زکی نژاد بخشدار فرهنگي لنده در پیامی روز معلم را محضر معلمین این شهرستان تبریک گفت
کد خبر: ۱۱۰۳۲۸۵
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۵ 02 May 2023

پیام تبریک بخشدار لنده به مناسبت گرامیداشت مقام معلم

در پیام بخشدار بخش مرکزی لنده آمده است

به نام آن که جان را فکرت آموخت

آموزش و تربیت صحیح از عالی ترین ارزشهای مکاتیب بشر و ‌حتی ادیان آسمانی است تا آنجا که شاید بتوان گفت در کنار زیبایی، دوستی و پرستش حتی در زمره سجایای فطری نیز قلمدادشان کرد. برای همین از دیرباز پیر و مرشد و مربی در اقالیم، ملل و تمدنهای باستانی نیز ارج و جاهی هم طراز اشراف و نجبا داشته است.

در آموزه های دینی ما مسلمانان این فضیلت تا بدانجا ارزشمند است که پیامبر اسلام ندای انی بعثت معلما سر می دهد.

در دنیای امروز نیز ترقی یا واپس ماندگی کشورها را تا حدود زیادی نوع نگاه حکومتها به امر تعلیم و معلمان تعیین می کند.

نظام ارزشمدار جمهوری اسلامی نیز پیوسته در تلاش بوده معلمان را پیشقراولان فرایند توسعه تعریف کند و همواره برای ارتقاء منزلت مادی و اجتماعی این عزیزان کوشیده است امید است که بیش از این نیز عنایت گردد. ۱۲ اردیبهشت روزی نمادین برای یادآوری اهمیت تعلیم و معلم است وگر نه معلم و معلمی نقطه ای و نمادین نیست که در یک روز خلاصه شود.

معلمی یک فرایند است که تعطیل بردار نیست و معلمان در هر شرایط و هر فصلی چه در مدرسه چه در بطون جامعه همواره معلم بوده و جامعه آنان را به سان اسوه های خود می شناسد که این امتیاز فراتر از هر رتبه و درجه مادی و رشک برانگیز است و بی شک معلمان را سزاوار تمجید می گرداند. برخورداری از فضیلت معلمی به خودی خود هنری است که آن را به تمامی همکاران فرهنگی ام تبریک گفته و برای یکایک آنان آرزوی سربلندی و تعالی دارم.

 قنبر زکی نژاد

بخشدار مرکزی شهرستان لنده

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار