اردبیل - ایرنا - مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان اردبیل با بیان اینکه در مجموع ۲۵۳ موسسه خیریه و مرکز نیکوکاری در این استان مجوز فعالیت دارند، گفت: از این تعداد مجوز ۱۶۲ مرکز نیکوکاری توسط کمیته امداد صادر شده و همه آنها فعال هستند.
کد خبر: ۱۱۳۸۲۱۴
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۷ 16 November 2023

به گزارش تابناک اردبیل، علیرضا حسین‌نژاد روز پنجشنبه در مصاحبه با خبرنگاران اظهار کرد: ۹۱ موسسه خیریه نیز مجوز فعالیت خود را از سایر دستگاه‌ها و نهاد‌های استان دریافت کرده‌اند و از تعداد موسسه دارای مجوز در استان هم ۷۰ موسسه خیریه فعال است.

وی بیان کرد: ۴۰ موسسه خیریه در استان اردبیل مجوز فعالیت خود را از استانداری، ۱۵ موسسه خیریه از پلیس امنیت، ۲۰ موسسه خیریه از بهزیستی، ۱۱ موسسه خیریه از اداره کل ورزش و جوانان و پنج موسسه خیریه نیز از هلال احمر دریافت کرده‌اند.

وی به برگزاری آئین تکریم و تجلیل از موسسات خیریه و مراکز نیکوکاری استان در روز دوشنبه ۲۹ آبان ماه با حضور مسئولان کشوری و مقامات عالی استان در سالن لاله سبلان نیروی انتظامی اردبیل اشاره کرد و گفت: در این مراسم از موسسات خیریه استان تجلیل خواهد شد.

حسین‌نژاد همچنین با اشاره به فعالیت بیش از ۲ هزار گروه جهادی در استان اردبیل اضافه کرد: در این آئین همچنین از ۱۵ گروه جهادی فعال و منتخب با اهدای لوحی تجلیل می‌شود.

مجور فعالیت ۲۵۳ موسسه خیریه و مرکز نیکوکاری در استان اردبیل صادر شد

نشان ملی "والی مهر" به خیر اردبیلی اهدا می‌شود
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان اردبیل همچنین گفت: در آئین تکریم و تجلیل از موسسات خیریه و مراکز نیکوکاری استان نشان "والی مهر" به خیر باسابقه و دیرین اردبیلی اعطا می‌شود.

حسین‌نژاد با بیان اینکه نشان ملی "والی مهر" در هر استان به یک نفر خیر اعطا می‌شود، افزود: در انتخاب افراد برگزیده برای دریافت نشان ملی "والی مهر" شاخص‌های مختلفی از جمله میزان و تعداد کمک‌های انجام شده، استمرار در حمایت از مددجویان، سابقه همکاری، میزان اثربخشی کم کهای انجام شده، گستره جغرافیایی حمایت‌ها و میزان توانایی در شبکه‌سازی زنجیره خیرین مد نظر قرار می‌گیرد.

وی اظهار کرد: برای برگزاری باشکوه این آئین برنامه‌های متنوعی تدارک دیده شده که توزیع نشریه حاوی نحوه فعالیت موسسات و مراکز خیریه استان و گرامیداشت یاد و خاطره ۱۲ بزرگ مرد خیر و موسس مراکز نیکوکاری در نقاط مختلف استان که در قید حیات نیستند از جمله آن‌ها است.

وی با بیان اینکه مردم نوع‌دوست استان اردبیل از گذشته‌های دور همیشه و در همه حال در انجام کار‌های خیر و کمک به فقرا و نیازمندان پیشقدم بوده‌اند، اضافه کرد: فعالیت بیش از ۷۰ ساله درمانگاه خیریه حسینی اردبیل بیانگر این امر است.

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل تصریح کرد: این نهاد همچنان نیازمند یاری و کمک‌های مردم و خیرین برای رسیدگی به امور فقرا و نیازمندان استان است تا بخشی از نیاز‌ها و مشکلات اساسی آن‌ها مرتفع گردد و امیدواریم با مشارکت گسترده خیرین و آحاد مختلف جامعه در طرح‌های حمایتی کمیته امداد استان شاهد ریشه‌کنی فقر و محرومیت از جامعه باشیم.

حسین‌نژاد با تقدیر از خبرگزاری‌ها و رسانه‌های استان خواستار شناساندن و اطلاع‌رسانی بیش از پیش از نحوه خدمات ارائه شده توسط موسسات خیریه و مراکز نیکوکاری استان و کمک به جریان مردمی سازی و مهربانی حمایت از فقرا و نیازمندان استان شد.

استان اردبیل با یک میلیون و ۲۸۰ هزار نفر جمعیت و ۱۲ شهرستان در شمال ایران واقع شده است.

به گزارش ایرنا، ۷.۱ درصد جمعیت و ۱۱.۲ درصد تعداد خانوار‌های استان اردبیل و به عبارتی ۴۳ هزار و ۵۰۰ خانوار با جمعیت بیش از ۹۰ هزار نفر زیرپوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) استان هستند.

برچسب ها: اردبیل
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار