنده این شهرستان را در بند زندان عنوان کرد و گفت: مسئولان کشوری و استانی اگر تصمیم بر خروج از بن بست لنده دارند، راه تشان ـ لنده به پاتاوه باید اجرایی شود تا مطالبات برحق مردم که خروج از بن بست است اجرایی شود.

شورای نگهبان حافظ جمهوریت و اسلامیت نظام

امام‌جمعه پاتاوه در خطبه‌های نماز این هفته با تبریک روز بهزیستی و تامین اجتماعی یاداورشد: سازمان تامین اجتماعی، بازوی تحقق عدالت اجتماعی درکشوراست.

حجت الاسلام سیادت با بیان اینکه فقر عمومی و بیکاری در جهان رو به گسترش است و صاحبان قدرت هر روز راه‌های تازه‌ای را برای به چنگ آوردن ثروت ملت‌ها در پیش می‌گیرند، گفت: در دنیای امروز نمی‌توان تنها به تدابیر فردی و اختیاری تامین اجتماعی متکی بود باید دولت‌ها به کمک مالیات و حق بیمه نظام‌های تامین اجتماعی را در جامعه تقویت کنند.

وی اضافه کرد: نظام جمهوری اسلامی گام‌های بزرگی را برای محو فقر و کمک به نیازمندان به کار گرفته، ولی هنوز کافی نیست، حضرت امام خمینی (ره) فرمود: به همه در کوشش برای رفاه طبقات محروم وصیت می‌کنم که خیر دنیا و آخرت شما‌ها رسیدگی به حال محرومان جامعه است.

حجت الاسلام سیادت مناسبت‌های عید سعید غدیر خم و سالروز میلاد با سعادت حضرت امام موسی کاظم (ع) تبریک گفت و افزود: واقعه غدیر نشانه عظمت و جامعیت اسلام است، غدیر وسیله وحدت و برادری مسلمان‌ها است، فرهنگ غدیر محور امنیت جهانی است.

شورای نگهبان حافظ جمهوریت و اسلامیت نظام

خطیب نماز جمعه سرفاریاب ضمن تبریک عید بزرگ غدیر و دهه ولایت، با اشاره به اینکه پیامبر بزرگ اسلام (ص) به امر الهی و برای تکمیل رسالت خود و پس از آنکه کتاب خدا (قرآن) و اهل بیت را به عنوان امانت خود در میان امت عنوان کرد و به مردم سفارش کرد برای سعادت در دنیا و آخرت از این دو پیشی نگیرید؛ دست حضرت علی (ع) را بالا گرفت و او را به عنوان وصی و جانشین خود و امیر مومنان معرفی کرد.

حجت الاسلام سید، ولی باقری به ۲۵ تیرماه روز بهزیستی و تامین اجتماعی اشاره کرد و ضمن گرامی داشت این روز، بهزیستی را نهادی فرهنگی، اجتماعی و امدادی برشمرد که برای حفظ ارزش‌ها و کرامت انسانی در جامعه، خدمات ارائه می‌دهد.

خطیب نماز جمعه سرفاریاب همچنین ۲۶ تیرماه سالروز تاسیس نهاد شورای نگهبان را تبریک گفت و این نهاد را طبق فرموده رهبر انقلاب مظهر اعتماد عمومی و حافظ شریعت و حقوق عموم مردم عنوان کرد.

شورای نگهبان حافظ جمهوریت و اسلامیت نظام

امام جمعه مارگون در آیین خطبه اول با توصیه مردم به رعایت تقوای الهی و امر به معروف و نهی از منکر به آثار و برکات نماز و قدر و منزلت این فریضه الهی در زندگی اشاره کرد و گفت: یک مسلمان بداند که نماز در زندگی باید جایگاه ویژه‌ای داشته باشد چرا که تا نماز مورد قبول درگاه احدیت قرار نگیرد هیچ عملی دیگر از او قبول نخواهد شد.

حجت الاسلام خواجه پور در خطبه دوم به مشکلات شهرستان و گرانی‌های اخیر و اقلام مورد نیاز مردم نیز اشاره کرد و افزود: با توجه به گرانی‌های موجود در بازار نیاز است که اداره تعزیرات حکومتی بیش از پیش نظارت‌ها را بیشتر کند، چون بیشتر مغازه داران و فروشندگان موادغذایی و ارزاق مردمی در بازار به قانون پایبند نیستند و آزادانه و بی اختیار بر قیمت‌ها می‌افزایند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار