تاکید ائمه جمعه کهگیلویه و بویراحمد؛
ائمه جمعه کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه راه حل رفع مشکلات در جامعه، مدیریت جهادی است بر تلاش مسئولان برای تحقق این مهم تاکید کردند.
کد خبر: ۱۰۶۵۲۳۸
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۴۰۱ - ۲۲:۰۹ 02 September 2022

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد، ائمه جمعه مناطق مختلف استان در خطبه های این هفته به مسائل مختلف داخلی و بین المللی پرداختند. 

رفع مشکلات مردم اولویت مسئولان باشد

امام جمعه دهدشت دولتمردان به خصوص مسئولان استانی را مورد خطاب قرار داد و گفت: استقلال قوا و تفکیک قوا را در استان مراعات کنید، هر کسی کاری و وظیفه دارد، این ها آفت میشود، آفت سردسیری و گرمسیری، آفت چپ و راست این ها استان را مظلوم نگه داشته است و نگه می دارد.

 حجت‌الاسلام علی وحدانی‌فر در خطبه‌های نماز جمعه امروز (جمعه 11 شهریور ماه ۱۴۰۱) با اشاره به دیدار مقام معظم رهبری با هیئت دولت اظهار داشت: شهیدان رجایی و باهنر مدیران تراز انقلاب اسلامی و الگویی برای مدیران ما نسبت به بیت المال و مردم هستند.

وحدانی فر غفلت و فراموشی حوادث مهم انقلاب را یک آفت مهم دانست و افزود: حوادث زیادی را در انقلاب پشت سر گذاشتیم، نباید غفلت شود، از دشمنی دشمنان نباید غافل شویم.

وی فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص توفیقات دولت سیزدهم را یادآور شد و گفت: زنده کردن امید و اعتماد به مردم، اینکه مردم این احساس را دارند که دولت برای آن ها تلاش می‌کند و در میدان است از مهم ترین توفیقات دولت سیزدهم است.

وحدانی فر خطاب به مسئولان استان گفت: سفر اول رئیس جمهور به استان مصوبات بسیار مهمی داشت، پیشرفت کارها در استان محسوس نیست و اگر محسوس است ما نمی دانیم، به مردم گزارش بدهید که بدانند و احساس کنند که این مسئله در حال اتفاق است.

وی افزود: سرعت عمل دولت و حضور در حوادث طبیعی و پیش بینی نشده ای که به وجود می آمد، اهمیت دادن به ظرفیت های داخلی، توجه به شعارهای انقلاب، حمایت از مستضعفان، خارج کردن مردم از چشم انتظاری به تصمیمات غرب‌ و.. بخش دیگری از توفیقات این دولت است.

وحدانی فر با بیان اینکه دولت را توصیه می کنیم که تایید مقام معظم رهبری مدال افتخاری ست برای شما افزود: قدر این مدال افتخار را بدانید با سرعت گیر، تندتر و مقید تر کار کنید، تجربه خوبی است، مشکلات کشور برای مسئولان احساس شده است و کار و تلاش کنید.

وی دولتمردان به خصوص مسئولان استانی را مورد خطاب قرار داد و گفت: استقلال قوا و تفکیک قوا را در استان مراعات کنید، هر کسی کاری و وظیفه دارد، این ها آفت میشود، آفت سردسیری و گرمسیری، آفت چپ و راست این ها استان را مظلوم نگه داشته است و نگه می دارد.

امام جمعه کهگیلویه گفت: باید کسی زیر میز این قاعده بازی بزند که هر کسی وظیفه خود را انجام بدهد.

وی با اشاره به مسئله اربعین حسینی گفت: یکپارچگی دنیای اسلام حول شعار حُب الحسین یجمعنا به معنای واقعی نشان میدهد که این مسئله یک مسئله بین المللی است کنگره بزرگ الهی بین همه ادیان، غیر مسلمانان هم زیر این پرچم در اربعین شرکت می کنند.

وحدانی فر تحولات اخیر عراق را یادآور شد و گفت: ما به برادران عراقی خود توصیه می کنیم به وحدت، همدلی و همراهی. این تفرقه بازی دشمن است، همه باید بدانیم که دشمن از این تفرقه ها استفاده نکند.

 

 امام جمعه باشت هم با اشاره به مذاکرات برجام، گفت: دولتمردان پای منافع بلندمدت ایران ایستاده اند و ملت نیز باید مسئولان را حمایت کنند.

حجت الاسلام گنجه‌ای با تاکید بر اینکه مسئولان مشکلات ایران را نباید با برجام و مذاکرات گره بزنند از مسئولان خواست در موضوع برجام منافع ملی، راستی آزمایی و رفع کامل تحریم‌ها را در اولویت کاری خود قرار دهند.

وی در بخش دیگری از خطبه‌های نماز به مردمی بودن ایجاد موکب‌ها و پیاده روی اربعین اشاره کرد و افزود: موکب‌های حضرت زینب (س) بوستان و حضرت ابوالفضل (ع) شوش علیا در شهرستان باشت فعال است و مردم برای ارائه خدمات به زائران اربعین بیش از گذشته همکاری کنند.

وی با ابراز گلایه از کمرنگ شدن خدمات و حمایت‌های جهاد کشاورزان به کشاورزان و باغداران این شهرستان بیان کرد: مسئولان باید برای فروش محصولات کشاورزان و جلوگیری از متضرر شدن این قشر زحمت کش تلاش و برنامه ریزی کنند.

 

 

امام جمعه چرام در خطبه‌های نماز جمعه این شهر بابیان اینکه بخشی از مشکلات مردم چرام در زمینه بهداشتی و ساخت بیمارستان است گفت: ساخت بیمارستان چرام از سال ۱۳۹۶ آغاز شده، اما به کندی پیش می‌رود و به گفته پیمانکار اسکلت بتونی این بیمارستان مرداد ماه سال ۱۴۰۲ به پایان می‌رسد.

حجت الاسلام افشار با اشاره به اینکه نهاد‌های نظارتی برای پیگیری ساخت این بیمارستان ورود کنند افزود: اگر مسئولی در این زمینه سهل انگاری و یا کوتاهی کرده، باید پاسخگو باشد.

خطیب نماز جمعه سرفاریاب گفت: کسی که زحمت تربیت فرزند و صالح شدن او را بر خود هموار کند، در‌های رحمت حق در دنیا و آخرت را بر روی خود باز کرده است

حجت الاسلام زارعی پور با یادآوری سالروز شهادت آیت اللّه قدوسی و سرتیپ دستجردی و قیام ۱۷ شهریور یا جمعه سیاه، استقلال و آزادی ایران اسلامی را ثمره رشادت‌ و جانفشانی‌ انسان‌های شجاع و فداکار دانست؛ و همه ما مدیون آنان هستیم.

خطیب جمعه دیشموک در خطبه‌های نمازجمعه این شهر با بیان اینکه ایجاد امید، عزم در رفع مشکلات، سفر‌های استانی و مبارزه با فساد از مصادیق توفیقات دولت است گفت: رفع مشکلات معیشتی مردم باید اولویت اول مسئولان باشد.

حجت الاسلام راوند با اشاره به پیاده روی جهانی اربعین و مردمی بودن این حرکت جهانی افزود: اربعین نشانه مقابله با زر و زور و استکبار ستیزی است و دشمنان از این جریان حسینی می‌ترسند.

حجت الاسلام راوند با اشاره به سالروز شهادت رئیس علی دلواری و روز مبارزه با استعمار انگلیس گفت: رئیس علی دلواری در برابر انگلیسی‌ها ایستاد و به پیروی از علمای زمان خود، در برابر نقشه انگلستان تسلیم نشد.

امام جمعه دیشموک در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه وجود احشام از لحاظ بهداشتی در دیشموک زیبنده شهر نشینی نیست از مسئولان مرکز بهداشت و شهرداری خواست تا با همکاری مردم این مشکل را برطرف کنند.

خطیب جمعه پاتاوه در خطبه‌های نماز این شهر با گرامیداشت روز تعاون و گرامیداشت روز ۱۷ شهریور ۱۳۵۷ سالروز قیام مردم قم گفت: تعاونی‌ها با همیاری و تعامل موجب هم افزایی و تحولات مطلوب در بخش اقتصاد کشور می‌شوند.

حجت الاسلام سیادت با بیان اینکه اقتصاد کشور بر بخش‌های دولتی، تعاونی و خصوصی تقسیم شده است افزود: تعاونی‌ها با هدف دستیابی به برنامه‌های اقتصادی بزرگ و کوچک و با روحیه همیاری به منظور دست‌یابی به اهداف خاص تشکیل می‌شوند.

امام جمعه لیکک در جمع نمازگزاران این شهر با بیان اینکه برخی از طرح های اشتغالزایی که مهمترین دغدغه مردم است در این شهرستان غیرفعال و راکد هستند گفت: مجموعه شهرک های صنعتی و طرح بزرگ سیلستین ازجمله این طرح ها است که مشکلاتی در زمینه تامین آب و برق دارد و مسئولان برای کمک به ایجاد اشتغال راه اندازی این طرح ها را در اولویت قرار دهند.

حجت الاسلام افروغی با قدردانی از تلاش مقتدرانه تیم جدید مذاکره کننده هسته ای ایران ادامه داد : هرگاه و در هر برهه ای در مقابل اعضای تیم مذاکره کننده غربی مماشات، نرمش و عقب نشینی از خود نشان دادیم با شکست مواجه شدیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار