معاون امور عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد از محور پاتاوه_ دهدشت بازدید کرد.
کد خبر: ۱۱۱۴۹۴۹
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۸ 14 July 2023

علی محمد روستا به همراه مدیرکل راه و شهرسازی و مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کهگیلویه و بویراحمد از آخرین وضعیت پروژه پاتاوه به دهدشت بازدید کرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: محور پاتاوه به دهدشت از مصوبات سفر پر خیر و برکت مقام معظم رهبری در سال ۷۳ است.

وی با بیان اینکه پاتاوه به دهدشت یکی از پروژه‌های حساس ملی است، بیان کرد: این محور کهگیلویه و بویراحمد را از بن بست خارج می‌کند و کریدور شمال به جنوب محسوب می‌شود.

روستا بیان کرد: پروژه در یک بازده زمانی متوقف شده بود، اما در دولت سیزدهم با اختصاص اعتبار سرعت گرفت.

وی با بیان اینکه ۱۴۰۰ میلیارد تومان در این پروژه هزینه شد، افزود: پروژه به قیمت امروز بیش از ۱۰ هزار میلیارد تومان است.

روستا عنوان کرد: طول کل پروژه ۱۳۶ کیلومتر است که ۱۷ دستگاه تونل و گالری به طول حدود ۱۰ کیلومتر و بیست دستگاه پل با دهانه‌های ۲۰ تا ۸۰ متر را دربردارد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد افزود: تقاطع کندی خوری و تقاطع سوق از محور‌های پر خطر این پروژه است که عملیات آن‌ها پس از رفع معارض آغاز و سرعت‌کاه نصب می‌شود.

وی عنوان کرد: پروژه پاتاوه به دهدشت پس از ۲۷ سال به طور رسمی در سفر دولت به استان افتتاح و در اختیار مردم قرار می‌گیرد.

روستا بیان کرد: از مجموع ۱۵ تونل در مسیر ۷ تونل دارای روشنایی ثابت است که اعلام کردیم تا زمانی که کار‌های اساسی برای روشنایی ثابت انجام شود روشنایی موقت تونل‌ها تامین شود.

معاون استانداری کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: افتتاح این مسیر علاوه بر تسهیل در روند رفت و آمد از جنوب به مرکز و شمال کشور رونق اقتصادی و مالی را به همراه خواهد داشت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار