معاون پژوهشی دانشگاه ایلام با اشاره به حمایت از واحدهای فناور در این استان، گفت: در حال حاضر ۵۰ واحد فناور در دانشگاه ایلام فعال است.
کد خبر: ۱۱۳۱۸۸۵
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۰ 15 October 2023

به گزارش تابناک ایلام؛ علیرضا تاب اظهار کرد: دانشگاه ایلام از ایده های فناور و دانش بنیانی در سطح استان برای ارتقاء و توسعه شرکت های دانش بنیان به طور کامل حمایت می کند.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون ۵۰ واحد فناور و چندین شرکت دانش بنیان در دانشگاه ایلام فعال است، افزود: مرکز رشد دانشگاه ایلام سال هاست به محلی برای توسعه فعالیت های علمی و پژوهشی در زمینه شرکت های دانش بنیان تبدیل شده است.

معاون پژوهشی دانشگاه ایلام تصریح کرد: یکی از تولیدات شرکت های دانش بنیان در مرکز رشد دانشگاه ایلام تولید ماشین آلات ویژه مشاغل خانگی برای بٌرش و حکاکی انواع چرم استفاده می شود.

وی بیان کرد: دستگاه تولید شده در مرکز رشد دانشگاه ایلام نسبت به نمونه خارجی ۵۰ درصد ارزان تر و علاوه بر این، تولیدات این شرکت ها علاوه بر داخل به خارج از کشور نیز صادر می شود.

تاب با اشاره به اینکه دانشگاه ایلام در سال ۱۴۰۰ فقط یک شرکت فعال در حوزه دانش بنیان داشته است، افزود: با حمایت لازم هم اکنون تعداد این شرکت ها به هشت مورد رسیده است.

معاون پژوهشی دانشگاه ایلام تصریح کرد: در مرکز رشد دانشگاه ایلام در تمامی مراحل تبدیل ایده ها به محصول دانش بنیان به شرکت ها مشاوره ارائه می دهد./م

بیشتر بخوانید:

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار