مشاور وزیر کشور:
مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده وزارت کشور: توجه به عفاف و حجاب و تحکیم خانواده اولویت وزارت کشور و امور بانوان در سراسر کشور است.
کد خبر: ۱۰۵۶۵۶۰
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۹ 16 July 2022

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد، مشاور وزیر و مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده وزارت کشور در نشست کارگروه زنان و خانواده این استان گفت: هم اکنون گفتمان الگوی سوم و سند تحول حوزه زنان و خانواده تدوین شده و توجه به عفاف وحجاب و تحکیم خانواده اولویت وزارت کشور و امور بانوان در سراسر کشور است.

زینب اختری افزود: ۳۷ اولویت مهم مربوط به حوزه زنان و خانواده در این سند مشخص شده است که مهمترین آن حمایت از خانواده و افزایش جمعیت و فرزندآوری است.

وی ادامه داد: حوزه زنان و خانواده با تشکیل هفت کارگروه و استفاده از ظرفیت‌های مردمی به موضوع زن وخانواده در جامعه اسلامی پرداخته است.

مشاور وزیر و مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده وزارت کشور بیان کرد: باید از ظرفیت چشمگیر زنان برای کاهش مسائل، مشکلات و دغدغه‌های متعدد جامعه استفاده بهینه تری شود.

وی با اشاره به اینکه زنان علاوه بر حضور در خانواده باید در ابعاد فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی نیز نقش آفرینی کنند؛ بر لزوم توانمند کردن هر چه بیشتر زنان کشور و کهگیلویه و بویراحمد تأکید کرد.

اختری بیان کرد: مدیران اجرایی کشور و کهگیلویه و بویراحمد تسهیل گر مسائل، مشکلات و دغدغه‌ها بوده و زنان نیز می‌توانند بازوان اجرایی آنان در این زمینه باشند.

مشاور وزیر و مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده وزارت کشور گفت: بر اساس قانون باید یک درصد اعتبارات هزینه‌ای دستگاه‌های اجرایی هر استان برای فرهنگ سازی، اطلاع رسانی و آگاهی بخشی در زمینه مسائل مختلف حوزه زنان و خانواده از جمله موضوع افزایش جمعیت و فرزندآوری هزینه شود.

اختری گفت: سازمان‌های مردم نهاد کشور و کهگیلویه و بویراحمد فعالیت بیشتری در زمینه افزایش جمعیت و فرزندآوری داشته باشند و حمایت‌های لازم نیز از آنان می‌شود.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد هم گفت: دولت سیزدهم توجه جدی و نگاه ویژه‌ای به حوزه زنان و خانواده دارد.

سید علی احمدزاده با اشاره به اینکه زنان نیمی از جمعیت جامعه را تشکیل می‌دهند، افزود: بخش عمده‌ای از پیشرفت‌های کشور و کهگیلویه و بویراحمد به حضور فعال و اثرگذار زنان در عرصه‌های مختلف بستگی دارد.

وی ادامه داد: نقش آفرینی زنان کشور و کهگیلویه و بویراحمد در دوران پیروزی انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس بی بدیل بوده است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به نقش محوری زنان در تعلیم و تربیت آینده سازان جامعه، بیان کرد: دستگاه‌های اجرایی این استان اقدام‌های لازم برای حمایت همه جانبه‌تر از زنان استان و حضور گسترده‌تر آنان در عرصه‌های مختلف را انجام دهند.

در این نشست و با حکم سید علی احمدزاده استاندار کهگیلویه و بویراحمد سیده عاطفه السادات مدبرنژاد به عنوان سرپرست دفتر امور زنان و خانواده استانداری کهگیلویه و بویراحمد معرفی و از خدمات نادیا صداقت نیا مدیر کل پیشین تجلیل شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار