تابناک کهگیلویه و بویراحمد نقاط ضعف و قوت استاندار را بررسی می کند (بخش اول)
در دوره استاندار فعلی کهگیلویه و بویراحمد تحرکاتی برای شکستن این سیاست غلط بی مهری یا بی تفاوتی نسبت به مناطق "محروم" صورت گرفته است .
کد خبر: ۱۰۹۴۰۶۰
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۹ 25 February 2023

تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، واژه محرومیت بار معنایی خاصی دارد که در هر حوزه‌ای که به کار برده شود، بی شک معنی لغوی ان یعنی " محروم بودن، بی بهرگی، ناامیدی، نامرادی، احتیاج، زیان، نقصان " و این دست معانی را در بر می‌گیرد.
وقتی محرومیت را در حوزه اجتماعی به کار می‌بریم معمولا منظور جامعه‌ای است که از قافله توسعه عقب مانده و هنوز مهمترین نیاز‌ها همان نیاز‌های اولیه یک زندگی حداقلی است.
در کهگیلویه و بویراحمد برخی تلاش می‌کنند کلمه محرومیت را کنار گذشته و از واژه کمتر توسعه یافته و یا نیازمند حمایت برای توسعه استفاده کنند، اما در برخی مناطق این استان و پس از گذشت حدود ۴۴ سال از انقلاب هنوز هم بهترین و کاملترین واژه‌ای که تعبیر و تفهیم کننده نوع زندگی اهالی آن منطقه است همان واژه "محرومیت" یا به بیان استاندار کهگیلویه و بویراحمد "فوق محروم" است.
از آنجایی که هر اقدامی برای توسعه از جمله زیرساخت‌ها در کهگیلویه و بویراحمد بستگی به اعتبارات دولتی دارد، توزیع نامتوازن این اعتبارات یکی از اساسی‌ترین دلایل محروم ماندن برخی مناطق استان نسبت به مناطق دیگر است نکته مهمی که متاسفانه تاکنون اراده جدی برای تغییر این شرایط دیده نشده است!
در دوره استاندار فعلی کهگیلویه و بویراحمد تحرکاتی برای شکستن این سیاست غلط بی مهری یا بی تفاوتی نسبت به مناطق "محروم" صورت گرفته است و در واقع یکی از اقدامات خوب استاندار فعلی کهگیلویه و بویراحمد، تلاش برای جبران این توزیع نامتوازن به نفع مناطق به شدت محروم استان بوده است که تا حدودی برای شروع کار عملکرد بسیار خوبی است.
وقتی از مناطق محروم کهگیلویه و بویراحمد صحبت می‌کنیم، زیلایی، جلاله، مناطقی از دیشموک، قلعه رئیسی و حتی گاهی احساس می‌شود جا‌هایی ناشناخته جدید که تا بحال عمق محرومیت آن‌ها به تصویر کشیده نشده است مانند پهنُک در منطقه رودتلخ بخش ممبی در شهرستان بهمئی را باید به یاد داشته باشیم!
سید علی احمدزاده از همان ابتدای شروع کار خود خصوصا پس از سفر ریاست جمهور به استان تلاش‌های زیادی را انجام داده است که ناشناخته‌ترین مناطق استان هم شناسانده شوند و هم با بازدید‌های میدانی، مهمترین مشکلات ان‌ها بررسی و در مسیر رفع این مشکلات اقداماتی صورت گیرد.
پهنُک در بخش ممبی شهرستان بهمئی یکی از مناطقی است که حتی اجرای پروژه هم در آن مورد استقبال پیمانکاران قرار نمی‌گیرد! چرا که هم هزینه بر است و احتمالا بدون صرفه و هم دور از دسترس!
نداشتن جاده دسترسی مهمترین مشکل این منطقه است که در خصوص اجرای ان هیچ رقابتی میان پیمانکاران بوجود نمی‌امد چرا که متقاضی نداشت! که اکنون با پیگیری‌های مداوم نهایتا یک پیمانکار برای جاده آن پیدا شد و در حال کار بر روی پروژه است!
احمدزاده تقریبا در بازدید‌های خود اولویت اصلی را بر روی بازدید و رفع مشکلات مناطقی گذاشته که کمتر استانداری حاضر به ورود جدی به مشکلات آن مناطق شده است و این یک نکته بسیار مثبت در کارنامه وی است.

احمدزاده اگر فقط یک عملکرد مثبت داشته باشد!

استاندار کهگیلویه و بویراحمد حتما ضعف‌هایی در عملکرد دارد که در جای خود به آن‌ها پرداخته خواهد شد، اما در خصوص نکات قوت وی بی شک بررسی میدانی و تلاش برای رفع مشکلات محروم‌ترین مناطق استان از کارنامه‌های درخشان وی است و حتی اگر بر فرض هیچ عملکرد مثبت دیگری هم برای وی وجود نداشته باشد همین توجه ویژه به مناطق فوق محروم کهگیلویه و بویراحمد برای یک استاندار در یک دوره مدیریتی، بسیار با ارزش و قابل دفاع است.

گزارشاتی از برخی سفرهای احمدزاده به مناطق محروم

سفر اولین استاندار به پهنوک ۴۴ سال پس از انقلاب! + فیلم

اینجا جلاله!

سفر یک روزه استاندار / جاده فتح الفتوح توسعه پیچاب !

احمدزاده اگر بتواند تا قبل از پایان دوره مدیریت خود در کهگیلویه و بویراحمد، پروژه‌های تعریف شده برای مناطق به شدت محروم استان مانند جاده دسترسی روستای پهنُک یا منطقه جلاله، پیچاب و برخی مناطق دیگر را به سرانجام برساند، نام وی در کنار معدود استانداران موفق کهگیلویه و بویراحمد برای همیشه ثبت خواهد شد.
شکی نیست که بازوان احمدزاده در به نتیجه رساندن این شروع کار امیدوار کننده اقدامات برای مناطق محروم در حوزه‌هایی است که در برخی موارد خود پاشنه آشیلی برای مدیریت وی محسوب می‌شوند که نیازمند درایت در انتخاب دقیق مدیران در این حوزه‌ها است.

احمدزاده اگر فقط یک عملکرد مثبت داشته باشد!

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار