با حضور نماینده معین هییت دولت در چرام
در دومین روز از سفر هییت دولت به کهگیلویه و بویراحمد کلنگ بزرگ‌ترین پروژه تولید خوراک، دام، طیور، آبزیان و حیوانات خانگی با حضور معاونین وزیر جهاد کشاورزی در چرام به زمین زده شد.
کد خبر: ۱۱۱۵۶۲۷
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۴۰۲ - ۲۲:۴۹ 18 July 2023

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد در روز دوم سفر هییت دولت به استان کهگیلویه و بویراحمد و با حضور نماینده معین دولت در چرام و معاونین وزیر جهاد کشاورزی، عملیات اجرایی یکی از ابرپروژه‌های بخش کشاورزی با سرمایه‌گذاری ۳۷۵ میلیارد تومانی در زمینی به مساحت ۲۰ هزار متر مربع در روستای بردیان شروع شد.
نماینده معین هیئت دولت و وزیر جهاد کشاورزی در این آیین، احداث چنین کارخانه‌جاتی را یک زیرساخت مطمئن در تولید محصولات دام و طیور و آبزیان دانست و اظهار کرد: این کلنگ‌زنی به نمایندگی از ۸ کارخانه در دست ساخت خوراک دام و طیور و آبزیان کلنگ‌زنی شده که با حمایت دولت در تزریق تسهیلات و انتخاب سرمایه‌گذاران اهلیت‌دار، سرعت قابل قبولی دارند.
صفدر نیازی شهرکی، رتبه سوم استان کهگیلویه و بویراحمد در تولید ماهی و نبودن حتی یک کارخانه خوراک آبزیان را غیرموزون خواند و تصریح کرد: این خدمات زیرساختی در دولت سیزدهم قابل تحسین و امیدبخش هستند.
معاون وزیر حهاد کشاورزی و نماینده معین هییت دولت در چرام و کهگیلویه افزود: در گزارش رییس سازمان جهاد کشاورزی آمده بود که ۳۲ هزار تن فضای سردخانه‌ای در دست ساخت است که چند برابر کل این ظرفیت از ابتدای انقلاب تاکنون است و این اقدامات زیرساختی به توسعه این استان مستعد منجر خواهند شد.
نیازی، میزان اشتغال‌زایی پروژه تولید خوراک آبزیان، دام، طیور و حیوانات خانگی را ۱۲۴۰ نفر مستقیم و غیرمستقیم خواند و افزود: طبق گزارش رئیس سازمان جهاد کشاورزی با بهره‌برداری از کارخانجات تولیدی در دست ساخت، بیش از ۱۴۰ هزار تن خوراک آبزیان و وام و طیور در این استان تولید خواهد شد که رقم قابل توجهی است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد نیز در این آیین گفت: از ۶ طرحی که تفاهمنامه سرمایه‌گذاری و همکاری آن‌ها در حضور آقای رئیس‌جمهور امضا و تبادل شد، پنج طرح مربوط به بخش کشاورزی بوده و یکی از این طرح‌ها همین پروژه تولید خوراک ابزیان، دام و طیور در روستای بردیان شهرستان چرام بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار