کد خبر: ۱۱۱۰۸۷۱
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۵ 18 June 2023

به گزارش تابناک مازندران ، اخبار انتظامی استان مازندران در مورخه 28/03/1402 تقدیم حضور می گردد.

------------------------------

معافيت جديد سربازي براي خانواده هاي داراي فرزند معلول 

معاون وظيفه عمومي فرمانده انتظامی استان مازندران از معافيت جديد سربازي براي خانواده هاي داراي فرزند معلول خبر داد. 

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "محمدرضا کريم پور" در تشریح این خبر گفت: در راستاي حمايت از خانواده هاي داراي فرزند معلول و برابر ابلاغيه ستاد کل نيروهاي مسلح، معافيت تنها فرزند ذکور سالم خانواده هاي داراي فرزند معلول شديد، به ماده 6 قانون جامع حمايت از معلولان افزوده شد.

وی افزود: درماده 6 قانون خدمت وظيفه عمومي يکي از فرزندان ذکور بواسطه ي معلوليت پدر و يا مادر و يا دو فرزند معلول خانواده از خدمت دوره ضرورت معاف مي شوندکه معافيت فوق نيز به اين ماده افزوده شده و واجدين شرايط مي توانند با تاييديه سازمان بهزيستي از طريق يکي از دفاتر خدمات الکترونيک انتظامي (پليس+10) محل سکونت براي ثبت درخواست خود اقدام و از رده ي وظيفه عمومي شهرستان محل سکونت خود پيگيري نمايند.

معاون وظيفه عمومي فرمانده انتظامی استان مازندران تصریح کرد: بعنوان مثال، در خانواده ي داراي يک فرزند ذکور سالم و يک فرزند معلول، در صورت تاييد معلوليت شديد فرزند از سوي سازمان بهزيستي و شوراي پزشکي وظيفه عمومي، تنها فرزند ذکور سالم خانواده از خدمت دوره ضرورت معاف مي شود.

سرهنگ کريم پور اظهار کرد: در اين اطلاعيه آمده است، مشمولان و خانواده هاي آنان براي کسب اطلاعات بيشتر مي توانند از طريق پايگاه اطلاع رساني سازمان به نشاني www.vazifeh.police.ir و يا کانال سازمان در پيام رسان هاي داخلي (سروش، ايتا و روبيکا) به نشاني khabaresarbazi@ از آخرين اخبار مربوطه مطلع شوند.

------------------------------

چاقوکشی منجر به قتل در تنکابن 

فرمانده انتظامي شهرستان تنکابن از چاقوکشی منجر به قتل خبر داد و گفت: متهم به قتل حین فرار در جاده کندوان دستگير شد. 

به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سرهنگ "بهادر دیلمی" در تشريح جزئيات اين خبر گفت: در پي وقوع يک فقره چاقوکشی منجر به قتل در شهرستان تنکابن، بلافاصله ماموران جهت بررسي موضوع به محل مذکور اعزام شدند.

وي افزود: در تحقيقات گسترده ماموران پليس آگاهی و اطلاعات مشخص شد مقتول که فردی حدوداً 35 ساله بوده بر اثر درگیری و چاقو کشی به قتل رسید.

فرمانده انتظامي شهرستان تنکابن تصریح کرد: ماموران در نهايت متهم را شناسايي و طي عملياتي منسجم وی را که با خودروی خطی قصد فرار داشته در جاده کندوان دستگير  می کنند.

سرهنگ دیلمی با اشاره به اعتراف قاتل به بزه ارتکابي (قتل) خاطرنشان کرد: متهم در تحقيقات پليس علت و انگيزه خود را از درگيري اختلافات قومی با مقتول عنوان کرد.#

------------------------------

پلیس، فرشته نجات جوان سورکی شد / نجات از خودکشی با اقدام به‌موقع پلیس 

معاون فرهنگی و اجتماعی فرماندهی انتظامی استان مازندران از اقدام و حضور به موقع نیروهای پلیس 110 به جهت ممانعت از خودکشی پسر جوان در شهرستان میاندورود خبر داد. 

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "سید جعفر ساداتی" در تشریح این خبر گفت: در پی تماس تلفنی با مرکز 110 و اعلام یک مورد اقدام به خودکشی در ابتدای شهر سورک، مراتب به سرعت به یکی از واحدهای نزدیک محل اعلام شد.

وی افزود: با توجه به حساسیت موضوع، کارکنان پلیس110 در صحنه حاضر و مشاهده کردند که پسر جوانی قصد پرتاب نمودن خود از روی پل عابر پیاده را دارد و تعدادی از اهالی و عابران در محل تجمع دارند.

معاون فرهنگی و اجتماعی فرماندهی انتظامی استان مازندران، تصریح کرد: با اقدامات به موقع روانشناسی و کنترل هیجانات فرد توسط همکاران انتظامی در محل حادثه، از خودکشی و مرگ حتمی پسر جوان جلوگیری شد و این جوان ضمن معرفی به دایره مشاوره و مددکاری کلانتری شهر سورک، علت ارتکاب به این اقدام را مشکلات خانوادگی ناشی از طلاق والدین و استفاده از داروی اعصاب و روان توسط خودش عنوان کرد.

سرهنگ ساداتی با اشاره به این که اقدامات درمانی و رفع مشکل وی در دستور کار کارشناسان دایره مشاوره و مددکاری قرار گرفت، اظهار داشت: با ایجاد دایره مشاوره و مددکاری در کلانتری ها، شهروندان می توانند در صورت لزوم از خدمات رایگان این مراکز در زمینه های مختلف شغلی، تحصیلی و مشاوره ای بهره مند شوند.

------------------------------

کشف 47 کیلوگرم تریاک از سوداگر مرگ در محور هراز 

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان مازندران از کشف 47کیلوگرم تریاک با توقیف یک دستگاه خودرو پژو 405 در عملیات مشترک پلیسی با ماموران مبارزه با مواد مخدر آمل در محور هراز خبر داد.  

 

مهدوی روابط عمومی خبرگزاری کشور خ زارعی نکا:
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "محمد زمان شالیکار" با اعلام این خبر، گفت: در 48 ساعت گذشته به منظور برقراری نظم و امنیت عمومی و مبارزه با سارقان، فروشندگان مواد مخدر و اخلاگران نظم و امنیت طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در سطح شهرستان بابل به اجرا در آمد.

وی با اشاره به دستگیری17سارق از قبیل منازل شخصی، قطعات داخل خودرو، کابل برق، موتورسیکلت، ساختمان نیمه کاره و پمپ کشاورزی در این طرح، بیان داشت: در این طرح12دستگاه خودرو متخلف توقیف و 8 دستگاه موتورسیکلت نیز کشف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان بابل همچنین اظهار داشت : در این طرح 5 نفر از مخلان نظم و امنیت و 8 خرده فروش مواد مخدر و 4 معتاد متجاهر شناسایی و دستگیر شدند.

سرهنگ شالیکار از معرفی متهمان به مراجع قضائی خبر داد و از شهروندان خواست: برای ایجاد امنیتی پایدار در شهرستان و مقابله با سوداگران مرگ با پلیس همکاری کرده و هرگونه اطلاعات و اخباری در زمینه مسائل امنیتی و انتظامی را در اسرع وقت به مرکز فوریت های پلیسی110 اعلام كنند.

سرهنگ "علیرضا ثقفی" در گفت و گو با خبرنگار پايگاه خبري پليس، گفت: در اجرای طرح مبارزه با قاچاقچیان موادمخدر، ماموران عملیات ویژه پلیس مبارزه با مواد مخدر استان با انجام اقدامات اطلاعاتی و تحقیقات پلیسی از فعالیت باند تهیه و توزیع مواد مخدر با خبر شدند.

وی تصریح کرد: با انجام اقدامات اطلاعاتی و تحقیقات پلیسی، یکی از اعضای باند تهیه و توزیع موادمخدر که با استفاده از خودرو از استان تهران به سمت مازندران اقدام به قاچاق موادمخدر می کرد، شناسایی شد.

رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر مازندران از همکاری ماموران پلیس مبارزه با موادمخدر شهرستان آمل برای دستگیری متهم خبر داد و افزود: در عملیاتی ضربتی و غافلگیرانه، خودروی متهم در محور هراز متوقف و در بازرسی از آن 47 کیلوگرم تریاک کشف شد .

سرهنگ ثقفی از دستگیری متهم و تحویل به مرجع قضائی خبر داد و از شهروندان خواست: برای رسیدن به جامعه ای آرمانی و جلوگیری از هرگونه ناهنجاری های اجتماعی با پلیس همکاری کرده و هرگونه اطلاعات و اخباری در این زمینه را به مرکز فوریت های پلیسی 110 اعلام دارند.

------------------------------

اعتراف به 22 فقره سرقت سارقان در عباس آباد 

فرمانده انتظامی شهرستان عباس آباد از دستگیری 4 سارق معابر عمومی و اعتراف به 22 فقره سرقت، خبر داد. 

سرهنگ "ناصرصالحی" در گفت و گو با خبرنگار پايگاه خبري پليس، در تشریح جزئیات این خبر گفت: در پی وقوع چندین فقره سرقت از معابر عمومی در عباس آباد، به دلیل حساسیت موضوع شناسایی و دستگیری سارق یا سارقان در دستور کار ماموران یگان امداد شهرستان قرار گرفت.

وي در ادامه با اشاره به اینکه ماموران با انجام اقدامات اطلاعاتی، موفق شدند 4 نفر سارق را شناسایی و در یک عملیات غافلگیرانه ، دستگیر کنند افزود: در استعلام های صورت گرفته مشخص شد متهمان از سارقان حرفه ای و سابقه دار می باشد.

فرمانده انتظامی عباس آباد با بیان اینکه متهمان در بازجویی های پلیسی به 22 فقره سرقت در سطح شهرستان معترف شدند، خاطرنشان کرد: در بازرسی از خودروی متهمان، مقداری اموال مسروقه و آلات سرقت کشف شد.

سرهنگ صالحی در پایان تصریح کرد: در این رابطه چهار متهم دستگیر و پس از تشکیل پرونده مقدماتی، تحویل مراجع قضائی شدند.

------------------------------

دستگیری سارق داخل خودرو در آمل 

فرمانده انتظامی شهرستان آمل از دستگیری یک سارق داخل خودرو با تحقیقات فنی ماموران آگاهی آمل خبر داد. 

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس سرهنگ "علی داداش تبار" با تشریح جزئیات این خبر اظهار داشت: در پی وقوع چندین فقره سرقت داخل خودرو در این شهرستان ، موضوع بطور ویژه در دستور کار ماموران آگاهی شهرستان قرار گرفت.

وی افزود: با تحقیقات فنی پلیسی یک سارق شناسایی و در حین سرقت خودرو دستگیر شد.

فرمانده انتظامی شهرستان آمل با بیان اینکه متهم باشیوه و شگردهای ماهرانه ای  اقدام به سرقت می نموده و دارای سوابق کیفری متعدد سرقت نیزبوده، تصریح کرد: متهم مذکور در بازجویی اولیه به 9فقره سرقت داخل خودرو اعتراف کرد.

سرهنگ داداش تبار با ا شاره به اینکه از مخفیگاه متهم در منزل وی انواع وسایل سرقتی داخل خودرو کشف شد، اظهار داشت: پس از تشکیل پرونده متهم تحویل مراجع قضایی شد.

------------------------------

کشف 7 تن چوب جنگلي قاچاق در ساری 

فرمانده انتظامی شهرستان ساری از کشف 7 تن چوب جنگلي قاچاق و توقیف دو خودروی ایسوزو و نیسان خبر داد. 

به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سرهنگ "عبداله حسن زاده" با اعلام اين خبر افزود: در راستاي مبارزه با قاچاق محصولات و فرآورده های جنگلی، ماموران بخش انتظامی پاسگاه هولاردر مسیر حوزه استحفاظي به دو خودروی ایسوزو، نیسان حامل چوب مشکوک شدند.

وی، افزود: ماموران خودروی مورد نظر را متوقف و در بازرسی از آن 7 تن چوب که توسط راننده خودرو به صورت غیر مجاز از جنگل های شهرستان ساری برداشت شده بود ،کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان ساری، تصریح کرد: رانندگان خودرو پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی و محصولات قاچاق کشف شده به اداره منابع طبیعی شهرستان ساری تحویل داده شد.

سرهنگ حسن زاده در پايان با اشاره به اين كه قطع درختان جنگلی، به تاراج بردن منابع ملي بوده و تبعات زيست محيطي زيادي را در پي دارد، از شهروندان خواست: در صورت مشاهده فعاليت غيرقانوني قاچاقچيان چوب و محصولات حاصل از آن مراتب را سريعا به پليس 110 اطلاع دهند

------------------------------

دستگیری 17سارق در طرح ارتقاء امنیت اجتماعی محله محور بابل 

فرمانده انتظامی شهرستان بابل از دستگیری17 سارق در طرح ارتقاء امنیت اجتماعی محله محور آن شهرستان خبر داد.  

خبر سلمان مهدوی

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار