استاندار کهگیلویه و بویراحمد از موکب‌های استان که در مرز شلمچه مستقر هستند بازدید کرد.
کد خبر: ۱۱۲۲۴۵۷
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۸ 25 August 2023

به گزارش  تابناک کهگیلویه و بویراحمد سید علی احمدزاده به همراه معاون امور عمرانی استانداری و دیگر مسوولان از موکب‌های استان در مرز شلمچه بازدید کرد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به نزدیک شدن به اربعین حسینی گفت: زوار امام حسین (ع) از همه جای دنیا در حال حرکت به سمت کربلای معلی هستند.

وی بیان کرد: کهگیلویه و بویراحمد در مسیر زوار استان‌های شرق کشور از جمله کرمان، سیستان و بلوچستان، یزد، شرق فارس و هرمزگان قرار دارد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: نه تنها زوار شرق کشور بلکه این استان در مسیر تردد زوار کشور‌های افغانستان، پاکستان و مسلمانان هند و حتی بنگلادش است که قصد دارند از مرز زمینی عازم کربلا شوند.

وی ادامه داد: ۲۶ موکب از کهگیلویه و بویراحمد در کشور عراق مستقر خواهند شد که در حال انتقال امکانات به این کشور هستند، ضمن اینکه ۹ موکب استان نیز در مرز شلمچه برپا شدند و به زائرین امام حسین (ع) خدمات ارائه می‌دهند.

به گفته استاندار با مشارکت نفت و گاز و پتروشیمی گچساران دو سالن بزرگ با سازه‌های دائم و تمامی امکانات به متراژ ۸۰۰ متر مربع در شلمچه در حال احداث است که یکی از سوله‌ها ظرف روز‌های آینده آماده می‌شود.

احمدزاده با بیان اینکه این سوله‌ها برای اربعین سال آینده کاملا آماده می‌شوند، افزود: ۳۲ موکب استان در داخل ایران برپا است که همه موکب‌ها از حمایت‌های مردمی و دولتی برخوردار هستند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه امکاناتی مانند کولر، یخچال فریزر، دستگاه آب سردکن و جاروبرقی میان موکب‌ها توزیع شده، گفت: گوشت، برنج، مرغ، روغن و سایر ملزومات موکب‌ها در اختیار آن‌ها قرار گرفت و حمایت‌های مردمی و دولتی از موکب‌ها کماکان ادامه دارد.

همچنین معاون هماهنگی امور عمرانی با اشاره به تلاش شبانه روزی برای احداث سازه‌های دائمی در شلمچه گفت: به فضل الهی و با پیگیری‌های حوزه معاونت عمرانی و همکاری دستگاه‌های مختلف علی الخصوص شرکت نفت وپتروشیمی در حال اتمام بتن ریزی فونداسیون سازه‌های مذکور بوده و شمع کوبی آن‌ها نیز به اتمام رسیده است.
وی با بیان ضرورت احداث سازه‌های دائمی در سایت مذکور افزود: برای جلوگیری از اتلاف وقت و تسریع در انجام کار، سازه‌ها در محلی غیر از سایت مذکور ساخت و در حال تهیه کردن زیرساخت‌های لازم جهت حمل و انتقال آن‌ها هستیم.
علی محمد روستا اضافه کرد: جا دارد از پیگیری‌های استاندار محترم و همکاری خوب رئیس موکب‌های شلمچه و منطقه آزاد جهت صدور مجوزات و تسهیل انجام کار تشکر و قدردانی بعمل آید.
روستا ادامه داد: در بازدید میدانی صورت گرفته بعضی از موکب‌ها نیازمند امکاناتی از قبیل برق رسانی و یا آب بودند که مقرر گردید اکیپ‌هایی از ادارات برق وآبفا و جهاد کشاورزی به منطقه اعزام و با سرکشی از تمامی موکب‌ها نیازمندی‌های آن‌ها را در این حوزه در اسرع وقت مرتفع نمایند.
علی محمد روستا در پایان گفت: با برنامه ریزی‌های صورت گرفته و تمهیداتی که از قبل اندیشیده شده، ستاد مرکزی اربعین آماده دریافت اعلام نیازمندی‌های مواکب در این ایام و تسریع روند انجام کار‌های مربوطه می‌باشد

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار