در دیدار وزیر کشور با نماینده ولی فقیه در استان
روز گذشته و در برنامه پایانی سفر یکروزه ، وزیر کشور به دیدار آیت الله حسینی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یاسوج رفت تا هم گزارشی از برنامه روز خود بدهد و هم سخنان وی را بشنود .
کد خبر: ۱۰۶۴۵۶۷
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۱ 30 August 2022

روز  گذشته و در برنامه پایانی سفر یکروزه ، وزیر کشور به دیدار آیت الله حسینی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یاسوج رفت تا هم گزارشی از برنامه روز خود بدهد و هم سخنان وی را بشنود .
ذکر این نکته لازم است که دکتر احمد وحیدی با فاصله زمانی کوتاه برای دومین بار به کهگیلویه و بویراحمد سفر کرد تا احتمالا به کهگیلویه و بویراحمدی ها بگوید به عنوان رئیس الوزرا ، کاملا دوست و آگاه به درد آن ها است و تلاش می کند که با ظرفیت های موجود کمکی به رفع این عقب ماندگی ها کرده باشد .
دوسفر وزیر کشور به دو بهانه " اولین بهانه بررسی خسارات سیل ویرانگر و دومین سفر به مناسبت هفته دولت و افتتاح و کلنگ زنی ها " صورت گرفت اما دکتر وحیدی در برنامه پایانی سفر دوم در دیدار آییت الله حسینی شاهد دو درخواست و مطالبه مهم بود که توجه جدی به همین دو مورد از طرف دولت کفایت تغییر اساسی در استان می کند !
در جلسه شب گذشته نوع سخنان مسئولین و خود دکتر وحیدی نشان می داد که مسئولین اجرایی و معنوی استان ، حساب ویژه ای روی این درک رئیس الوزرا از وضعیت استان باز کرده اند .
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، در ابتدای این دیدار ، استاندار کهگیلویه و بویراحمد نکته ای را در مورد آیت الله حسینی مطرح کرد تا به وزیر کشور بگوید که به سخنان نماینده ولی فقیه اعتماد و اعتقاد کامل دارد با این مضمون که وی همه دغدغه اش کمک به رفع محرومیت استان است .
سید علی احمدزاده به این نکته مهم اشاره کرد که آیت الله حسینی شاید تنها شخص دارای جایگاه است که تا به حال هیچ گونه درخواست سیاسی از نماینده ارشد دولت در استان نداشته است . البته احمدزاده برای تشریح سخن خود به این نکته هم اشاره کرد که برخی افراد دارای جایگاه معنوی هم مانند سیاسیون دیگر ، گاها درخواست های سیاسی ، عزل و نصبی و یا معرفی نیرو از وی داشته اند اما آیت الله حسینی مطلقا چنین موضوعی در سخنان و حتی درخواست هایش وجود نداشته و همواره پیگیر مطالبات عمومی بوده است که این روحیه وی باعث شده است وی مقوبلیت بالایی بین همه گره های سیاسی و قومیتی داشته باشد.
در ادامه این دیدار آیت الله حسینی ضمن تمجید از روحیه جهادی و حضور مداوم استاندار در میان مردم خصوصا مردم محروم دو درخواست اساسی از وزیر کشور برای کمک به رفع محرومیت استان داشت .
آیت الله حسینی در درخواست اول با اشاره به سفر دکتر رئیسی و وعده تزریق بیش از 20 هزار میلیارد تومان اعتبارات در سرفصل های مختلف ، خواستار تسریع در تخصیص این اعتبارات شد .
حسینی اینگونه مطرح کرد که اکنون استان محروم کهگیلویه و بویراحمد به شدت نیازمند تزریق این اعتبارات است تا بتواند خود را از این وضع و محرومیت تاریخی جدا کند لذا انتظار است که این منابع ، خصوصا برای استانی مانند کهگیلویه و بویراحمد که از محرومیت بالایی رنج می برد ، سریعتر و ویژه تر تخصیص داده شوند .
مطالبه دوم آیت الله حسینی نشان داد که وی همانگونه که استاندار می گوید به شدت دغدغه مطالبات مردمی را دارد و انتظارش از وزیر کشور توجه جدی به این مطالبه عمومی است .
نماینده ولی فقیه خطاب به وزیر کشور لزوم توجه به زیرساخت ها را مطرح و گفت : احداث سد آبریز در منطقه کهگیلویه یک مطالبه عمومی و به حق است که انتظار توجه به این مطالبه می رود .
حسینی البته به نکته مهمتری هم اشاره کرد و گفت : به نظر می رسد که در مسیر احداث این سد سنگ اندازی هایی می شود ! که از شما درخواست داریم این مطالبه مهم مردم را به صورت ویژه مورد بررسی و پیگیری قرار دهید .
در ادامه آیت الله حسینی به موضوع سد تنگ سرخ اشاره کرد و افزود : اکنون وضعیت این سد هم مشخص نیست که خواستار کمک به رفع مشکلات این سدها هستیم .
در هنگام بیان درخواست ها و مطالبات نماینده ولی فقیه ، استاندار کهگیلویه و بویراحمد ، جزئیاتی از مشکلات این دو سد یعنی آبریز و سد تنگ سرخ را برای وزیر کشور تشریح کرد .
آیت الله حسینی با اشاره به تشریح جزئیات مشکلات از طرف استاندار ، خواستار پیگیری ویژه رئیس الوزرا برای برداشتن موانع احداث این دو سد شد که وزیر کشور هم قول داد به صورت ویژه پیگیر باشد .
در پایان این دیدار هم وزیر کشور گریزی به عملکرد یک ساله دولت در چند موضوع بسیار مهم از جمله در حوزه های اقتصادی و سیاسی زد و این عملکرد کابینه رئیسی را برای نماینده ولی فقیه تشریح کرد .
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، به نظر می رسد اگر مسئولین استان بتوانند از اعتماد خوبی که وزیر کشور به مسئولین استان دارد به نفع رفع موانع توسعه استان بهره ببرند ، در دولت فعلی ، شاهد تغییر مهمی در بهبود وضعیت زیرساخت های استان خصوصا در حوزه های سد ، راه و تغییر چهره در مناطقی با محرومیت مطلق خواهیم بود !
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار