رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: فوتی‌های تصادفات شهری این استان در سال گذشته افزایش ۶۷درصدی داشت.
کد خبر: ۱۱۰۰۶۶۲
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۸ 15 April 2023

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، سرهنگ جابر پیوست در گفتگو با ایسنا افزود: در سال گذشته ۲۱ فوت در سطح معابر و خیابان‌های شهر‌های استان کهگیلویه و بویراحمد به ثبت رسید که این میزان نسبت به سال قبل ۶۷درصد افزایش داشت. از مجموع این فوتی‌ها ۱۴ نفر عابر پیاده بودند.

وی اظهارکرد: ۲۲ نقطه حادثه خیز در سطح شهر‌های استان کهگیلویه و بویراحمد شناسایی شده است که باید هر چه سریعتر نسبت به رفع آن‌ها اقدام شود.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: بیشترین نقاط حادثه خیز در سطح شهر یاسوج هستند که پل نیمه تمام سوم بشار یاسوج به جهت فاقد روسنایی بودن، کم عرض بودن، ناتمام بودن عرشه دوم پل، فاقد علائم هشدار دهند و خط کشی بودن مهمترین نقطه حادثه خیز استان است.

سرهنگ پیوست تصریح کرد: همچنین کمربندی حدفاصل میدان انقلاب تا تقاطع بلکو یکی دیگر از نقاط حادثه خیز استان است بطوریکه هفته‌ای چهار تا پنج تصادف در قبرستان واقع شده در این محدوده رخ می‌دهد. حد فاصل پیچ بنسنجان تا سه راهی کاکان یکی دیگر از نقاط حادثه خیز استان است.

وی با اشاره به مشکلات شهری یاسوج، مرکز استان تاکید کرد: هیچ گونه زیرساختی همچون پارکینگ عمومی در شهر یاسوج وجود ندارد، معابر و خیابان‌های این شهر کم عرض هستند و عملا این خیابان‌ها جوابگوی ترافیک عادی نیست که در هنگام ورود گردشگران و مسافران با مشکل مواجه می‌شویم که نارضایتی و گلایه شهروندان، مهمانان و مسافران را در پی دارد.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: برخی خیابان‌های و معابر شهر یاسوج بخصوص از حدفاصل میدان جانباز تا انتقال خون جوابگوی ترافیک نیستند که باید در این خصوص بصورت بلند مدت و با ساخت و احداث تقاطع غیر هم سطح چاره اندیشی شود.

پیوست ادامه داد: همچنین خیابان شهید منتظری که بیمارستان شهید بهشتی در آن واقع شده است عملا پاسخگوی حجم ترافیک نیست و مشکلات زیادی را ایجاد کرده است.

وی عنوان کرد: در چهار شهر یاسوج، گچساران، دهدشت و لیکک مرکز تعویض پلاک داریم که در سال گذشته بیش از ۳۸ هزار خدمت در رابطه با نقل و انتقال و شماره گذاری ارائه کرده اند و از این تعداد ۵۹۴ مورد مربوط به موتورسیکلت بوده است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان کهگیلویه و بویراحمد اظهارکرد: طی سال گذشته در ۸ مرکز صدور گواهینامه رانندگی استان در مجموع ۱۴ هزار و ۲۴۱ گواهینامه رانندگی مختلف صادر شد.

پیوست تصریح کرد: برای اولین بار در استان کهگیلویه و بویراحمد، در یاسوج مرکز استان آموزشگاه رانندگی بانوان افتتاح شده است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: در شهر‌های دهدشت، گچساران و لیکک از سال گذشته شماره گذاری خودرو‌های کشاورزی انجام شده است. همچنین تعویض پلاک خودرو‌های عمومی نیز که در مرکز استان انجام می‌شد به جهت جلوگیری از تردد و رفت و آمد، رفاه حال مردم و ارائه خدمات بهتر به این شهر‌ها واگذار شد.

پیوست بیان کرد: در جهت آگاهی بخشی و کار فرهنگی و آموزش، در سال گذشته ۲۹ هزار نفر در مساجد، مدارس، دانشگاهها، مهد کودک ها، دستگاه‌های دولتی و غیردولتی و به رانندگان استان آموزش داده شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار