گاها احساس می شود عدم واکنش و یا عدم پیگیری ان ها بیشتر ناشی از نوعی انتقام گیری است به این معنی که می خواهند به نمایندگان فعلی استان و هوادارانشان نشان دهند که در نبود ان ها چه خساراتی به استان وارد می شود !
کد خبر: ۱۰۶۳۱۲۳
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۲:۵۴ 23 August 2022

تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، هر گاه گفته می شود که دوران طلایی برای نمایندگان استان ، دوره گذشته بود که تاجگردون در راس کمیسیون بودجه و عدل هاشمی پور هم نایب رئیس کمیسیون انرژی بود ، شاید شائبه ترجیح سیاسی در بیان شود اما این یک واقعیت است که دور گذشته ، طلایی ترین دوره نمایندگان استان در مجلس بوده است .
متاسفانه در دوره اخیر تیغ نمایندگان استان چندان برنده نبوده و تقریبا در همه حوزه هایی که نیازمند اقتدار و قدرت نفوذ بوده ، استان لنگ زده و موفقیت چندانی نداشته است .
اخیرا خبری روی خروجی برخی سایت های حامی سید محمد موحد قرار گرفت که محتوای آن نشر پیگیری های مشکلات حوزه انتخابی از طرف سید محمد موحد نزد وزیر نیرو است .
در این خبر چند مورد مطرح می شود که در همه موارد وزیر نیرو در لحظه پیگیری تلفنی کرده و قول رفع مشکل را می دهد اما در یک مورد بیانی مطرح می شود که مضمون آن نشان می دهد به احتمال قوی ، وزیر چندان توجهی به این خواسته نداشته و یا شاید هم جواب صریح رد درخواست را داده است !
در متن خبر منتشره آمده است : "نماینده مردم کهگیلویه بزرگ در خصوص اهمیت سد آبریز در امر توسعه کشاورزی، اشتغالزائی، گردشگری و مهار سیلاب‌ها اشاره کرد و احداث آن را مطالبه جدی و بحق مردم حوزه انتخابیه و استان دانست و از وزیر نیرو خواستار تسریع در مراحل احداث سد شد. موحد عنوان کرد پذیرفتنی نیست موکلین من و اراضی حوزه انتخابیه ام تشنه بمانند . وزیر نیرو دستور داد آخرین وضعیت این پروژه گزارش گردد تا همه جوانب فنی سریعتر بررسی شود ."
این خبر باعث برخی واکنش ها شده و عده ای هم در فضای مجازی با دید انتقادی به این موضوع پرداخته و اعلام کرده اند که احداث سد آبریز کاملا از دستور خارج شده است و البته عده ای در طرف مقابل در جبهه مخالفان احداث سد آبریز با خوشحالی به هم تبریک گفته و آن ها هم اعلام کرده اند که این سد برای همیشه از دستور خارج شده است ! در هر صورت فعلا کاربران فضای مجازی و رسانه ای از حتمی بودن رد احداث سد آبریز خبر می دهند چیزی که برای مردم و زمین های تشنه شهرهای کهگیلویه ، چرام و لنده ، در حد فاجعه تعبیر می شود !
در مورد سد آبریز یک نکته کاملا مشهود است که سمبه موافقان احداث سد بسیار کم زورتر از سمبه مخالفان بوده و تا اینجای کار بنابر آنچه که در فضای مجازی و رسانه منتشر می شود و برخی واکنش هایی که صورت گرفته است ، باید احداث سد آبریز را یک رویا دانست !
اما یک نکته بسیار آزار دهنده وجود دارد که نمی تواند از دید مردم استان پنهان بماند و آن عدم واکنش و کمک دو نفر از افراد با نفوذی است که معمولا در اینگونه موارد می توانند در زمینه های مختلف کمک کار استان باشند ، یعنی غلام رضا تاجگردون و عدل هاشمی پور !
غلام رضا تاجگردون که مدتی است همه هم و غم خود را بر این گذاشته که اثبات کند دولت رئیسی ناکارآمد است به گونه ای که به نظر می رسد ، گاها برخی واکنش هایش به اقدامات دولت رئیسی نشانه ای از لجاجت و انتقام گیری است درحالی که در چنین موضوعات مهمی مانند وضعیت سد آبریز روزه سکوت گرفته است و عدل هاشمی پور که وی را می توان زنده کننده بحث سد آبریز در دوره نمایندگی اش دانست که وی هم مانند تاجگردون هیچ واکنشی به مباحث مطرح شده پیرامون این سد نشان نداده است ضمن اینکه به نظر می رسد در گوشه ای نشسته و شاهد به کما رفتن یکی یکی پروژه های مهم حوزه کهگیلویه ، بهمئی ، چرام و لنده است ، پروژه هایی که در دوره نمایندگی خود زحمت های زیادی برای به سرانجام رسیدن آن ها کشیده بود !
انتظار کمک به بهبود وضعیت استان از طرف هر شخصی از کهگیلویه و بویراحمدی ها ، انتظاری به جا است مخصوصا اگر در این مورد مخاطب مورد انتظار ، افرادی باشند که پتانسیل کمک و همکاری را داشته باشند اما در مورد تاجگردون و هاشمی پور ، گاها احساس می شود عدم واکنش و یا عدم پیگیری ان ها بیشتر ناشی از نوعی انتقام گیری است به این معنی که می خواهند به نمایندگان فعلی استان و هوادارانشان نشان دهند که در نبود ان ها چه خساراتی به استان وارد می شود !
اگر فرض دلیل انتقام در عدم واکنش را رد کنیم اما این سطح از بی تفاوتی هاشمی پور و تاجگردون نسبت به برخی مشکلات استان و عدم کمک و پیگیری برای رفع این مشکلات ، این شائبه را به اذهان متبادر می کند که این دو نفر فقط به منافع سیاسی خود فکر می کنند !
به هر جهت کاملا مشخص است اگر دیگر افراد صاحب نفوذ در شرایط ایجاد شده به کمک نمایندگان و مسئولین استان نیایند ، در دراز مدت کل استان نتیجه این سهل انگاری ها را خواهند دید و از آن متضرر می شوند .
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار