نشست هیئت اندیشه ورز بسیج رسانه استان کهگیلویه و بویراحمد با موضوع چگونگی ایفای نقش موثرتر در حوزه افزایش تولید و هم چنین برگزاری دومین کنگره ملی شهدای استان برگزار شد.
کد خبر: ۱۱۰۹۸۸۶
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۱ 12 June 2023

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، اولین نشست هیئت اندیشه ورز بسیج رسانه استان در سال ۱۴۰۲ با حضور سید، ولی موسوی رئیس هییت، سرگرد پاسدار عباس رضایی مسئول بسیج رسانه استان و اعضای آن در محل کنگره شهدای استان برگزار شد.
این نشست با محوریت ۲ موضوع از جمله چگونگی ایفای نقش اصحاب رسانه استان در حوزه شعار سال و همچنین نقش آفرینی بهتر اصحاب رسانه در برگزاری دومین کنگره ملی شهدای استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.
در این نشست ابتدا رضایی مسئول سازمان بسیج رسانه استان توضیحاتی در خصوص عملکرد هییت اندیشه ورز رسانه در سال گذشته و هم چنین برنامه‌های سازمان بسیج رسانه در سال جاری ارائه کرد. پس از صحبت‌های مسئول بسیج رسانه استان، اعضای هییت اندیشه ورز به بیان نظرات خود در مورد موضوعات جلسه پرداختند و پس از جمع بندی نظرات، تصمیماتی توسط این هییت به تصویب رسید.
راه اندازی اتوبوس مطالبه گری برای پیگیری وضعیت تولید در شهرک‌ها و کارخانجات و کارگاه‌های تولیدی استان، شناسایی یک تیم تخصصی ااقتصادی در کنار هییت اندیشه ورز رسانه برای مطالبه گری رسانه ای، تشکیل میزگردی برای آموزش رسانه‌ها در حوزه وضعیت اقتصادی استان، شناسایی و حمایت رسانه‌ای از تولیدگران واقعی. رسانه‌ای کردن مشکلات آن هاو معرفی و الگوسازی از تولیدگران نمونه، شناسایی سوژه‌هایی از شهدای استان که دارای ظرفیت‌های بزرگ نظامی، عرفانی و روحانی بوده اند و هم چنین کمک به مسئولین استان برای آسیب شناسی دوره قبل کنگره شهدای استان از جمله این مصوبات بود.
سید، ولی موسوی، رئیس هییت اندیشه ورز بسیج رسانه استان نیز در این جلسه گفت: گفتمان سازی، جریان سازی، اولویت سازی و مطالبه گری از راهبرد‌های مهم هیات اندیشه ورز بسیج رسانه در سال جاری است که با کمک رسانه‌ها و تعامل با مسئولان دنبال خواهد شد.
وی به دو دستور کار نخستین جلسه هیات اندیشه ورز بسیج رسانه اشاره کرد وگفت: رسانه‌ها در استان در تحقق شعار محوری سال یعنی مهار تورم و رشد تولید که از سوی مقام معظم رهبری به عنوان مهمترین راهبرد سال نامگذاری شده است نقش کلیدی دارند.
موسوی توجه رسانه‌ها به مسائل اقتصادی در کنار دیگر مسائل فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و عمرانی را بسیار مهم دانست و گفت: کمیته‌ای در هیات اندیشه ورز بسیج رسانه برای پیگیری مطالبه شعار سال از مسئولان مرتبط در رابطه با مهار تورم و رشد تولید راه اندازی می‌شود تا با برجسته سازی کار‌ها و اقدامات انجام شده و بیان نقاط ضعف و قوت شاهد تحقق این راهبرد و مطالبه مهم رهبرفرزانه انقلاب باشیم.
رئیس هیات اندیشه ورز بسیج رسانه سپاه فتح استان کهگیلویه وبویراحمد با اشاره به اینکه اثرگذاری رسانه‌ها در مسائل توسعه‌ای اگر از نقش مدیران اجرایی بیشتر نباشد، کمتر نیست بیان کرد: اقدامات و برنامه‌های بزرگ در جامعه بدون تبیین درست، آثار و نتایج مثبتی ایجاد نمی‌کند که لازم است مسئولان در تعامل و همکاری نزدیک با اصحاب رسانه باشند.
وی افزود: دشمن در جنگ ترکیبی و اقتصادی آرایش جدیدی گرفته و از ابزار رسانه با خبرسازی‌های کاذب و تبلیغات روانی به دنبال ایجاد التهاب در جامعه است و نهایت استفاده می‌کندکه در این شرایط حساس رسانه‌ها با تولید و انتشار اخبار مفید، دقیق وامید آفرین می‌توانند با مهندسی افکار عمومی توطئه‌های دشمن را خنثی نمایند.
موسوی با بیان اینکه در دولت مردمی ایران قوی باید بیشترین ارتباطات با مردم و رسانه‌ها وجود داشته باشد گفت: رسانه‌ها با اطلاع رسانی به هنگام و درست، ارائه تحلیل‌های منطقی، هم افزایی و مطالبه گری در راستای مسائل توسعه‌ای می‌توانند پاسخگوی سوالات و ابهامات افکار عمومی در جامعه باشند.
وی با اشاره به اینکه دولت با عزم و اراده جدی و بی وقفه تلاش می‌کند تا با جبران کمبود‌ها و تامین نیاز‌ها روحیه امید و سرزندگی را در جامعه احیا و تقویت کند گفت: لازم است امسال دستگاه‌های اجرایی بر روی دو مقوله مهار تورم و رشد تولید متمرکز شوند تا شاهد کارآمدی نظام اسلامی و حل مشکلات مردم در این زمینه باشیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار