گزارش تابناک از نشست استاندار با اصناف
نشست استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اصناف و بازاریان در حالی برگزار شد که در این نشست تاریخ سفر رئیس جمهور به استان اعلام شد.
کد خبر: ۱۱۱۲۴۷۴
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۱ 27 June 2023

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد در این نشست که چند مدیر کل مرتبط با حوزه اصناف و بازاریان حضور داشتند، بازاریان مهمترین مشکلات و دغدغه‌های خود را مطرح کردند که استاندار کهگیلویه و بویراحمد ضمن پاسخ به دغدغه‌ها از آن‌ها خواست که برای سفر رئیس جمهور و جذب تسهیلات زیادی که قرار است در این سفر به استان داده شود، برنامه ریزی داشته باشند.
سید علی احمدزاده سید علی احمدزاده در این نشست گفت: بازاریان به بودن در کنار مردم شهرت دارند و از ابتدای انقلاب تاکنون پای آرمان‌های نظام و در کنار مردم بوده اند و هیچ کس نمی‌تواند این موضوع را نادیده بگیرد.

وی با بیان این نکته که سفر رئیس جمهور به احتمال قوی در روز‌های ۱۴ و ۱۵ تیرماه در آستانه عید غدیر و یا در روز ۲۲ و ۲۳ تیر ماه انجام می‌شود، اظهار داشت: در این سفر اعتبارات بسیار بی سابقه‌ای برای استان در نظر گرفته می‌شود که انتظار داریم همه حوزه‌ها نسبت به جذب این اعتبارات برنامه داشته باشند.(توضیح : احتمال جابجایی زمان سفر به دلیل برگزاری آزمون سراسری کنکور درروز‌های ۱۴ و ۱۵ تیرماه وجود دارد)
احمدزاده گفت: در سفر اول بیش از ۷ هزار میلیارد تومان برای توسعه زیرساخت‌های استان در نظر گرفته شد که بیش از ۳ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان آن تاکنون به استان پرداخت شده و بیش از ۳ هزار میلیارد تومان دیگر هم تا پایان سال پرداخت می‌شود.
وی ادامه داد: در سفر دوم برای توسعه زیرساخت‌ها برنامه ریزی و مطالبه ما ۱۰ هزار میلیارد تومان است که امیدواریم با این اعتبارات تحولی بزرگ در حوزه راه‌ها و دیگر زیرساخت‌های استان ایجاد شود.
احمدزاده خطاب به بازاریان گفت: بین ۱۰ تا ۱۵ هزار میلیارد تومان اعتبار برای توسعه مشاغل و کارگاه‌های متوسط مطالبه ما از رئیس جمهور است که شما باید برنامه ریزی برای جذب بخشی از این تسهیلات در راستای ارتقا خدمات حوزه بازار را داشته باشید .

مالیات مهمترین دغدغه اصناف!
احمدزاده با اشاره به بیان برخی مشکلات از طرف بازاریان خطاب به مدیران مربوطه بیان کرد: این بازاریان عزیز امروز میهمان ویژه من هستند و کسی حق ندارد از گل نازکتر به آن‌ها بگوید و شما به عنوان مدیران موظف به پیگیری مشکلات ان‌ها هستید ضمن اینکه در سفر رئیس جمهور تلاش می‌کنیم نماینده‌ای از شما بازاریان در جلسه با رئیس جمهور حضور داشته باشد و شخصا هم مشکلات شما را با آیت الله رئیسی مطرح خواهم کرد.
استاندار با بیان این نکته که گویا مهمترین مشکل اصناف بحث مالیات است، افزود: در مجموع رشد مالیات استان نسبت به سال قبل ، افزایش زیادی داشته است و من به عنوان استاندار هم نسبت به این موضوع انتقاد داشتم و در جلسه‌ای خطاب به وزیر اقتصاد اعلام کردم که در کهگیلویه و بویراحمد چه چیزی کشف کرده اید که انتظار چنین افزایشی در مالیات را دارید و از هم اکنون پیش بینی عدم تحقق این میزان مالیات را داشته باشید!
احمدزاده با بیان این نکته که دغدغه بازاریان را دغدغه خود می‌دانیم، ادامه داد: در ان جلسه به وزیر اقتصاد اعلام کردم که ما در بحث بازاریان ، فرار مالیاتی نداریم و افزایش بی سابقه مالیات بازاریان می‌تواند منجر به فرار مالیاتی شود بنابراین شما به جای افزایش بی رویه مالیات به دنبال فرار‌های مالیاتی باشید.
احمدزاده ضمن لزوم توجه به دغدغه اصلی این روز‌های بازاریان، گفت: اداره امور مالیاتی و دیگر دستگاه‌های مرتبط با اصناف جلسات تخصصی برگزار کرده و حتی اگر لازم شد به صورت موردی ، تک تک موارد مالیاتی کسبه را بررسی و تا هر میزان که از نظر قانون امکان دارد نسبت به آن‌ها توجه صورت گیرد.
قرار نیست در این دولت به بازاریان ظلم شود
استاندار کهگیلویه و بویراحمد به بخش دیگری از دغدغه‌های اصناف اشاره کرد و گفت: در خصوص برپایی نمایشگاه‌های فصلی و دیگر موارد بار‌ها تاکید کرده و پی گیری می‌کنم که در برپایی این نمایشگاه‌ها، باید از صنوف استان که تخفیف در فروش خود اعمال می‌کنند، استفاده شود بنابراین پذیرفتنی نیست که از دیگر مناطق کشور غرفه برپا کنند مگر اینکه مورد خاصی باشد که در استان وجود نداشته باشد.
احمدزاده ادامه داد: در خصوص فروشگاه‌های زنجیره‌ای هم من با نظر بازاریان موافق هستم و در این خصوص بار‌ها با وزارت مکاتبه داشته ام که این فروشگاه‌ها فقط درآمد‌های استان را به حساب‌هایی در تهران منتقل می‌کنند ضمن اینکه به معاون اقتصادی تاکید ویژه داشته ام که اجازه توسعه این فروشگاه‌ها در استان داده نشود چرا که نه گردش مالی ان‌ها در استان ما است و نه حتی مالیات آن‌ها به اسم استان می‌آید.
استاندار افزود: قرار نیست که در این دولت به بازاریان ظلم شود و یا با هم تقابل داشته باشیم بلکه ما به عنوان دولت و شما با هم همکاری داریم که در کنار هم کار‌ها را پیش ببریم و مشکلات را حل کنیم.
فرصت طلایی برای بازاریان
احمدزاده با اشاره به پروژه‌های بسیار بزرگی که در سفر رئیس جمهور افتتاح خواهد شد افزود: پتروشیمی گچساران به تنهایی علاوه بر ایجاد اشتغال به تعداد زیاد، زیر مجموعه‌های زیادی برای تامین نیاز‌ها، بازار فروش ، حمل و نقل و بسیاری موارد دیگر دارد که باید برای تامین از ظرفیت‌های خود استان استفاده شود.
وی ادامه داد: در سفر دوم رئیس جمهور پروژه‌های بزرگی مانند پتروشیمی چرام، گاز مختار، پالایشگاه گچساران و پروژه‌های بزرگ دیگری تعریف شده است که اجرای آن‌ها، بازار بسیار خوبی برای تامین تجهیزات و نیازمندی ها در استان ایجاد می‌کند بنابراین از هم اکنون بازاریان استان آمادگی استفاده از این فرصت برای رونق کار خود را داشته باشند.
احمدزاده افزود: پس از سفر دوم چیزی حدود ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار میلیارد تومان برای اجرای پروژه‌ها هزینه خواهد شد که اگر بازاریان استان بتوانند فقط ۵۰ هزار میلیارد از این اعتبارات را در خود استان تامین تجهیزات و نیازمندی‌های پروژه‌ها جذب کنند، کمک بزرگی به بهبود اقتصاد خانوار استان خواهد شد.
وی ادامه داد: بزرگترین پل قوسی کشور در ورودی شهر سیسخت اجرا خواهد شد که انتظار ما این است، خرید‌های این پروژه در هر زمینه‌ای که امکان آن وجود دارد در بازار استان انجام شود.
احمدزاده ادامه داد: پس از سفر دوم رئیس جمهور، رقم‌های زیاد اعتباری وارد استان می‌شود، بنابراین بازاریان استان باید از هم اکنون ، برنامه ریزی کنند و مشخص کنند که چه میزان از این اعتبارات را جذب خواهند کرد.
آبریز تحول ایجاد می‌کند
استاندار کهگیلویه و بویراحمد در ادامه گفت: یکی از برنامه‌های من پیگیری احداث سد آبریز است که در این زمینه از همه توان خود استفاده خواهم کرد که امیدوارم به نتیجه برسد.
احمدزاده ادامه داد: با برآورد‌هایی که صورت گرفت تخمین زده می‌شود با احداث سد آبریز و رونق کشاورزی در روستا‌های پایین دست، به نرخ امروز، سالانه حداقل ۵ هزار میلیاردتومان درآمد خواهیم داشت که این رقم بسیار بزرگی است و باعث تحول اساسی آن هم در محروم ترین مناطق می‌شود.
وی افزود: به شدت پیگیر پایان کار سد تنگ سرخ هستیم چرا که با آبگیری این سد، فقط ۶ هزار هکتار زمین زیر کشت آبی می‌رود که این خود موجب تحول اساسی در منطقه می‌شود.

در این نشست بازاریان مهمترین مشکلات خود را مطرح کردند که استاندار از مدیران مربوطه خواست نسبت به رفع این مشکلات همکاری لازم را داشته باشند .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار