معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: عملیاتی کردن میدان گازی مختار از مصوبات مهم سفر رئیس جمهور در برنامه استان قرار گرفت.
کد خبر: ۱۱۲۲۷۹۶
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۹ 26 August 2023

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد سید احسان عسکری در نشست با تیم مدیریتی و کارشناسی وزارت نفت پیرامون میدان گازی مختار افزود: یک ماه بعد از سفر رئیس جمهور به استان بلافاصله تیم مدیریتی وزارت نفت جهت عملیاتی کردن مصوبه سفر در خصوص میدان گازی مختار به استان سفر کردند که نشان از کار جهادی و اندیشه سازندگی دولت است.

وی اظهار کرد: در حوزه اجرا گاهی میان تصمیم‌گیری و عملیاتی کردن آن فاصله ایجاد می‌شود، اما حضور تیم مدیریتی و کارشناسی وزارت نفت بعد از گذشت یک ماه امید را در بین مردم این استان زنده می‌کند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه عملیاتی کردن مصوبات سفر و تاکیدات رئیس جمهور و وزیر نفت در خصوص میدان گازی مختار توسعه استان را به همراه دارد، خاطرنشان کرد: انگیزه‌هایی وجود دارد که خدمت رسانی به مردم شدت و سرعت بیشتری بگیرد.

عسکری تصریح کرد: تیمی برای حفاری میدان گازی مختار مستقر می‌شوند که آغاز عملیات در این منطقه از استان کهگیلویه و بویراحمد رهاورد ایجاد اشتغال، ارتقاء معیشت و بالا رفتن درآمد مردم را به دنبال دارد.

وی با اشاره به اینکه اقتصاد استان بدون لحاظ کردن نفت و گاز در جایگاهی خوبی در سطح کشور برخوردار نیست، ادامه داد: آغاز عملیات حفاری در میدان گازی مختار نویدبخش ایجاد اشتغال برای جوانان بیکاری است که به ما مراجعه می‌کنند و درخواست اشتغال دارند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: با اجرایی شدن این مصوبه کهگیلویه و بویراحمد از یک استان مصرف کننده به استان مرجع تبدیل می‌شود.

عسکری بر مدیریت صحیح، سرعت در کار و توجه به کمیت و کیفیت در پروژه میدان گازی مختار برای بهره مندی سریعتر استان از این ظرفیت بزرگ تاکید و تصریح کرد: عملیاتی کردن میدان گازی مختار هدیه دولت سیزدهم به مردم استان است.

وی با اشاره به اینکه برای سایر شهرستان‌های استان صنایع بزرگ در حوزه نفت و گاز و پتروشیمی تعریف شده است، اظهارکرد: اقدامات صورت گرفته منجر به توسعه استان خواهد شد.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کهگیلویه و بویراحمد با برشمردن ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های استان بیان کرد: با وجود اینکه استان کهگیلویه و بویراحمد ۱۰ درصد آب و حدود ۲۵ درصد نفت و گاز کشور را تامین می‌کند و وجود جنگل‌های زاگرس ظرفیت بزرگی برای استان به شمار می‌رود، اما در حوزه اقتصادی نیازمند رسیدن به شرایط مطلوب هستیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار