در گفتگوی اختصاصی با تابناک کهگیلویه و بویراحمد مطرح شد
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان در حاشیه سفر مسئولین به بهمئی، جزئیات اعتبارات خصوصا در پروژه‌های با اولویت این شهرستان را تشریح کرد.
کد خبر: ۱۰۸۲۳۱۵
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۰ 16 December 2022

علی شهابی نسب ، در گفتگو با تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، اظهار داشت : از مجموع بیش از ۹۰۰ میلیارد تومان اعتبارات استان حدود ۷۳ میلیارد تومان در شورای برنامه ریزی استان به شهرستان بهمئی اختصاص یافت که نشان دهنده رشد ۲۳ درصدی این اعتبارات نسبت به سال گذشته است.
شهابی نسب افزود: علاوه بر اعتبارات بودجه سالانه اعتباراتی از سفر ریاست جمهوری به مبلغ ۳۸۴ میلیارد تومان برای انتقال آب از سد کوثر به شهرستان در نظر گرفته که طی دو تا سه سال تامین و ابلاغ شده است.
وی ادامه داد: در سال جاری اعتبار در نظر گرفته شده سفر برای انتقال آب به بهمئی، ۱۳۰ میلیارد تومان است که ۵۰ میلیارد ان به صورت نقد در اختیار آب منطقه‌ای برای تکمیل پروژه قرار داده شده است.
شهابی نسب گفت: اعتبارات ابلاغی امسال برای تکمیل خط انتقال خواهد بود. فاز دوم که احداث ایستگاه‌های پمپاژ است در سال آینده تکمیل می‌شود و پروژه مطابق با وعده داده شده توسط آب منطقه‌ای در سال ۱۴۰۲ به بهره برداری خواهد رسید.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی دومین پروژه مهم بهمئی را بیمارستان ۳۲ تختخوابی این شهرستان عنوان کرد و افزود: این پروژه از لحاظ فیزیکی و ساختمان صد درصد تکمیل است که اعتبار ۲۰ میلیاردی در نظر گرفته شده از سفر، برای تجهیز است که تا دهه فجر به صورت رسمی افتتاح خواهد شد.
وی ادامه داد: سومین پروژه مهم از لحاظ محرومیت زدایی و در بحث اعتبارات مصوب سفر ، جاده در دست احداث منطقه محروم پهنُک است که تا این لحظه ۲۶ میلیارد تومان برای آن مصوب شده که تاکنون و در سال گذشته ۱ و نیم میلیارد و در سال جدید هم ۴ میلیارد تومان اختصاص داده شده است.
شهابی نسب افزود: پروژه جاده پهنُک در مجموع ۱۴ کیلومتر است که اداره راهداری قول داده اند تا پایان سال ۶ کیلومتر ان آسفالت شود ضمن اینکه کل پروژه ۵۰ میلیارد تومان اعتبار نیازد دارد که انشاالله با تخصیص این اعتبارات کل پروژه تکمیل خواهد شد.
وی ادامه داد: علاوه بر اعتبارات اعلام شده حدود ۹ میلیارد تومان از محل محرومیت زدایی برای این شهرستان در نظر گرفته شده که در بخش‌های آب و راه و مدرسه هزینه خواهد شد.
شهابی نسب گفت: ۱۰ میلیارد دیگر اعتبار جداگانه از مصوبات سفر مختص دو شهرستان کهگیلویه و بهمئی برای اجرای طرح‌های هادی در نظر گرفته شده است که در شهرستان بهمئی از محل این اعتبارات طرح هادی دو روستای شهید "چیره نژاد" و روستای "بنه پیر" که در ابتدای روستای پهنُک است، هزینه خواهد شد.
وی ادامه داد: یکی دیگر از پروژه‌های مهم و اولویت دار از لحاظ اعتباری در شهرستان بهمئی مربوط به سد "ایلی آباد" است که امسال آبگیری شد. برای این سد مبلغ ۳۶ میلیارد تومان طی سه سال در نظر گرفته شده که علاوه بر بحث پمپاژ، لوله گذاری شبکه انتقال به اراضی باید با این اعتبارات انجام شود ضمن اینکه در سال جاری مبلغ ۵ میلیارد تومان از محل اعتبارات سفر تامین شده است.
شهابی نسب در پایان گفت: تلاش مسئولان این است که پروژه‌های مهم و تاثیرگذار در محرومیت زدایی بهمئی را با تخصیص مناسب و به موقع اعتبارات در سریع‌ترین زمان ممکن به بهره برداری برسانند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار