گفتگو با مدیر کل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد
سرپرست اداره کل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد : ایستگاه اقلیم شناسی تمام خودکار چرام در برنامه ما قرار دارد ضمن اینکه تجهیز ایستگاه‌ها در استان برنامه ریزی شده است و هر ایستگاه اقلیم شناسی خودکار بیش از یک میلیارد تومان هزینه تأمین تجهیزات دارد.
کد خبر: ۱۱۳۰۷۲۸
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۴۰۲ - ۲۲:۲۸ 08 October 2023

به گزارش تابناک کهگیلویه وبویراحمد ، علی کرمی با اشاره به آخرین پیش بینی‌های هواشناسی ، گفت : کهگیلویه و بویراحمد از جمله مناطقی از کشور است که شاهد بارش باران بیش از نرمال و زودتر از موعد خواهد بود.
کرمی افزود : در پیش بینی‌های هواشناسی، پیش بینی کوتاه مدت، میان مدت و درازمدت وجود دارد که در استان پیش بینی‌های کوتاه مدت بالای ۹۰ درصد و حتی ۱۰۰ درصد تحقق پیدا می‌کند و در پیش بینی‌های میان مدت و درازمدت بین ۶۰ تا ۷۰ درصد رخ می‌دهد.
فیلم / پیش بینی فصلی بارش‌ها در کهگیلویه و بویراحمد

سرپرست اداره کل هواشناسی استان کهگیلویه و بویراحمد در بخش دیگری از سخنان خود گفت: ۸۵ ایستگاه هواشناسی در استان وجود دارد که از این تعداد ۷۶ ایستگاه، باران سنجی هستند.
کرمی، افزود: دو ایستگاه لنده و مارگون در سال گذشته و ایستگاه اقلیم شناسی تمام خودکار یاسوج و ایستگاه سنجش گرد و غبار گچساران در سال جاری فعال شد.
وی با بیان اینکه ایستگاه هواشناسی باشت تا پایان امسال راه اندازی می‌شود، ادامه داد: ایستگاه اقلیم شناسی تمام خودکار چرام در برنامه ما قرار دارد ضمن اینکه تجهیز ایستگاه‌ها در استان برنامه ریزی شده است و هر ایستگاه اقلیم شناسی خودکار بیش از یک میلیارد تومان هزینه تأمین تجهیزات دارد.
سرپرست اداره کل هواشناسی استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: تجهیزات ما در حال حاضر مناسب بوده، اما به روز رسانی علم هواشناسی ضروری است.
کرمی به کمبود نیروی انسانی در هواشناسی استان خبر داد و تصریح کرد: هواشناسی استان ۷۹ پست سازمانی مصور وجود دارد که از این تعداد ۳۴ پست ما بلاتصدی است.
وی با اشاره به برخی چالش‌های هواشناسی استان کهگیلویه و بویراحمد، تصریح کرد: پایین بودن امتیازات رفاهی گاهاً سبب درخواست انتقال همکاران ما به سایر دستگاه‌ها می‌شود.
سرپرست اداره کل هواشناسی استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: در بحث خودرویی نیز با مشکلاتی مواجهیم و با توجه به توپوگرافی و موقعیت ایستگاه‌ها و استقرار آن‌ها در مناطق صعب العبور، نیاز به ارتقای ظرفیت‌های خودرویی هستیم.
کرمی تاکید کرد: باید بازدید‌هایی از ایستگاه‌ها انجام شود که با توجه به قرار گیری ایستگاه‌ها در مناطق سخت گذر نیازمند خودروی عملیاتی کمک دار هستیم. در هواشناسی استان با کمبود اعتبار مواجهیم البته حمایت شدیم، اما نیاز به کمک و توجه بیتشر داریم.
وی با بیان اینکه هواشناسی یک علم میان رشته‌ای است، بیان کرد: در بحث زیرساخت‌ها و توسعه پایدار بحث هواشناسی کاربردی است. استاندارد‌های ما بر اساس آیتم‌های جهانی بوده و مراکز ۲۴ ساعته ما فعال است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار