معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل از آغاز طرح آمارگیری از دامداری‌های این استان همزمان با سراسر کشور خبر داد.
کد خبر: ۱۱۳۶۲۰۷
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۸ 05 November 2023

به گزارش تابناک اردبیل و به نقل از اداره سازمان برنامه و بودجه استان اردبیل موسی عبادی روز یکشنبه با اعلام این خبر اظهار کرد: این آمارگیری به صورت نمونه‌گیری از ۱۰ آبان ماه لغایت ۱۵ آذرماه در سطح ۱۴۱ آبادی و شهر نمونه در سراسر استان و با مراجعه به تعدادی از بهره‌برداران دارای فعالیت دامداری اجرا خواهد شد.

وی هدف از آمارگیری را گردآوری آمار و اطلاعات تفصیلی مورد نیاز برای برنامه‌ریزی در این بخش اعلام کرد و گفت: این آمارگیری با استفاده از چارچوب سرشماری کشاورزی ١٣٩٣ به اجرا درخواهد آمد.

معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل گفت: در این آمارگیری، اطلاعاتی در مورد تعداد انواع دام شامل گوسفند و بره، بز و بزغاله، گاو و گوساله، گاومیش و بچه گاومیش و شتر و بچه شتر، تعداد دام پروار شده، میزان تولید شیر، مقدار تولید گوشت، تعداد دام به دنیا آمده، میزان مصرف علوفه، دریافتی‌ها، پرداختی‌ها و سرمایه‌گذاری ویژه حساب‌های اقتصادی، گردآوری می‌شود.

عبادی ادامه داد: در همین زمینه کلاس آموزشی طرح آمارگیری از دامداری‌های استان با حضور ماموران آمارگیر در روز‌های هفت لغایت هشت آبان ماه جاری به صورت حضوری برگزار شد.

وی از عموم خانوار‌ها و بهره برداران و دامداران استان که به عنوان نمونه انتخاب شدهاند، خواست؛ در اجرای این طرح با ماموران سرشماری همکاری کنند.

برچسب ها: اردبیل
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار