کد خبر: ۱۱۱۴۴۹۱
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۴۰۲ - ۲۱:۵۳ 10 July 2023

 

به گزارش تابناک ،داریوش احمدی، رئیس امور مالیاتی گچساران در نشست با خبرنگاران و اصحاب رسانه گفت: بخش عظیمی از منابع درآمدی بودجه دولت از مالیات تأمین‌شده است. مالیاتی که پرسه بسیار سنگینی دارد و خوشبختانه در سال‌های اخیر با همکاری سربازان جبهه اقتصادی و همکاران امور مالیاتی در اقصی نقاط کشور و نیز همکاری مردم، اتفاقات بسیار خوبی در وصول مالیات انجام گرفت. اگرچه طی دو سال اخیر رشد بسیاری خوبی در امر مالیات و وصول آن داشته‌ایم.

وی افزود: همکاران ما در نقاط مختلف کشور به مبنای شفاف مالیات دست‌یافته و اولین اقدام در این خصوص نیز دستگاه پوز بوده است در چند هفته اخیر قریب بر ۶۰۰ ارباب‌رجوع به اداره مالیاتی شهرستان مراجعه کرده که بیشترین مطالبات آن‌ها در خصوص نحوه ثبت‌نام، اظهارنامه مالیاتی و برخی مشکلات بوده است. اگرچه برخی از مشاغل به‌اشتباه (سامانه‌ای) مالیات آن‌ها افزایش‌یافته بود که با رفع ایرادها مالیات آن‌ها نیز کمتر شد.

احمدی در ادامه اظهار کرد: باید توجه کرد که ابلاغ مالیات 100 به‌صورت الکترونیکی است و چنانچه اعتراضی باشد در هیئت ۲۳۸ ماده‌قانونی می‌تواند متعرض باشند و به اعتراض آن‌ها رسیدگی می‌شود؛ بنابراین در سال گذشته سالی بی‌نظیر برای سازمان و مؤیدان مالیاتی بوده با درآمد مالیاتی خوبی که برای اولین بار نیز کسری بودجه تأمین شود.

رئیس امور مالیاتی گچساران تصریح کرد: با توجه به تبصره دولت برای سال ۱۴۰۱ که اعلام شد نسبت به سال ۹۹ مالیات وصول‌شده ۲۱۶ درصد رشد داشتیم و از مجموع کل اظهارنامه مالیاتی عملکرد سال ۱۴۰۰ نسبت به سال ۹۹ نزدیک به ۱۹۴ درصد افزایش داشته است.

وی ادامه داد: شرکت پتروشیمی گچساران به دلیل عدم راه‌اندازی و تولید، تاکنون مشمول مالیات نشده است که با بهره‌برداری این پروژه (پایان معافیت مالیاتی) سهم بسیار بزرگی در پرداخت مالیات دارد.

احمدی تصریح کرد: باید توجه کرد که برای هیچ پزشکی فرار از مالیات وجود ندارد، آمار پزشکانی که عمل جراحی انجام می‌دهند، از بیمارستان اخذ می‌شود و بر اساس استعلامات گرفته‌شده و بر اساس عمل‌های انجام‌شده در بیمارستان نیز مالیات آن‌ها کسر می‌شود.

رئیس امور مالیاتی گچساران گفت: نکته دیگر اینکه یک درصد فروش محصولات پتروشیمی گچساران به‌عنوان عوارض آلایندگی به گچساران اختصاص داده می‌شود؛ بنابراین عوارض و وصول مالیات نسبت به جمعیت شهری از محل منابعی که وصول می‌شود در اختیار دهیاری‌ها و شهرداری به جهت زیباسازی شهر پرداخت می‌شود.

وی افزود: از محل عوارض آلایندگی نفت (جرائم مالیاتی) مبلغ ۱۴۰ میلیارد تومان در سال ۹۳ و ۹۴ اعتباری به شهرداری دو گنبدان، باشت، چرام و کهگیلویه پرداخت شد.

رئیس امور مالیاتی گچساران در ادامه گفت: میزان بخشودگی جرائم از شهریورماه سال گذشته تاکنون بیش از ۸۰ میلیارد تومان بوده است و این بخشودگی تا شهریورماه سال جاری ادامه خواهد داشت.

احمدی در پایان اظهار کرد: امسال با اتحادیه اصناف دو جلسه برگزار شد، سعی کردیم مفاهیم کلی مالیاتی تشریح شود.۹۰ درصد ارباب‌رجوع به اداره مالیات از نحوه اخذ مالیات اطلاع یافتند بااین‌حال برگزاری کلاس آموزشی برای کافی‌نت‌ها برای اولین بار را در دستور کار قراردادیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار